گوگل با پیشی گرفتن از سامسونگ به دومین فروشنده بزرگ گجت‌های پوشیدنی تبدیل شد

موفقیت اولین محصول عرضه شده توسط یک شرکت و تبدیل نمودن آن برند به یکی از گزینه‌های برتر در جهان حقیقتا پدیده‌ای هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. ظاهرا پیکسل واچ یک محصول کاملا موفق به‌شمار می‌رود؛ چرا که گوگل را در جایگاه دوم برترین تولیدکنندگان گجت‌های پوشیدنی در جهان قرار داده است.

به بیان دقیق‌تر، گوگل از رقبای قدرتمندی نظیر سامسونگ، هواوی و شیائومی پیشی گرفته و پس از اپل جایگاه دوم رتبه‌بندی جهانی را تصاحب نموده است. بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقاتی Canalys، گوگل به دومین تولیدکننده برتر بازار دستبندهای پوشیدنی در جهان طی 3 ماهه چهارم سال 2022 تبدیل شد.

دستبندهای پوشیدنی شامل ساعت‌های هوشمند، ساعت‌های پایه و دستبندهای پایه تولید شده توسط کلیه شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری هستند. شایان به ذکر است که در 3 ماهه چهارم سال 2022 شرکت گوگل با عرضه پیکسل واچ خود موفق به تصاحب سهم 8 درصدی از بازار گجت‌های پوشیدنی شد.

برای مقایسه جالب است بدانید که اپل با کسب سهم 27.5 درصدی، بازار دستبندهای پوشیدنی را تحت سیطره خود قرار داده و سامسونگ با تصاحب سهم 5.9 درصدی از بازار در رتبه پنجم فهرست رده‌بندی قرار دارد.

گوگل ساعت هوشمند پیکسل واچ خود را تنها در 9 کشور به فروش می‌رساند؛ در حالی‌که اپل واچ در بیش از 60 کشور جهان فروخته می‌شود. همچنین موسسه Canalys خاطرنشان می‌کند که 16 درصد از رشد فروش ساعت‌های هوشمند مدیون عرضه پیکسل واچ به بازار است. همین عامل موجب شده تا گوگل به دومین تولیدکننده بزرگ در بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی تبدیل شود.

در این میان برخی معتقدند که پیکسل واچ نخستین ساعت هوشمند تولیدی گوگل به‌شمار نمی‌رود؛ چرا که غول جستجوگر مالکیت سری‌های دیگری از محصولات نظیر Fitbit Sense، Versa و Inspire را نیز در اختیار دارد و این گجت‌ها نیز به‌صورت تجمیعی به سبد تولیدات گوگل اضافه می‌شوند.

بر اساس یک گزارش، گوگل در 3 ماهه چهارم سال 2022 موفق به فروش 880 هزار دستگاه پیکسل واچ شده است. این رقم 22 درصد از کل فروش 4 میلیون واحدی گجت‌های پوشیدنی گوگل را تشکیل می‌دهد. با این‌حال فروش تولیدات گوگل تحت برند فیت‌بیت فاجعه‌بار بوده و فروش محصولات این برند ظرف مدت 1 سال تا 25 درصد کاهش یافته است.

عملکرد گوگل در برابر غول‌هایی مانند سامسونگ نشان‌دهنده شاهکار غول جستجوگر است؛ چرا که سامسونگ از مدت‌ها قبل در بازار گجت‌های پوشیدنی حضور دارد. بعلاوه گوگل ساعت پیکسل واچ خود را تنها در 9 کشور جهان به فروش می‌رساند؛ در حالی‌که اپل با عرضه ساعت هوشمند خود در بیش از 60 کشور پیشتاز است.

سامسونگ دستگاه‌های گلکسی واچ خود را در حداقل 31 کشور جهان عرضه می‌کند. بنابراین اعداد و ارقام، برجسته بوده و نویدبخش تداوم حضور ساعت‌های هوشمند تولیدی گوگل در بازار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH