نسخه ساده عینک گوگل در راه است

GOOGLE-GLASS

از زمان عرضه عینک هوشمند شرکت گوگل، یکی از بزرگ‌ترین انتقادات وارده به‌ آن را می‌توان قیمت بالای این دستگاه دانست ولی بسیاری از افراد با ظاهر این عینک مشکل داشتند و آن را مناسب استفاده برای افراد عادی نمی‌دانستند. مورد اول هنوز راه زیادی را تا حل شدن دارد ولی به نظر می‌رسد که مشکل طراحی ظاهری این ابزار همراه در حال حل شدن باشند و عکس‌های منتشرشده از یک اختراع شرکت گوگل، از این خبر پرده برداشتند که نسخه ساده عینک گوگل درراه است.

عینک هوشمند گوگل بر روی صورت بسیاری از افراد به‌درستی قرار نمی‌گرفت و همین امر موجب شده است تا گوگل به فکر این بیفتد تا نسخه جدیدی از این عینک را طراحی کند که البته اقدامی منطقی و مناسب از سوی این شرکت قلمداد می‌شود. این اختراع که با شماره (US Patent D710,928 S) در سازمان اختراعات ایالات‌متحده آمریکا به ثبت رسیده است، یک عینک هوشمند با یک قاب و ظاهر ساده است. کسانی که این اختراع را به ثبت رسانده‌اند میچل هاینریش و الیوت کیم نام دارند و هاینریش یکی از مهندسان شرکت گوگل است.

هاینریش درباره این موضوع در وب‌سایت خود این‌گونه نوشته است: «این طرح تنها مرحله نخستین معماری مکانیکی این ابزار است و بر اساس تحقیق بر مبنای استانداردهای موردنیاز مصرف‌کنندگان طراحی‌شده است. با کمک بررسی فاکتورهای عددی و فیزیکی صورت بشر، این مدل به نحوی ساخته خواهد شد که بر روی بیشترین تعداد ممکن از صورت انسان‌ها راحت باشد. برای طراحی سیستم صوتی این دستگاه، تحقیقات فراوانی بر روی ساختار استخوانی صورت به‌عمل‌آمده است و به همین دلیل نیز ابعاد و مدل‌های مختلفی در ساخت پروتوتایپ این مدل مورداستفاده قرار گرفته‌اند.»

این اختراع در بخش فناوری‌های پوشیدنی مربوط به امور نمایش تصویر به ثبت رسیده است و یک بدنه ساده مشابه عینک‌های کائوچویی مرسوم در بازار عینک‌های معمولی را نشان می‌دهد که تمامی سیم‌کشی‌ها و مدارهای موجود در آن، درون بدنه و دسته خواهند بود و کمترین میزان موارد قابل‌رؤیت که حاکی از دیجیتالی بودن این عینک باشند بر روی آن قرار خواهد گرفت.

جزئیات بیشتری از این اختراع، در اختیار رسانه‌ها قار نگرفته است و هنوز معلوم نیست که این نسخه از عینک هوشمند گوگل می‌تواند این فناوری پوشیدنی را با کاهش قیمت روبرو کند یا اینکه به علت ظرافت کاری بیشتر، با قیمتی بالاتر از قیمت نجومی مدل اصلی عینک گوگل روبرو خواهیم شد. همچنین هنوز تاریخی برای عملیاتی شدن ساخت این اختراع اعلام نشده است و باید منتظر ماند تا شرکت گوگل در بیانیه‌های رسمی خود درباره این موضوع صحبت کند و اطلاعات بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان فناوری‌های پوشیدنی قرار بدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH