۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت چهارم)

اگر سه قسمت قبلی را خوانده باشید، ۶۰ برنامه برتر برای همراهان هوشمند در زمینه‌های گوناگون از بازی گرفته تا نرم‌افزارهای خبری و موسیقی را برای شما معرفی کردیم (لینک قسمت‌های پیشین در انتهای مطلب آورده شده است). حال در ادامه قصد داریم بیست نرم‌افزار برتر دنیای همراهان هوشمند در بخش‌های عکاسی، هنری و مدیریت دستگاه را برایتان معرفی کنیم. پس با آی تی رسان همچنان همراه باشید.

عکاسی

Little Photo
اگر از عکاسی سرد و بی‌روح امروزی خسته ‌شده‌اید و دلتان هوای عکس‌های گرم قدیمی را کرده، توصیه می‌کنیم نگاهی به برنامه Photo بیندازید. این اپلیکیشن بر خلاف اکثر برنامه‌های عکاسی قدیم، قادر است عکس‌هایی که به تازگی گرفته شده‌اند را ویرایش کرده و با افزودن افکت‌های مختلف به تصویر، مخاطب را شگفت زده کند.

SwankoLab
فروشگاه مجازی Apple مملو از برنامه‌های با سبک قدیمی است، اما هیچ‌یک از این اپلیکیشن‌ها به پای اتاق مجازی SwankoLab، برای ظهور عکس نمی‌رسد. این برنامه آپدیت‌های متعددی دارد که برای دریافت آن‌ها باید هزینه اضافی دیگری، علاوه بر قیمت اولیه آن پرداخت نمایید. آپدیت‌های یاد شده برای خلق عکس‌های جذاب، بسیار سودمند هستند؛ اما جالب است بدانید بدون پرداخت این مبلغ و با استفاده از امکانات اولیه برنامه‌ هم می‌توانید عکس‌های جذابی تهیه کنید.

TiltShift Generator
افراد مختلف سبک‌های متفاوتی را برای عکاسی اتخاذ می‌کنند و در تمامی موارد به دنبال آن هستند که به نحوی برتری خود را به رخ دیگران بکشند. چنانچه هنوز سبک خاصی برای عکاسی خود انتخاب نکرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم نگاهی به برنامه TiltShift Generator بیندازید. با استفاده از امکانات متعدد برنامه فوق می‌توانید ظاهر مینیاتوری به عکس‌ها بدهید و سوژه‌های خود را در جهانی مه‌آلود و رویایی به تصویر بکشید. امید داریم شما را در نمایشگاه عکس‌های آینده‌تان ملاقات کنیم.

Frame X Frame
این برنامه تنظیمات بسیاری را در دوربین گوشی شما اعمال می‌کند و می‌توانید از امکاناتی چون قابلیت ضد لرزش، تغییر فوکوس از طریق ضربه زدن به نمایشگر، افزودن اطلاعات جغرافیایی به عکس (geotagging)، تایمر، گرفتن سه عکس متوالی و قابلیت موسوم به Time Lapse بهره‌مند شوید. این برنامه کاملا رایگان است اما برای استفاده بهتر از قابلیت‌های آن احتمالا به یک سه پایه هم نیاز پیدا خواهید کرد.

Photogram
انسان امروزی آنچنان پر مشغله است که گاه روز تولد دوستان خود را فراموش می‌کند و دیر به فکر ارسال کارت تبریک برایشان می‌افتد. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید تنها کافیست Photogram را دانلود کنید و با برگزیدن تم دلخواه خود (البته با پرداخت پول) از داخل این برنامه، چهار عکس خاطره‌انگیز را انتخاب کرده و با اضافه نمودن پیغام تبریک، آن را از طریق ایمیل و یا یکی از شبکه‌های اجتماعی برای دوستان خود ارسال نمایید. با استفاده از آپدیت آن هم که در آینده نزدیک به بازار خواهد آمد می‌توانید درست در موعد مقرر، پیام تبریک خود را ارسال کنید.

Photoshop Express
تنها با اعمال پاره‌ای تنظیمات مختصر می‌توانید از عکس‌های بسیار معمولی، آثار حرفه‌ای خلق کنید. Photoshop Express نسخه کوچک شده Photoshop است که امکانات سودمندی دارد و می‌تواند همان ویژگی‌های شگفت‌انگیز برنامه اصلی را به عکس‌های شما بیفزاید. از جمله قابلیت این برنامه می‌توان به استفاده از 2 گیگابایت حافظه رایگان فتوشاپ به صورت آنلاین اشاره کرد که در هنگام کار بسیار مفید است.

!You Gotta See This
!You Gotta See This برای گرفتن عکس‌های پانوراما طراحی و ساخته شده است. برای شروع کار باید روی دکمه Start کلیک کرده و گوشی را به اطراف بچرخانید تا برنامه چندین عکس متوالی از سوژه بگیرد. پس از این مرحله تصاویر گرفته شده به یکدیگر چسبانده می‌شوند و در نهایت یک عکس‌ پانورامیک زیبا در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید آن‌ها را روی سایت‌های اجتماعی به اشتراک‌ بگذارید، ضمن اینکه اگر نور محیط در حین استفاده از این برنامه مناسب باشد، نتیجه کار فوق‌العاده خواهد بود.

Apict
این برنامه عکاسی، قابلیت خاصی برای برچسب‌گذاری عکس‌ها یا اصطلاحا Tag کردن آن‌ها دارد که از طریق آن می‌توانید متن و یا اطلاعات دلخواه خود را با استفاده از قلم Pencil به حاشیه‌های کار اضافه کنید. همچنین می‌توانید به تصاویر خود سبک و سیاقی قدیمی دهید و برای بهتر به نظر آمدن نیز آن‌ها را برش داده و به زاویه دلخواه بچرخاند.

WordFoto
با استفاده از کلمات می‌توانید اثر هنری خلق کنید. برای این کار کافیست عکس مورد نظر را به برنامه داده و در ابعاد دلخواه برش دهید، سپس کلمات دلخواه را به تصویر اضافه کرده و آنقدر آن‌ها را جا‌به‌جا کنید تا تصویری با رزولوشن بسیار بالا از کلمات ساخته شود. در واقع این سبک بیشتر برای ایجاد عکس‌های مفهومی به کار می‌رود.

Hipstamatic
به جرأت می‌توان گفت که Hipstamatic قدیمی‌ترین برنامه موجود در بازار برای افزودن افکت‌های قدیمی به عکس است. کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت دیگر این برنامه موسوم به Hipstapaks از امکانات دیگری چون فلاش و افکت‌های ویژه فیلم نیز استفاده کنند. در نظر داشته باشید که برای گرفتن عکس‌های واقعا قدیمی به امکانات و سرمایه هنگفتی از قبیل یک دوربین بزرگ و نگاتیو نیاز پیدا خواهید کرد که متأسفانه برنامه مذکور چنین قابلیتی را ندارد.

هنر

iDesign
iDesign برنامه ویژه محصولات کوچک Apple است که عملکرد بسیار خوبی روی iPad دارد. این برنامه گرافیکی وکتور برای انواع طراحی، از ترسیم نمودارهای فنی گرفته تا کارتون، آیکون و طرح جلد آلبوم‌های موسیقی مناسب است. همان‌گونه که گفته شد کیفیت این برنامه از نوع وکتور بوده و به همین دلیل مقیاس تصاویر در آن اهمیتی ندارد و مرز میان عکس‌ها همچنان وضوح خود را حفظ می‌کنند.

Art of Glow
شاید با استفاده از این برنامه نتوانید اثری هنری خلق کنید اما به شدت به آن وابسته خواهید شد. برای شروع کافیست قلم دلخواه را انتخاب کرده و با استفاده از انگشت خود، هر آنچه در ذهن دارید را در قالب طرح‌های گرافیکی زیبا به تصویر بکشید. همچنین می‌توانید برنامه را در اختیار کودکانتان گذاشته تا خلاقیت و استعدادهای نهفته آن‌ها را نیز مشاهده کنید و لذت ببرید.

BlockArt HD
شاید نتوان BlockArt HD را در زمره برنامه‌های حرفه‌ای سه‌بعدی ساز قرار داد، اما با استفاده از این اپلیکیشن ساده و در عین حال دقیق، می‌توانید از بلوک‌هایی مربعی شکل، اشکالی سه‌بعدی بسازید. برای کار با این برنامه تنها باید رنگ محبوبتان را انتخاب کرده و پس از چرخاندن شیء مورد نظر به زاویه دلخواه، آن را به رنگ انتخابی مزین کنید. در این عکس یک سفینه فضایی سه‌بعدی را نیز مشاهده خواهید کرد.

Iro
فرض کنید قصد تغییر چیدمان منزل و یا طراحی یک لوگوی جدید را دارید. برای شروع باید عکسی که از نظر رنگ، هماهنگی بیشتری با چیدمان یا لوگوی مورد نظرتان دارد را به برنامه بدهید تا کدهای مربوط به توناژ عکس دریافتی را برای قرار دادن در پالت‌ها و یا ابزارهای ترکیب رنگ کامپیوتر در اختیارتان قرار دهد.

Animation Creator HD
این برنامه می‌تواند ابزاری مناسب برای طراحی انیمیشن‌های ساده و در عین حال حرفه‌ای باشد، پس چنانچه دستی در طراحی و نقاشی دارید و به ساخت انیمیشن نیز علاقمند ‌هستید توصیه می‌کنیم حتما این برنامه را تهیه نمایید. اما اگر از این استعداد الهی بی‌بهره‌اید، می‌توانید صحنه‌های نبرد یک رزمی‌کار را به یکدیگر چسبانده و فیلمی شایسته برای آپلود کردن در سایت یوتیوب بسازید.

مدیریت دستگاه

3D Sun
آیا می‌دانستید که دو ماهواره، پیوسته دور خورشید می‌چرخند و عکس می‌گیرند؟ اگر از دارندگان ابزارهای Apple هستید خبر خوشی برای شما داریم؛ سازمان فضایی آمریکا و ناسا اخیرا برنامه‌ای را روانه بازار کرده‌اند که عکس‌های گرفته شده توسط این ماهواره‌ها را مستقیما برای کاربران محصولات Apple ارسال می‌کند و آن‌ها را از انفجار اجرام خورشیدی مطلع می‌نماید. اما با اطمینان کامل می‌گویم نگران نباشید، چون هیچ آسیبی متوجه شما نخواهد بود.

Lookout Mobile Security
Lookout Mobile Security، به تمامی برنامه‌های معرفی شده تا اینجا ارجحیت دارد. نسخه رایگان آن با امکانات متعدد خود مانند مقابله با انواع بدافزار، دریافت بکاپ از اطلاعات موجود در گوشی و همچنین تشخیص موقعیت دستگاه‌های گم‌شده، از تلفن همراه شما کاملا محافظت می‌کند. جالب است بدانید در صورت دریافت نسخه Premium می‌توانید از راه دور گوشی خود را قفل کرده و حتی اطلاعات موجود در آن را پاک کنید.

Google Goggles
با استفاده از این برنامه نه تنها قادر خواهید بود از سوژه‌های خود عکس‌های خنده‌دار و جالب تهیه کنید بلکه می‌توانید از قابلیت موسوم به Goggles آن نیز بهره‌مند شوید و تصاویر گرفته شده را از طریق سرویس گوگل جستجو کنید. در واقع کافیست یک عکس بگیرید و باقی کار را به فناوری این برنامه بسپارید تا عکس شما را از طریق موتور جستجو سرچ کند.

Appkik
Appkik برنامه‌ای برای مدیریت اپلیکیشن‌ها می‌باشد که به میزان چشم‌گیری در عمر باتری گوشی شما صرفه‌جویی خواهد کرد. این برنامه قادر است به طور هم‌زمان مانع از اجرای چندین اپلیکیشن فعال شده باشد و آن‌ها را از حافظه گوشی شما پاک کند، علاوه بر این امکان گرفتن بکاپ از برنامه‌ها و انتقال آن‌ها به کارت SD نیز فراهم است. ویجت صفحه اصلی نیز بسیار سودمند و مفید بوده و انجام این فرایند را بسیار ساده‌تر می‌کند.

Tasker for Android
این برنامه می‌تواند به طور خودکار تنظیمات گوشی را مطابق با نوع اپلیکیشن، زمان، مکان و بسیاری از فاکتورهای دیگر تغییر دهد، برای مثال چنانچه تمایل داشته باشید که نمایشگر گوشی شما در زمان مشخصی از روز خاموش شود و یا Screen Saver آن در زمان کار با برنامه کیندل غیر فعال شود Tasker for Android قادر به انجام آن خواهد بود.

۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت اول)

۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت دوم)

۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت سوم)

1 در مورد “۱۰۰ برنامه برتر دنیا (قسمت چهارم)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH