استفاده از هوش‌مصنوعی در ساخت یک تریلیون طعم جدید در نوشیدنی‌ها!

شرکت ژاپنی نوشیدنی Brewer Sapporo Holdings از هوش مصنوعی برای ایجاد انواع محصولات جدید استفاده می‌کند. این شرکت با IBM ژاپن همکاری کرده است تا یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کند که می‌تواند بیش از 1 تریلیون ترکیب برای طعم‌های جدید ایجاد کند.

همانطور که اشاره شد، هوش مصنوعی زمان صرف شده برای توسعه محصولات جدید را به نصف کاهش می‌دهد. این به شرکت اجازه می‌دهد تا تقاضای رو به رشد برای نوشیدنی‌‌های ژاپنی را برآورده کند. برای ایجاد یک طعم جدید، ابتدا ساختار کلی فرمول و سپس توضیحاتی به آن اضافه می‌شود، یعنی درواقع می‌توانید مشخص کنید که طعم باید “ترش” یا “تند” باشد. علاوه بر این، یکی از 170 محصول گذشته ساپورو نیز می‌تواند به عنوان معیار استفاده شود.

در نتیجه، هوش مصنوعی 100 دستور نوشیدنی ممکن را در چند ثانیه بر اساس 1200 دستور العمل قبلی و 700 ماده تشکیل می‌دهد. این برنامه همچنین طعم‌ها را در مقیاس 100 امتیازی بر اساس شباهت آن‌ها به توضیحات اصلی ارزیابی می‌کند.

همانطور که اشاره شد، قبلاً فرآیند ایجاد یک طعم جدید، که مراحل متعددی داشت، از جمله تجزیه و تحلیل بازار تا بازخورد مصرف کننده، معمولاً چهار تا شش ماه طول می‌کشید. علاوه بر این، ساپورو قصد دارد از هوش مصنوعی برای ایجاد ایده‌های نوشیدنی بر اساس بازخورد مشتریان و ارائه سریع آن‌ها به بازار استفاده کند.

هنوز اعلام نشده است که اولین نوشیدنی‌های تولید شده با کمک هوش مصنوعی چه زمانی وارد بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH