تیم کوک از استیو جابز پیشی گرفت!

استیو جابز به شکلی گسترده به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در صنعت فناوری شناخته می‌شود. این موضوع عمدتا از تصدی وی به‌عنوان مدیرعامل اپل ناشی می‌شود. آقای جابز در سال 1976 شرکت اپل را تاسیس کرد و بر فرآیند توسعه چند محصول پیشگام از جمله اولین کامپیوتر مکینتاش، آیپاد، آیفون و آیپد نظارت داشت.

استیو جابز به‌دلیل تمرکز شدید خود بر مقوله‌های طراحی، تجربه کاربری و کمال‌گرایی و همچنین پافشاری بر حفظ کنترل روی تمامی جوانب محصولات اپل به شهرت رسید. سبک رهبری وی غالبا بحث برانگیز بود؛ اما بی‌تردید نقش فوق‌العاده رهبر فقید اپل در موفقیت‌های این شرکت غیرقابل انکار است.

اپل تحت رهبری استیو جابز به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های جهان و یکی از بازیگران پیشرو در عرصه نوآوری و طراحی تبدیل شد. میراث جابز همچنان بر فرهنگ و رویکرد اپل در زمینه توسعه محصولات تاثیرگذار بوده و به‌طور کلی نقش وی در صنعت فناوری غیرقابل چشم‌پوشی است.

آقای جابز برای مدت 4249 روز سمت مدیرعاملی اپل را بر عهده داشت و روز گذشته تیم کوک؛ مدیرعامل فعلی کمپانی به لحاظ طول دوران مدیریت از رهبر فقید اپل پیشی گرفت. پس از درگذشت استیو جابز طی سال 2011، تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل برگزیده شد. آقای کوک پیش از پذیرش سمت مدیرعاملی به‌عنوان مدیر عملیاتی ارشد کمپانی فعالیت می‌کرد و در زمینه مدیریت عملیات اپل و زنجیره تامین، نقشی کلیدی را بر عهده داشت.

تیم کوک از زمان تصدی پست مدیرعاملی به ساخت پایه‌های بنیان‌‌گذاری شده توسط استیو جابز ادامه داد و بر عرضه چندین محصول موفق از جمله آیفون 12 و تراشه M1 برای کامپیوترهای مک نظارت داشت. بعلاوه وی بر گسترش کسب‌وکار سرویس‌های اپل شامل اپ استور، اپل موزیک و آیکلاد تمرکز نموده است.

اپل تحت رهبری تیم کوک به نخستین شرکت سهامی عام ایالات‌متحده با ارزش 2 تریلیون دلاری در بازار تبدیل شد. همچنین آقای کوک در خصوص تعهد خود نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی صحبت کرده و کمپانی تحت سرپرستی وی در زمینه‌هایی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر و حقوق کارگران، گام‌های مهمی برداشته است.

اگرچه سبک مدیریتی تیم کوک به اندازه استیو جابز شاخص نیست؛ اما او ثابت کرده که یک مدیرعامل بسیار موفق بوده و اکنون اپل با رهبری وی به یکی از موفق‌ترین و مبتکرترین شرکت‌های جهان تبدیل شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH