ایلان ماسک شرکت جدید خود در زمینه هوش مصنوعی را با نام X.AI تاسیس کرد

ایلان ماسک شرکت جدید خود در حوزه هوش مصنوعی با نام X.AI را تاسیس کرد. فهرست مربوط به این سرمایه‌گذاری جدید طی ماه گذشته میلادی منتشر شد و اکنون آقای ماسک، مدیر این شرکت محسوب می‌شود. همچنین Jared Birchall؛ رئیس شرکت سرمایه‌گذاری Excession که تحت مالکیت خانواده ماسک قرار دارد نیز به‌عنوان منشی کمپانی تازه تاسیس X.AI معرفی شده است.

اسناد به‌دست آمده توسط وبسایت The Verge نشان می‌دهند که ایلان ماسک در تاریخ 9 مارس 2023 (18 اسفند ماه سال گذشته) موفق به ثبت شرکت X.AI شده است. شایعات مبنی بر تصمیم ایلان ماسک برای تاسیس شرکت هوش مصنوعی خود از هفته‌ها قبل در حال انتشار هستند.

وبسایت Business Insider پیش‌تر طی گزارشی اعلام کرد که آقای ماسک به منظور تامین توان محصول آینده شرکت خود در زمینه هوش مصنوعی مولد اقدام به خریداری هزاران دستگاه کارت گرافیکی نموده است. نشریه فایننشیال تایمز نیز به نوبه خود مدعی شد که ایلان ماسک در صدد تاسیس یک شرکت هوش مصنوعی جهت رقابت با OpenAI است.

با توجه به برخی گزارش‌ها، ایلان ماسک برای راه‌اندازی شرکت X.AI حتی از سرمایه‌گذاران کمپانی‌های SpaceX و تسلا نیز درخواست کمک مالی کرده است. آقای ماسک یکی از بنیان‌گذاران OpenAI در سال 2015 محسوب می‌شود. اما نکته جالب توجه اینکه وی اخیرا مخالفت خود با فعالیت‌های OpenAI را به‌طور آشکار ابراز کرد.

ایلان ماسک در سال 2018 از OpenAI خارج شد و در اواخر ماه مارس امسال با امضاء یک طومار عمومی، درخواست توقف آزمایش‌های کلان هوش مصنوعی را مطرح کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH