آیفون 13 اپل به پرفروش‌ترین گوشی بازار چین در سال 2022 تبدیل شد

آیفون 13 لقب پرفروش‌ترین گوشی هوشمند بازار چین طی دوره 12 ماهه سال 2022 را به خود اختصاص داد. این در حالیست که 3 مدل برتر از میان 10 دستگاه پرفروش نیز همگی متعلق به خانواده آیفون 13 اپل بودند.

بازار موبایل چین برای اپل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به‌نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی نسبت به رقبای خود در منطقه عملکرد بسیار مناسبی ارائه داده است. آمار و ارقام جدید نشان می‌دهند که بخش زیادی از این موفقیت مدیون آیفون 13 است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research در روز دوشنبه، از جنبه تعداد گوشی‌های فروخته شده در بازار چین طی سال 2022، آیفون 13 لقب پرفروش‌ترین گوشی موبایلی را به خود اختصاص داده است. این گجت به تنهایی سهم 6.6 درصدی از بازار را تصاحب کرد. این رقم در مقایسه با سهم 2.3 درصدی از بازار طی سال 2021 رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

پس از آیفون 13، گوشی‌های آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو با کسب سهم 2.2 و 1.9 درصدی از بازار به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین آیفون‌های پرو اپل برای نخستین بار در فهرست 10 گوشی پرفروش بازار چین جای گرفتند.

اپل علاوه بر تصاحب 3 جایگاه نخست رتبه‌بندی گوشی‌های هوشمند پرفروش در بازار چین، بیش از 10 درصد حجم فروش گوشی‌های موبایل در این کشور طی سال 2022 را به خود اختصاص داد.

فهرست گوشی‌های هوشمند پرفروش بازار چین طی سال 2022 به تفکیک سهم آنها از بازار

از میان 10 گوشی پرفروش بازار چین، 4 دستگاه متعلق به آنر، 2 مدل متعلق به ویوو و 1 دستگاه متعلق به اوپو است. به غیر از مدل‌های مختلف آیفون، بقیه دستگاه‌های حاضر در فهرست با قیمت‌گذاری کمتر از 500 دلار روزانه بازار شدند؛ موضوعی که نشان می‌دهد بازار گوشی‌های پریمیوم کماکان زنده بوده و عملکرد مطلوبی دارد.

موسسه Counterpoint Research بر این باور است که سهم فروش 10 مدل برتر در سال 2023 نسبت به سهم ثابت 22 درصدی در سال 2022 کاهش خواهد یافت. این پدیده تا حدی از کاهش مستمر فروش سالیانه ناشی می‌شود. با این‌حال برخی شواهد در ماه ژانویه از آغاز روند بهبود فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین حکایت داشتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH