معرفی لپ تاپ های مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (AI ML)

از جستجوی بی‌پایان برای یافتن و خرید لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ خسته شده‌اید؟ این مطلب برای پایان دادن به جستجوهای شماست. ما با بررسی مدل‌های گوناگون لپ‌تاپ موفق شدیم تا قدرتمندترین و کارآمدترین لپ تاپ‌های مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را که در بازار کشورمان وجود دارند، یافته و آن‌ها را در یک فهرست برای شما معرفی کنیم.

در این مطلب قصد داریم بهترین لپ تاپ مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را که اکنون در بازار ایران موجود هستند، معرفی کنیم. برای این کار ابتدا در مورد خصوصیات مهمی که یک لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین باید داشته باشد، صحبت می‌کنیم. پس از آن ۳ مدل از بهترین لپ تاپ ها برای هوش مصنوعی از ۳ برند مطرح (ایسوس، اچ پی و لنوو) که خصوصیات مهم را دارند و می‌توانند بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار دهند، مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر به دنبال خرید بهترین لپ تاپ برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستید، این مطلب را از دست ندهید. مخصوصا سومین لپ تاپ که یک ویژگی تعیین کننده دارد.

خصوصیات بهترین لپ تاپ برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

بهترین لپ‌تاپ ها برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین باید آنقدر قدرتمند باشند که بتوانند الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشین (Machine Learning) را اجرا و از پس محاسبات مورد نیاز برای تحلیل داده‌ها بربیایند. یک لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ باید دارای یک صفحه نمایش با کیفیت باشد تا برای تجسم و مدلسازی داده‌ها مشکلی نداشته باشید. بیایید نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌های مهم یک لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ داشته باشیم:

پردازنده

بهترین لپ تاپ برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین باید بتواند از پس اجرای الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشین و البته محاسبات مورد نیاز برای تحلیل مقدار زیادی داده، بربیاید. برای همین لازم است پردازنده این دسته از لپ تاپ‌ها از قدرت بالایی برخوردار باشد. به عنوان مثال بهتر است از پردازنده اینتل سری Core i7 و بالاتر و یا معادل آن در پردازنده‌های AMD استفاده کنید.

رم، حافظه ذخیره‌سازی

لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیازمند مقدار زیادی رم است. برای انتخاب بهترین لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نقطه شروع را لپ تاپ هایی با رم ۱۶ گیگابایت در نظر بگیرید. بیشتر بودن میزان رم می‌تواند به لپ تاپ در مدیریت مجموعه داده‌های بزرگ و مدل‌های پیچیده یادگیری ماشین کمک کند.

در مورد فضای ذخیره‌سازی یک لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، مهم است که بدانیم مجموعه داده‌های مربوط به یادگیری عمیق می‌توانند بسیار حجیم باشند. برای همین بهتر است حداقل ۵۱۲ گیگابایت SSD پرسرعت را در نظر بگیریم، تا کار خواندن و نوشتن فایل‌ها و البته ذخیره‌ی آن‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. البته بهتر است هنگام خرید لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، مدلی را انتخاب کنید که اجازه نصب درایو اضافی بدهد. با این امکان می‌توانید با اضافه کردن یک SSD دیگر به لپ تاپ، علاوه بر افزایش حجم فضای ذخیره‌سازی سرعت کارها را هم بالاتر ببرید. برای انتخاب یک SSD مناسب می‌توانید عبارت «خرید SSD تاپ رایان» را گوگل کرده و با استفاده از نتیجه اول وارد بخش SSDهای فروشگاه اینترنتی تاپ رایان شوید.

کارت گرافیک

در مورد کارت گرافیک لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ باید توجه کنیم که وجود یک کارت گرافیک مستقل مخصوصا از نوع Nvidia Geforce بسیار با اهمیت است. یک لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، برای اجرای الگوریتم‌های یادگیری عمیق به صورت موازی به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارد. چون کارت گرافیک بهتر از پردازنده اصلی می‌تواند پردازش‌های موازی را به انجام برساند. به عنوان مثال یک لپ تاپ با گرافیک RTX 3070 گزینه مناسبی محسوب می‌شود. برای این که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین لپ تاپ با این کارت گرافیک را مشاهده کنید، کافیست عبارت «لپ تاپ با گرافیک 3070 تاپ رایان» را گوگل کنید و از طریق نتیجه اول صفحه مخصوص این رده از لپ تاپ‌ها را در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان مشاهده کنید.

صفحه نمایش

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در انتخاب لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صفحه نمایش آن است. بهترین لپ تاپ برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ برای تجسم داده‌ها و مدلسازی باید صفحه نمایش یا دقت بالا و پوشش رنگ خوب داشته باشد. می‌توانید حداقل رزولوشن مناسب برای یک لپ تاپ مخصوص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را 1080p در نظر بگیرید. البته یک لپ تاپ مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، اگر صفحه نمایشی با کیفیت‌تر داشته باشد، بهتر است.

بهترین لپ تاپ مناسب هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ

حالا که با ویژگی‌های حائز اهمیت در بهترین لپ تاپ برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آشنا شدیم، به سراغ معرفی چند مدل از لپ تاپ‌هایی که شرایط گفته شده را دارند، می‌رویم. در انتخاب دستگاه‌هایی که در لیست بهترین لپ تاپ مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آمده‌اند علاوه بر ویژگی‌های بالا، در دسترس بودن آن مدل در بازار کشورمان را هم لحاظ کرده‌ایم.

لیست بهترین لپ تاپ‌های برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین شامل مدل‌های زیر است:

  • لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G533ZX پردازندهCore i9
  • لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 17t CK000-9B16 با پردازنده Core i9
  • لپ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro پردازنده Core i9 نسل ۱۳

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G533ZX با پردازنده Core i9

اولین مدل از لیست بهترین لپ تاپ‌های مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، لپ تاپ ایسوس از سری ROG Strix با پردازنده اینتل Core i9 است. این لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی فوق‌العاده‌اش یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین لپ تاپ‌های مناسب برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین محسوب می‌شود. صفحه نمایش عالی و سخت‌افزار قدرتمند این مدل که شامل پردازنده نسل دوازدهمی اینتل Core i9 و ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR5 است با یک کارت گرافیک RTX 3080 Ti همراه شده است. کارت گرافیک قدرتمند این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

مشخصات لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G533ZX با پردازنده Core i9 به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن QHD و نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز
  • پردازنده: اینتل Core i9 نسل ۱۲ با کد 12900H
  • کارت گرافیک: Nvidia Geforce RTX 3080 Ti با ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
  • رم: ۳۲ گیگابایت PDDR5 قابل ارتقا تا ۶۴ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: درایو SSD با طرفیت ۱ ترابایت
  • وزن: ۲.۳ کیلوگرم

مزیت این لپ تاپ ایسوس سری ROG Strix نسبت به دو گزینه دیگر در لیست لپ تاپ‌های مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، وزن کمتر آن است.

لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 17t CK000-9B16 با پردازنده Core i9

دومین مدل از لیست لپ تاپ‌های مناسب برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ، یک لپ تاپ قدرتمند از برند HP است. اگر برای کارهای مربوط به هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و ماشین لرنینگ به دنبال خرید لپ تاپ HP هستید، این دستگاه بهترین گزینه به نظر می‌رسد. این لپ تاپ ۱۷.۳ اینچی به راحتی از پس تمام نیاز‌های برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بر می‌‌آید. این لپ تاپ اچ پی به خاطر صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت و سخت‌افزار بسیار قدرتمند، تبدیل به یک لپ تاپ مناسب هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ شده است.

مشخصات لپ تاپ اچ پی مدل OMEN 17t CK000-9B16 با پردازنده Core i9 به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: ۱۷.۳ اینچی IPS با رزولوشن FHP و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز
  • پردازنده: اینتل Core i9 نسل ۱۱ با کد 11900H
  • کارت گرافیک: Nvidia Geforce RTX 3080 با ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
  • رم: ۳۲ گیگابایت DDR4
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱ ترابایت SSD
  • وزن: ۲.۷ کیلوگرم

مزیت برجسته این لپ تاپ HP نسبت به دو مدل دیگر در لیست لپ تاپ‌های مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، صفحه نمایش بزرگ‌تر آن و البته قیمت مناسب‌تر است.

لپ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro پردازنده Core i9 نسل ۱۳

مدل سوم از لیست لپ تاپ‌های مناسب برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ یک لپ تاپ گیمینگ از برند لنوو است. این لپ تاپ لنوو با صفحه نمایش ۱۶ اینچی عالی به همراه سخت‌افزار فوق العاده‌اش مناسب برنامه‌ها، الگوریتم‌ها و داده‌های مربوط به یادگیری عمیق، هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ است. صفحه نمایش IPS این لپ تاپ به خاطر نسبت ۱۶:۱۰ تصویر، فضای کاری بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این صفحه نمایش عالی در کنار سخت‌افزار قدرتمند که شامل پردازنده نسل سیزدهمی اینتل Core i9 است، این لپ تاپ لنوو را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کرده‌ است.

مشخصات لپ تاپ لنوو مدل Legion 7 Pro پردازنده Core i9 نسل ۱۳ به شرح زیر است:

  • صفحه نمایش: ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن WQXGA
  • پردازنده: اینتل Core i9 نسل سیزدهم با کد 13900HX
  • کارت گرافیک: Nvidia Geforce RTX 4080 با ۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی
  • رم: ۳۲ گیگابایت DDR5 قابل ارتقا تا ۶۴ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی: درایو SSD با ظرفیت ۱ ترابایت (امکان نصب یک درایو SSD اضافی)
  • وزن: ۲.۸ کیلوگرم

مزیت این لپ تاپ لنوو در مقایسه با دو مدل دیگر در لیست لپ تاپ‌های مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بهره‌مندی از آخرین و قوی‌ترین نسل پردازنده‌های اینتل است. حضور پردازنده Core i9 نسل سیزدهم اینتل در این لپ تاپ نسبت به لپ تاپ ایسوس که در این لیست معرفی شد، آن را به لپ تاپی قدرتمند و البته به‌روز برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کرده است. مزیت دیگر این لپ تاپ لنوو، بهره‌مندی از نسل جدید کارت‌های گرافیکی RTX 4080 شرکت انویدیا برای لپ تاپ است که باز هم قدرت محاسباتی آن را مخصوصا در پردازش‌های موازی مورد نیاز الگوریتم‌های یادگیری عمیق بالاتر می‌برد. اگرچه قیمت این لپ تاپ لنوو از دیگر مدل‌های معرفی شده در این مطلب بالاتر است اما نمی‌توان مزیت استفاده از به‌روز ترین سخت‌افزارهای محاسباتی در این لپ تاپ را نادیده گرفت.

سخن پایانی

انتخاب لپ تاپ‌های مناسب برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ با دانستن ویژگی‌های ضروری و آشنایی با چند مدل از برترین دستگاه‌های موجود در بازار ایران، آسان‌تر می‌شود. در این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ‌های مناسب هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خصوصیات مهم چنین لپ تاپ‌هایی را توضیح دادیم. پس از آن لیستی از ۳ مدل از برند‌های شناخته شده که اکنون در بازار ایران قابل خرید هستند و استحقاق حضور در لیست لپ تاپ‌های مناسب برای هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ را داشتند، معرفی و به صورت کلی بررسی کردیم.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده مدل‌های دیگر برای کاربری‌های مختلف، از بخش لپ تاپ‌ سایت فروشگاه اینترنتی تاپ رایان دیدن کنید. در بخش لپ تاپ فروشگاه اینترنتی تاپ رایان لپ تاپ‌ها به صورت اختصاصی دسته بندی شده‌اند. برای مشاهده لپ تاپ‌های تخصصی کافیست از آدرس toprayan.com وارد سایت شده یا به سادگی با جستجوی عبارت «خرید لپ تاپ تاپ رایان» در گوگل، روی نتیجه اول کلیک کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH