اینفینیکس از فناوری شارژ سریع 260 واتی و شارژ بی‌سیم 110 واتی رونمایی کرد

اینفینیکس از دستاوردهای جدید خود در زمینه فناوری شارژ سریع شامل فست‌شارژ همه‌جانبه 260 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 110 واتی رونمایی کرد.

فناوری جدید امکان شارژ 0 تا 25 درصدی باتری از طریق سیم ظرف مدت 1 دقیقه را فراهم نموده و در نتیجه شارژ 100 درصدی باتری نیز ظرف مدت کمتر از 8 دقیقه امکان‌پذیر خواهد شد. شارژ 0 تا 100 درصدی باتری از طریق فناوری شارژ بی‌سیم نیز 16 دقیقه زمان خواهد برد.

استاندارد 260 واتی تنها 9 ماه پس از رونمایی اینفینیکس از فناوری 180 واتی Thunder Charge معرفی شده است. فناوری جدید بر این اساس استوار است که باتری دوگانه 8C به یک باتری 12C با طراحی مدار 4 پمپی ارتقاء پیدا می‌کند. این مدار، نیازهای برقی را به‌طور هوشمند شناسایی نموده و تعداد پمپ‌های شارژ مورد نیاز را تخصیص می‌دهد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی رسمی، راندمان فناوری شارژ برابر با 98.5 درصد بوده و یک باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی پس از 1000 چرخه شارژ می‌تواند 90 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ کند. این شارژر از ترکیبی از مواد اولیه شامل گالیوم نیترید (GaN)، زیرساخت مدار AHB با چگالی توانی بالا، اندازه کوچک و قابلیت کنترل شارژ ایمن استفاده می‌کند.

کابل نیز یک مشخصه حائز اهمیت به‌شمار رفته و کابل توسعه‌یافته توسط اینفینیکس به منظور پشتیبانی از شارژ 260 واتی قادر به انتقال جریان حداکثر 13 آمپری است.

شارژ بی‌سیم 110 واتی از سیم‌پیچ‌های حساس و کوچک سفارشی با معماری‌های مختلف استفاده می‌کند. این‌بار اینفینیکس از سیم‌پیچ‌های کمتر اما عریض‌تر در فضایی مشابه بهره گرفته است. این موضوع موجب کاهش میزان مقاومت داخلی شده و متعاقبا میزان افزایش دمای گوشی حین فرآیند شارژ را کاهش می‌دهد.

بعلاوه کمپانی از یک شارژر 110 واتی سفارشی با طراحی 2 سیم‌پیچ برای شارژ افقی و عمودی رونمایی کرده است. این ایستگاه به منظور بهبود تهویه دما از یک فن در قسمت پایه استفاده می‌کند.

شارژر 260 واتی اینفینیکس 

این استاندارد در کنار شارژ سیمی و بی‌سیم از شارژ معکوس، شارژ بای‌پس و شارژ چند پروتکلی نیز پشتیبانی می‌کند. بعلاوه استاندارد جدید با سایر پروتکل‌ها از جمله پاور دلیوری 3.0 نیز سازگاری دارد.

کمپانی تائید کرده که این فناوری جدید امسال همراه با گوشی هوشمند اینفینیکس نوت روانه بازار خواهد شد. بنابراین احتمالا به‌زودی شاهد پیاده‌سازی عملی این تکنولوژی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH