شاهکار گیمرها، ساختن یک هارددیسک درون یک بازی کامپیوتری

minecraft

بدون اغراق می‌توان بازی ماین کرفت را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های کامپیوتری دانست. در این بازی رخداد‌های عجیب‌وغریبی رخ می‌دهد که در یک نمونه بارز آن و در شاهکار گیمرها، ساختن یک هارددیسک درون یک بازی کامپیوتری برای نخستین بار میسر شد.

شاید باور این موضوع در ابتدا کمی دشوار باشد ولی گیمرهای این بازی موفق شده‌اند تا با ساختار معماری محیط موجود در این بازی، یک هارددیسک واقعی را بسازند که به‌صورت مجازی تمامی امکانات خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آن امکان‌پذیر خواهد بود. البته این هارددیسک، چندان حجیم نیست و فقط چهار کیلوبایت داده را درون خود جای می‌دهد ولی ساختن آن با محیط داخلی یک بازی، یک شاهکار محسوب می‌شود و در تاریخ بازی‌های کامپیوتری، بی‌سابقه بوده است.

البته این کار نتیجه تلاش یک گروه چندنفره بوده است و با همکاری این افراد، این هارددیسک ابتدا در یک نسخه یک کیلوبایتی ساخته شد ولی پس از مدتی گیمرهای دیگری موفق شدند تا ظرفیت این هارددیسک مجازی را به چهار کیلوبایت برسانند.

بسیاری از افراد با شنیدن این خبر وحشت‌زده شده‌‌اند زیرا این عمل به‌ظاهر ساده، می‌تواند زمینه‌ساز ساختن یک دنیایی مجازی شود و بسیاری از افراد در شبکه اینترنت، این عمل را به شروعی برای پدیده‌هایی مانند رخدادهای فیلم ماتریکس شبیه دانستند.

تلاش‌های گیمرها برای بهبود دادن این هارددیسک همچنان ادامه دارد و معلوم نیست که این پروژه عجیب‌وغریب به کجا خواهد رسید، شاید باور اینکه روزگاری این بازی بتواند به این حد از منطق خارج از چهارچوب ساخت برسد، برای سازنده این عنوان نیز دشوار بوده باشد.

این هارددیسک در تست‌های انجام‌شده از پس تمامی فرایند خواندن و نوشتن بر روی خود برآمد و مانند یک هارددیسک فیزیکی، توانست با سرعتی معقول داد‌ه‌ها را جابجا کند. داده‌های قابل ثبت بر روی این هارددیسک می‌تواند هر چیزی باشد و از عکس گرفته تا متن را می‌توان بر روی این هارددیسک ذخیره نمود، تنها باید فایل یادشده دارای حجم مناسبی باشد و زیر 4 کیلوبایت فضا اشغال کند.

سازنده این هارددیسک معتقد است که بالاخره یک روز در بازی ماین کرفت، یک کامپیوتر کامل را خواهد ساخت و این بازی را به یک شبیه‌ساز حقیقی از کامپیوتر تبدیل خواهد نمود. این ادعا در عمل می‌‌تواند آینده کامپیوترها را به فضای جدیدی وارد نمایند و با کمک آن شاهد دنیاهای مجازی درون جهان‌های مجازی دیگر خواهیم بود.

بازی ماین کرفت در سال 2009 ساخته شده است و ساختار گرافیکی آن به‌قدری ساده طراحی شده است که تمامی پیکسل‌ها و لبه‌های آن‌ها قابل‌رؤیت هستند ولی این ساختار ساده گرافیکی، با ساختار بسیار جذاب و زیبای بازی همراه شدند تا این عنوان بتواند به محبوبیت بسیار بالایی دست یابد.

 

 

 

1 در مورد “شاهکار گیمرها، ساختن یک هارددیسک درون یک بازی کامپیوتری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH