کاهش 29 درصدی فروش جهانی کامپیوترهای شخصی طی 3 ماهه اول سال 2023

بر اساس آخرین گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، بازار جهانی کامپیوترهای شخصی یک دوره 3 ماهه ناامیدکننده دیگر را پشت سر گذاشته است. به بیان دقیق‌تر، میزان نقل و انتقالات جهانی کامپیوترهای شخصی در مقایسه با سال گذشته 29 درصد کاهش یافت.

با توجه به داده‌های اولیه، تعداد کل کامپیوترهای شخصی فروخته شده در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 به 56.9 میلیون دستگاه رسید. این رقم در مقایسه با کل فروش PCها طی دوره 3 ماهه نخست سال 2022 افت 23.3 میلیون واحدی را نشان می‌دهد.

هر 5 تولیدکننده برتر کامپیوترهای شخصی شاهد کاهش 2 رقمی نرخ فروش محصولات خود بوده و در این میان اپل، بدترین وضعیت را تجربه کرده است.

میزان فروش کامپیوترهای این شرکت طی 3 ماهه نخست سال 2023 در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میلادی 40.5 درصد کاهش یافته است.

لنوو با فروش مجموعا 12.7 میلیون دستگاهی و تصاحب سهم 22.4 درصدی از بازار کماکان برترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی در جهان محسوب می‌شود. اچ‌پی با فروش 12 میلیون دستگاه کامپیوتر و کسب سهم 15.8 درصدی از بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. Dell به لطف فروش 9.5 میلیون واحدی و تصاحب سهم 13.7 درصدی از بازار، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

سهم 5 شرکت برتر تولیدکننده کامپیوترهای شخصی از بازار طی 3 ماهه اول سال 2023

 

اپل در جایگاه چهارم قرار گرفت و با فروش 4.1 میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی، سهم 7.2 درصدی از بازار جهانی را تصاحب کرد. نهایتا ایسوس با فروش 3.9 میلیون دستگاه PC و کسب سهم 6.8 درصدی از بازار در رتبه پنجم جای گرفت.

آخرین رکود در بازار کامپیوترهای شخصی از تقاضای ضعیف مصرف‌کنندگان، مازاد موجودی و ناپایداری در بازار اقتصادی ناشی شده است. چشم‌انداز بازار برای تولیدکنندگان PC طی ماه‌های آینده چندان مطلوب به‌نظر نمی‌رسد. کارشناسان موسسه IDC پیش‌بینی می‌کنند که بازار کامپیوترهای شخصی تا پایان سال 2023 به روند روبه رشد بازخواهد گشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH