ربات چت ChatGPT موجب نشت داده‌های سازمانی سامسونگ شد

بر اساس گزارش‌های نشریات خارجی، ربات چت ChatGPT موجب نشت اطلاعات سازمانی شرکت سامسونگ شده است. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، کارمندان غول فناوری کره‌ای حدودا 3 هفته قبل استفاده از ربات چت را آغاز کردند؛ اما به‌دلیل رویکرد اشتباه آنها امکان دسترسی رایگان و آزاد به داده‌های محرمانه سامسونگ فراهم شد.

به‌نظر می‌رسد که یکی از کارمندان شرکت، کد برنامه ChatGPT را وارد نموده و از ابزار هوش مصنوعی درخواست کرده تا برای حل یک مشکل، راهکاری پیدا کند. با این‌حال وی توجه نداشته که این داده‌ها بلافاصله وارد پایگاه داده ربات چت شده و در واقع به بخشی از داده‌های داخلی آن تبدیل شده است.

از طرفی سایر کارمندان نیز تلاش کردند تا کد را با روشی مشابه، بهینه‌سازی نموده و این موضوع هم به نوبه خود، مشکل نشت اطلاعات را تشدید کرد. سومین مورد نشت داده‌ها نیز زمانی روی داد که یکی از کارمندان سامسونگ، درخواست ایجاد یک صورت‌جلسه را با ابزار هوش مصنوعی در میان گذاشت.

سامسونگ پیش‌تر به منظور جلوگیری از تکرار اتفاقاتی از این‌دست، اقداماتی را اجرا نموده است. کمپانی کره‌ای به کارمندان خود هشدار داده تا اطلاعات محرمانه یا داده‌های مهم را با ربات چت به اشتراک نگذارند.

پیش از این گزارش شده بود که ایتالیا نیز به‌دلیل مشکل نشت اطلاعات، دسترسی به ChatGPT را مسدود کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH