نماینده مجلس با انتقاد از تاخیر در اجرای طرح صیانت: چرا می‌گذاریم چهار تا بچه برای ما تصمیم‌گیری کنند!

مهرداد ویس‌کرمی، نماینده مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز در خصوص طرح صیانت و اجرایی شدن آن تذکر شفاهی داد.

وی در تذکر خود بیان کرد: طرح مربوط به فضای مجازی یک بار با رای نمایندگان مجلس به صورت اصل 85 تصویب شد، بعد با جوسازی در این موضوع تشکیک به وجود آمد و در صحن رای‌گیری شد و صحن برای بار دوم به بررسی این طرح در کمیسیون مشترک رای داد.

وی ادامه داد: به علت جوسازی‌هایی که عمدتا از خارج هدایت می‌شود، ادامه کار کمیسیون در این خصوص متوقف شد. در یک جلسه غیرعلنی مجلس هم به صورت غیرمتعارف رای گیری شد که در آن هم آرای مخالف و موافق نزدیک به هم بود و در نهایت موضوع به صحن مجلس بازگشت.

نماینده مردم لرستان گفت: سه سال از زمان آغاز به کار مجلس می‌گذرد و ما هنوز در مورد فضای مجازی یک قانون مشخص نداریم. این موضوع مطالبه رهبری است. جنگ ترکیبی اخیر و فیلترینگ هم نشان داد که فیلترینگ منتظر قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی نمی‌ماند. این عیب بزرگ مجلس است که قانون‌گذاری را رها کرده و تصمیم‌گیری درباره فضای مجازی ندارد.

وی تاکید کرد که چند ماه دیگر خدمت رهبر انقلاب می‌رویم و جوابی نداریم که به ایشان بدهیم.

ویس‌کرمی متذکر شد: با چه رویی به حضرت آقا بگوییم که فضای مجازی ما قانون ندارد؟ چرا در جمهوری اسلامی قانونی برای فضای مجازی نداریم؟ چرا شهامت انقلابی بودن را از دست داده‌ایم و چهار تا بچه برای ما تصمیم‌گیری می‌کنند؟ اگر با هشدار ولی امر مسلمین از خواب بیدار نشویم، با لگد دشمن بیدار می‌شویم که اغتشاشات اخیر همه چیز را به خوبی نشان داد.

وی در ادامه با تذکر رئیس جلسه در مورد صحبت کردن خارج از بحث مواجه شد که اینگونه پاسخ داد: مگر شما رفتارهای قانونی می‌کنید که از ما توقع دارید قانونی رفتار کنیم؟ مگر شما به‌طور قانونی طرح فضای مجازی را کنار گذاشتید؟ من اهل استخاره نیستم، اما برای طرح این صحبت‌ها استخاره کردم و خوب آمد که بگویم تا کی باید در مقابل اداره سلیقه‌ای مجلس سکوت کنیم؟ در مجلس باید جمع نظر دهند و هیچ‌کجای قانون نیامده است که رئیس مجلس به‌جای کل مجلس تصمیم‌گیری کند.

1 در مورد “نماینده مجلس با انتقاد از تاخیر در اجرای طرح صیانت: چرا می‌گذاریم چهار تا بچه برای ما تصمیم‌گیری کنند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH