انواع ویدیوهای تبلیغاتی که بیزنس شما زیر و رو می‌کنند!

هیچ استراتژی پربازدهی مانند ویدئوهای تبلیغاتی برای آموزش، ایجاد سرنخ و تبدیل مشتریان وجود ندارد. جالب است بدانید که 99% از کسانی که قبلاً از ویدئو استفاده کرده‌اند، قصد دارند بیشتر آن را به کار ببرند. شرکت‌ها می‌توانند از ویدئوها به‌عنوان بازاریابی دیجیتال استفاده کرده و با مخاطبان، مشتریان موجود و بالقوه یا حتی کارکنان خود ارتباط برقرار کنند.

امروزه، نسبت به گذشته، افراد بیشتری به تماشای ویدئو روی می‌آورند. براساس گزارش Wyzowl، میزان تماشای ویدئوهای اینترنتی آنلاین از سال 2018 تقریباً دو برابر شده و از 8.5 ساعت به 19 ساعت در هفته افزایش یافته است. به‌علاوه، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها تماشای ویدئوها را در هر زمان و مکانی برای مردم آسان‌تر کرده‌اند.

در ادامۀ این محتوا به 8 نوع مهم از تبلیغات ویدیویی می‌پردازیم.

 

انواع ویدیوهای تبلیغاتی

تمام ویدئوهای تبلیغاتی شبیه به هم نیستند؛ انواع تبلیغات ویدیویی وجود دارند که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا به اهداف خود دست یافته و مخاطبان هدفشان را جذب کنند.

۱) ویدیوهای تشریحی (Explainer videos)

این نوع ویدئوها، به توضیح و معرفی محصولات و خدمات می‌پردازند و ارزش آن‌ها را به مشتری نشان می‌دهند. در این ویدئوها سازمان‌ها بیان می‌کنند که چرا مشتریان باید محصولات آن‌ها را انتخاب کرده و درواقع آن کالا چه ارزشی به مخاطب می‌افزاید.

این ویدئوها درمورد نیاز مشتری صحبت می‌کنند و اینکه چگونه محصول یا خدمات شرکت راه‌حلی برای این موضوع است. این ویدئوها باید دارای یک فراخوان به اقدام (Call To Action) جهت تماس و ارتباط با شرکت برای کسب اطلاعات بیشتر باشند. نکتۀ کلیدی این است که کسب‌وکار در این ویدئو باید توضیح دهید که چرا کسی به این محصول یا خدمات نیاز دارد تا مخاطبان را از مرحلۀ بررسی و فرایند تصمیم‌گیری عبور دهد.

 

۲) ویدیوهای زنده (Live videos)

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهند که ویدئوهای پخش زنده یا همان لایو ایجاد کنند تا در زمان واقعی با مشتریان ارتباط برقرار کنند. از این ویدئوها می‌توان برای مصاحبه‌ها، اطلاعیه‌ها، رویدادها، تورهای اداری یا سایر عملیات‌های پشت صحنه استفاده کرد. پلتفرم‌های ویدئویی پخش زنده همچنین دارای قابلیت گفت‌وگو هستند که بینندگان از این طریق می‌توانند سؤالات خود را با دیگران در میان بگذارند.

 

۳) ویدیوهای رویداد (Event videos)

اگر شرکتی میزبان کنفرانس یا رویدادی باشد، ویدئوها راه‌حل بسیار خوبی برای تبلیغ یا ارسال نکات برجستۀ رویداد هستند. شرکت‌ها می‌توانند روی کل رویداد تمرکز کنند یا بخش‌های کوچکی از آن را برجسته کنند. رویدادها راه عالی دیگری برای استفاده از پلتفرم پخش زنده هستند. از طرفی کسب‌وکارها می‌توانند برای تبلیغ یک رویداد در آینده، ارائه‌ها یا مصاحبه‌های سال‌های گذشته را برجسته کنند و فیلم‌های بیشتری از شرکت‌کنندگان در جلسات و رویدادهای پیشین را نشان دهند.

 

۴) ویدیوهای تستیمونیال (Customer testimonial videos)

این نوع ویدئوهای تبلیغاتی اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنند؛ زیرا کسی از جنس خودشان روبه‌روی دوربین می‌نشیند و دربارۀ یک کسب‌وکار صحبت می‌کند. مشتریان حاضر در ویدئو می‌گویند که چرا این کسب‌وکار یا این محصول را انتخاب کرده‌اند، چگونه از آن استفاده می‌کنند و چه چیزی را درمورد آن‌ها می‌پسندند. این ویدئوها هرچقدر طبیعی‌تر باشند بیشتر مخاطبان را جذب می‌کنند؛ یعنی بهتر است احساسات واقعی مشتری را ببینیم و فیلم‌نامۀ دقیقی برای آن در نظر نگیریم.

 

۵) تبلیغات ویدیویی (Video ads)

تبلیغات ویدئویی یکی از پرطرف‌دارترین و رایج‌ترین انواع ویدئو مارکتینگ است. این ویدئوها با هدف فروش ساخته می‌شوند و در آن‌ها برند و محصول برجسته می‌شود. تبلیغات ویدئویی باید کوتاه باشد و اطلاعات باید به‌صورت کارآمد و سریع ارائه شوند تا توجه مخاطب در طول ویدئو حفظ شود.

 

۶) ویدیوهای فرهنگ شرکت (Company culture videos)

در این نوع ویدئوها کارکنان شرکت معرفی می‌شوند و برند را مجموعه‌ای از انسان‌ها و نه صرفاً یک نام تجاری، نشان می‌دهند؛ به همین دلیل باعث ایجاد ارتباط با مخاطب خواهند شد. مشتریان استقبال می‌کنند که از یک شرکت، داستان‌ها و ارزش‌های اصلی آن مطلع شوند؛ زیرا مردم می‌خواهند از شرکت‌هایی خرید کنند که کاملاً آن‌ها را می‌شناسند و حس نزدیکی به آن‌ها دارند. علاوه‌بر‌این، ویدئوهای فرهنگ شرکت راهی عالی برای جذب استعدادهای جدید هستند.

 

۷) فیلم‌های آموزشی (Educational videos)

ویدئوهای آموزشی مانند وبلاگ‌ها هستند؛ یعنی هدف از ایجاد آن‌ها اطلاع‌رسانی به مخاطب است. این ویدئوها به ایجاد اعتماد و آگاهی در طول سفر خریدار کمک کرده و مشتری را به حرکت در قیف فروش مشتاق می‌کنند.

 

۸) ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی (Social videos)

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ویدئوهای مختلفی برای تبلیغات خلاقانه دارند. این ویدئوها هرچه کوتاه‌تر باشند، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند و از طرفی بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و هدایت بینندگان به سایت کسب‌وکار هستند.

 

جمع‌بندی

بازاریابی ویدیویی در ابتدا می‌تواند سخت و زمان‌بر باشد، اما با کمی تمرین و حوصله می‌توانید به‌راحتی محتوای ویدئویی با کیفیت بالا تولید کنید که منحصر به برند و کسب‌وکار شما باشد. امروزه ویدیوهای تبلیغاتی به بخشی کلیدی از استراتژی بازاریابی هر کسب‌وکاری تبدیل شده‌اند. دوربین را بردارید، شروع به فیلم‌برداری کنید و شاهد افزایش سطح تعامل کسب‌وکار خود با مخاطبانتان باشید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH