تعاونی‌پلتفرم پاراکس در راستای حمایت از فریلنسرها و ایده‌های استارتاپی آغاز به‌کار کرد

صبح امروز نشست خبری تاسیس تعاونی‌پلتفرم پاراکس با راهبری آرش سروری، مدیران مجموعه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست احسان دادخواه (قائم مقام مرکز نوآوری تعاون ایران)، مهسا قربانی (مدیر پروژه طرح‌های نوآور)، رضا الفت نسب (عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار مجازی به عنوان مهمان نشست) و حسن طاهری (هم بنیانگذار و عضو هیئت مدیره تعاونی‌پلتفرم) حضور داشتند.

پیش از شروع برنامه، آرش سروری صحبت‌های جالبی را در رابطه با نام پاراکس عنوان کرد. برخلاف تصور بسیاری از افراد همچون خود من، پاراکس یک نام خارجی نیست و در واقع در زبان هخامنشی به معنای مهندس طراح است.

احسان دادخواه، قائم‌مقام مرکز نوآوری و توسعه تعاون در اولین نشست خبری این تعاونی عنوان کرد:

تعاونی‌پلتفرم پاراکس بستری است برای ارتباط بین کارفرمایان، فریلنسر‌ها، پروژه‌ها و مراکز سرمایه‌گذاری.

ایشان در بخشی از صحبت‌های خودشان به معنی تعاون و مردمی بودن پرداختند و گفتند که برای حل مشکلات اقتصادی باید مردم نقش داشته‌ باشند. از نظر ایشان در حال حاضر ایده‌ها جذب سرمایه نمی‌کنند بلکه در اکثر مواقع سرمایه‌ها هستند که ایده افراد نخبه را استثمار می‌کنند.

آقای دادخواه همچنین فریلسنرها را در ایران به کارگرانی تشبیه کرد که برای بنگاه‌های اقتصادی کار می‌کنند. دادخواه در ادامه افزود:

ما می‌خواهیم در تعاونی‌پلتفرم پاراکس رویه موجود در ایران را تغییر دهیم و کاری کنیم تا فریلنسرها در سود پروژه‌ها سهیم باشند. در واقع پاراکس پلتفرم مردمی فریلنسرهاست و به مقدار کدی که برنامه‌نویسان می‌زنند در ارزش افزوده ایجاد شده سهیم هستند.

سپس با اعلام آرش سروری، خانم مهسا قربانی مدیر پروژه‌ها و طرح‌های نوآور نیز در مورد مدل‌های تعاونی در کشورهای توسعه‌یافته صحبت کردند.

قربانی در رابطه با مزایای پلتفرم پاراکس گفت:

در تعاونی‌پلتفرم هوشمند پاراکس، امکان سرمایه گذاری بر روی اید‌ه‌های همه اعضا وجود دارد. در پاراکس هزینه انجام پروژه‌ها کمتر بوده و زمان اجرای آن کوتاه‌تر است.

در ادامه آقای رضا الفت نسب به عنوان مهمان این نشست خبری برای تعاونی‌پلتفرم پاراکس آرزوی موفقیت کرد و از مدیران مجموعه خواست تا به دغدغه‌های اصلی فریلسنرها نیز بپردازند و بتوانند گام‌های بلندی در جهت رفع برخی مشکلات آن‌ها همچون نداشتن بیمه تامین اجتماعی بردارند.

در نهایت آقای حسن طاهری هم‌بنیانگذار و عضو هیات‌مدیره تعاونی‌‌پلتفرم پاراکس هم در مورد نحوه شکل‌گیری پاراکس با توجه به سابقه درخشان خودشان و اهداف و چشم‌انداز این مجموعه صحبت‌ کردند.

طاهری گفت:

طبق آمار تا پایان سال ۲۰۲۹ نیمی از مردم دنیا فریلنسر خواهند بود. نگاه ما این است که هر فردی در حوزه فناوری اطلاعات است بتواند در پلتفرم پاراکس ثبت‌نام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شود. تفاوتی ندارد که این افراد در چه دسته‌بندی باشند. پاراکس برای بازاریابان، برنامه‌نویسان، مشاوران کسب‌و‌کار، تولیدکنندگان محتوا و تمام کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، ساخته شده است.

طاهری گفت که پس از شیوع ویروس کرونا، دنیای فریلنسری نه‌تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز کاملا متحول شده است. بنابرگفته طاهری تفاوت پاراکس با سایر پلفترم‌های مشابه در این است که فریلنسرها در سود و ارزش افزوده پروژه‌ها سهیم هستند.

با توجه به کاهش ارزش پول ملی، فریلنسرها در حال مهاجرت از کشورند و ایران اوضاع خوبی در این زمینه ندارد. پاراکس برای حل این مشکل به پشتوانه شرکت‌هایی که در خارج از ایران تاسیس شده، به دنبال انجام پروژه‌های خارجی است تا فریلنسرها در ایران بتوانند درآمد دلاری داشته باشند.

در انتهای برنامه خانم قربانی در پاسخ به سوالی در رابطه با وجه تمایز پاراکس با رقبا گفت:

در پاراکس انجام پروژه‌ها می‌تواند به صورت جمعی و گروهی باشد تا هم کار تمیزتری انجام شود و هم زمان انجام پروژه به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH