گوشی‌های هواوی P60 و P60 پرو با قابلیت اتصال ماهواره‌ای دو طرفه معرفی شدند

روز گذشته شرکت هواوی از گوشی‌های پرچمدار جدید خود با اسامی هواوی P60 و P60 پرو رسما رونمایی کرد. این گجت‌ها دارای نوآوری‌های بسیار جالبی بوده و در بسیاری از جهات با پرچمداران تولیدی سایر شرکت‌ها تفاوت دارند.

هواوی P60 مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی و 4 وجهی اولد با رزولوشن 2700×1200 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتزی و قابلیت مدولاسیون پهنای پالس با فرکانس 1440 هرتز است. موضوع جالب توجه اینکه هواوی P60 پرو نیز دقیقا از همین نمایشگر استفاده می‌کند. در نتیجه هر 2 گوشی پرچمدار از ابعاد دقیقا یکسانی برخوردار هستند.

تفاوت این 2 دستگاه تنها به وزن آنها مربوط می‌شود؛ چرا که هواوی P60 پرو در مقایسه با مدل استاندارد چند گرم سنگین‌تر است. نمایشگر گوشی‌ها با استفاده از پوشش بسیار مقاوم Kunlun Glass محافظت می‌شود. همچنین پرچمداران جدید به لطف برخورداری از گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند.

دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های P60 و P60 پرو از این جهت متفاوت هستند که هواوی به‌دنبال افزایش رزولوشن مگاپیکسلی نبوده است. حداکثر رزولوشن سنسور اصلی دوربین تنها معادل با 48 مگاپیکسل است. این رویکرد با رویه اپل برای طراحی دوربین آیفون شباهت بسیار زیادی دارد.

دوربین هواوی P60 از 3 ماژول مختلف تشکیل شده است. دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 48 مگاپیکسلی با طراحی پیکسلی RYYB، لنز با دیافراگم متغیر در محدوده F/1.4 الی F/4.0 و سیستم تثبیت‌کننده اپتیکی است. لنز فوق‌عریض با سنسور 13 مگاپیکسلی RYYB، گشودگی دیافراگم F/2.2 و فاقد قابلیت OIS دومین مولفه سیستم دوربین را تشکیل می‌دهد. سومین المان نیز دارای سنسور 12 مگاپیکسلی RYYB با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری و سیستم تثبیت‌کننده اپتیکی است.

دو ماژول اول هواوی P60 پرو کاملا مشابه با مدل استاندارد هواوی P60 هستند؛ اما ماژول‌های مورد استفاده جهت پیاده‌سازی زوم اپتیکال با یکدیگر تفاوت دارند. در وهله نخست این دوربین دارای رزولوشن بالاتری بوده و از یک حسگر 48 مگاپیکسلی (احتمالا مشابه سنسور مورد استفاده در دوربین اصلی) بهره می‌گیرد. بعلاوه ماژول پریسکوپی دارای دیافراگم بزرگی با اندازه F/2.1 است.

بنابراین تصاویر ثبت شده با زوم اپتیکال به همان اندازه عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی روشن و پر رنگ و لعاب به‌نظر می‌رسند. در ادامه چند تصویر ثبت شده با دوربین گوشی هواوی P60 را مشاهده می‌کنید:

پارامترهای سیستم تامین انرژی در گوشی‌های هواوی P60 و P60 پرو کاملا یکسان است. هر 2 دستگاه مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت 4815 میلی‌آمپرساعت بوده و از شارژ 88 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کنند.

تفاوت این گجت‌ها با سامسونگ گلکسی S23 در این است که هواوی P60 و هواوی P60 پرو با منبع تغذیه مناسب با 2 پورت USB-A و USB-C (به‌صورت همزمان) روانه بازار می‌شوند.

هواوی P60 و هواوی P60 پرو اولین گوشی‌های ساخت برند چینی با سیستم‌عامل Harmony OS 3.1 به‌شمار می‌روند. همچنین این گوشی‌ها برای نخستین بار در جهان از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای 2 طرفه پشتیبانی می‌کنند.

دستگاه‌های فوق از سیستم ماهواره‌ای چینی Beidou بهره گرفته و امکان ارسال و دریافت پیام را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در واقع اکنون ارتباط ماهواره‌ای به یک جایگزین واقعی برای تلفن همراه تبدیل شده است. اگرچه برای ارسال پیام و تماس از طریق ماهواره کماکان محدودیت‌هایی وجود دارد.

موضوع جالب توجه اینکه هواوی در خصوص پلتفرم سخت‌افزاری به‌کارگیری شده در گوشی‌های P60 و P60 پرو هنوز هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است. بعلاوه جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری پرچمداران جدید کمپانی نیز هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH