شاهین اتوماتیک CVT رونمایی شد + گالری تصاویر و مشخصات

گروه خودروسازی سایپا چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد خودروی جدیدی را به بازار عرضه کند. مشخصات این خودرو که شاهین اتوماتیک CVT نام دارد، اکنون به صورت رسمی در وب‌سایت سایپا قرار گرفته است.

این خودرو نسبت به نسخه دنده‌ای امکانات بیشتری دارد؛ در نتیجه، قیمت بالاتری نیزخواهد داشت.

معاون فنی و مهندسی گروه خودروسازی سایپا در مورد عرضه شاهین اتوماتیک CVT اظهار داشت که با توجه به آمار بدست آمده، 40 درصد از مشتریان خواهان خریداری خودروی اتوماتیک هستند.

گروه خودروسازی سایپا در گذشته نیز خودروهایی همچون ساینا و کوییک را تولید و عرضه کرده بود و با رضایت فراوان مشتریان روبرو شد. بنابراین، طراحی خودروی اتوماتیک شاهین کار دشواری نبوده است. به همین منظور، تولید این خودرو در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر بیشتر مراحل تولید و طراحی این خودرو به پایان رسیده است.

شاهین اتوماتیک CVT به قابلیت‌های فراوانی مجهز شده است. یکی از این موارد مهم، استفاده از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر 8 سوپاپ است که می‌تواند قدرتی برابر با 109 اسب بخار و گشتاوری معادل 178 نیوتن متر تولید کند.

همانطوری که از نام شاهین اتوماتیک CVT نیز مشخص است، جعبه دنده اتوماتیک این خودرو از نوع CVT بوده و خودرو می‌تواند در حالت تیپ ترونیک تعویض دنده 7 سرعته مصنوعی را برای راننده به ارمغان بیاورد. سایپا اعلام کرد که جعبه دنده این خودرو قادر است دو حالت رانندگی اسپرت و برفی را فراهم کند.

شرکت پانچ بلژیک مسئولیت تولید این گیربکس را برعهده دارد. این شرکت آوازه بلندی در جهان داشته و در بازارهای جهانی نیز علاقمندان زیادی دارد. در حال حاضر، تست‌های مربوط به شاهین اتوماتیک انجام شده و آنطور که پیش‌بینی شده است، احتمال دارد این محصول سایپا از اردیبهشت سال جاری وارد بازار شود.

شاهین اتوماتیک نسبت به نسخه معمولی خود از امکانات ویژه‌ای استفاده می‌کند. سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، سیستم کروز کنترل، سیستم لیمیت کنترل، آنتن کوسه‌ای و غیره بخشی از قابلیت‌های این خودروی جدید هستند.

در بخش کابین نیز مولتی مدیا 10 اینچی، تزئینات کرومی در بدنه، کف‌پوش سه بعدی و دستگیره‌های داخلی با روکش استیل به چشم می‌خورند.

شاهین قبلی که وارد بازار شده بود، در نوع دنده‌ای با تیپ G ساخته شده بود. حالا سایپا سعی کرده که در قسمت طراحی، نسخه شاهین CVT را متفاوت‌تر از مدل قبلی طراحی کند. بنابراین، جلوپنجره شاهین اتوماتیک CVT و قسمت بالای قاب پلاک عقب به کروم کاری مجهز شده‌اند. در بخش داخلی نیز علاوه بر دکوراتیو جدید کابین، آنتن کوسه‌ای و تریم داخلی دو رنگ نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH