با 5 ویژگی برتر سامسونگ گلکسی A54 5G آشنا شوید

گلکسی A54 5G برترین گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ برای سال 2023 به‌شمار می‌رود. این گوشی به‌عنوان جانشین گلکسی A53 5G عرضه شده است؛ اما در واقع گلکسی A54 جانشین معنوی سامسونگ گلکسی A52s 5G محسوب می‌شود.

گوشی جدید سری A سامسونگ مجهز به نمایشگر با روشنایی بالاتر، پردازنده سریع‌تر، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر و طراحی ممتازتر روانه بازار می‌شود.

1- تراشه اگزینوس 1380 سامسونگ برای اجرای بازی‌های سنگین به اندازه کافی قدرتمند است. این پردازنده هیجان‌انگیزترین مشخصه گلکسی A54 5G محسوب می‌شود. این نیمه‌هادی در مقایسه با تراشه اگزینوس 1280 مورد استفاده در گلکسی A53 5G بسیار قوی‌تر است.

گلکسی A54 5G به لطف وجود 4 هسته پردازشی با عملکرد بالا و پردازنده گرافیکی قوی‌تر در زمینه اجرای امور پردازشی 20 درصد سریع‌تر عمل کرده و عملکرد آن در زمینه گیمینگ نیز 26 درصد سریع‌تر از گلکسی A53 5G است.

عملکرد این پردازنده مشابه با تراشه اسنپدراگون 778G موجود در گلکسی A52s 5G است؛ چیپستی که عملکرد بسیار مطلوب آن در زمینه اجرای بازی‌های سنگین به اثبات رسیده است.

2- دوربین جدید گلکسی A54 5G دارای قابلیت OIS بهبودیافته برای ارتقاء کیفیت عکس‌ها و ویدیوها است. دوربین‌ اصلی گلکسی A54 5G نسبت به نسل قبل بهبود یافته است.

این دوربین از یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ‌تر 1 میکرونی بهره گرفته و دارای قابلیت OIS ارتقایافته و فوکوس خودکار در سطح کلیه پیکسل‌ها است.

در نتیجه گوشی قادر به اجرای سریع‌تر فوکوس، ثبت تصاویر واضح‌تر و روشن‌تر و ضبط ویدیوهای روان‌تر در شرایط نوری چالش برانگیز خواهد بود. همچنین کاربران با استفاده از دوربین‌های جلویی و پشتی گوشی خود می‌توانند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم برثانیه را ضبط کنند.

سامسونگ مدعی شده که سیستم OIS جدید در زمینه اصلاح لرزش‌ها 50 درصد بهتر عمل می‌کند. سیستم OIS گلکسی A54 5G دارای زاویه اصلاح 1.5 درجه است؛ در حالی‌که این شاخص برای گلکسی A53 5G معادل 0.95 درجه بود.

همچنین قابلیت واکنش‌پذیری این سامانه در مقایسه با گلکسی A53 5G چهار برابر سریع‌تر است. سیستم فوکوس خودکار از تمام پیکسل‌های دوربین استفاده می‌کند؛ پدیده‌ای که به معنای فوکوس سریع‌تر و مطمئن‌تر است.

3- بدنه شیشه‌ای از موارد جدید در میان‌رده‌های سامسونگ است. گلکسی A54 5G برخلاف بسیاری از مدل‌های میان‌رده موجود در بازار دارای پنل پشتی شیشه‌ای است.

سامسونگ برای محافظت از پنل‌های پشتی و جلویی گوشی از پوشش گوریلا گلس بهره گرفتهT این موضوع بدان معناست که گلکسی A54 5G در مقایسه با گلکسی A53 و مدل‌های پیشین سری A5x که دارای پنل پشتی پلاستیکی هستند؛ از مقاومت بالاتری در برابر خراشیدگی برخوردار خواهد بود.

4- گلکسی A54 5G دارای نمایشگر روشن‌تر، اسپیکرهایی با صدای بلندتر و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است. بر اساس اعلام سامسونگ، حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی به 1000 نیت خواهد رسید. بعلاوه این نمایشگر به لطف قابلیت Vision Booster قادر به نمایش دقیق‌تر رنگ‌ها در محیط‌هایی با روشنایی بالا است.

این گجت از یک نمایشگر سوپر امولد 6.4 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتزی، قابلیت پشتیبانی از استاندارد +HDR10 و گواهینامه SGS برای کاهش میزان انتشار نور آبی است. بعلاوه سامسونگ در گلکسی A54 5G از اسپیکرهای استریو ارتقایافته بهره گرفته است.

بر اساس شنیده‌ها این اسپیکرها دارای بیس عمیق‌تر و صدای بلندتری هستند. این ویژگی در کنار وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی برای ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه موجب می‌شود تا گلکسی A54 5G به یک دستگاه پخش چند رسانه‌ای فوق‌العاده تبدیل شود.

5- پشتیبانی از وای‌فای 6 به‌معنای تجربه گیمینگ و استریمینگ سریع‌تر خواهد بود. سامسونگ گلکسی A54 5G از استاندارد وای‌فای 6 پشتیبانی می‌کند. این موضوع بدان معناست که پخش ویدیوهای با رزولوشن بالا روی پلتفرم‌های +Disney، نت‌فلیکس، پرایم ویدیو و یوتیوب به نحو بهتری انجام خواهد شد.

بازی‌های آنلاین نیز به نحو مطلوب‌تری اجرا می‌شوند؛ مشروط بر اینکه کاربران به اتصال اینترنت سریع با روتر وای‌فای 6 دسترسی داشته باشند. سایر امکانات ارتباطی گوشی شامل GPS، اتصال 5G، بلوتوث 5.3، NFC و پورت USB 2.0 Type-C هستند.

مدل‌های 128 و 256 گیگابایتی گلکسی A54 5G به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 490 و 550 یورویی در بازار اروپا عرضه می‌شوند. برچسب قیمتی اعلام شده برای این مدل‌ها در بازار بریتانیا به‌ترتیب برابر با 449 و 499 پوند است.

کاربران در صورت پیش‌خرید گوشی در بریتانیا یک دستگاه گلکسی بادز 2 را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد. پیش‌سفارش این گجت در اواخر ماه جاری میلادی آغاز شده و در اوایل ماه آوریل شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

6 در مورد “با 5 ویژگی برتر سامسونگ گلکسی A54 5G آشنا شوید”

  1. اگر اشتباه نکنم هم قیمت k60 pro عه!!!با همون پونصد و خورده ای یورو ادم گوشی اسنپ هشت نسل دو رو ول کنه بره میان رده بخره؟!
    سامسونگم بنظرم بره خجالت بکشه با این قیمت گذاریهاش……

    1
    1
  2. پردازنده که اصلا قابل قبول هم حتی نیس خواهش میکنم برید تست Gaming این موبایل رو ببنید همون افتضاح نسل قبل یعنی A53 رو تکرار کرده . برای کار روزمره عالی ولی برای استفاده سنگین اصلا !

    حاشیه هاهم بیشتر شده

    به نظرم سامسونگ همه سلیقه ها رو در نظر بگیره .

    مثلا A54s رو با پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 2 معرفی کنه و قیمتش بیشتر هم باشه باز ارزش داره

    یا A74 رو با SD 7 gen 2 معرفی کنه .

    بدتر اینکه حاشیه نمایشگرش هم بسیار تو ذوق میزنه.

      1. من تنها به موبایل های Samsung علاقه مندم. و حرص میخورم که چرا یکبار یکبار از پردازنده اسنپدراگون
        استفاده نکرده . چرا مجبوریم اگزینوس بخریم .

        1
        4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH