کاربران جوان‌تر آیفون بعد از چند سال گوشی خود را عوض می‌کنند؟

گوشی‌های هوشمند به بخش لاینفک زندگی روزمره بشر تبدیل شده‌اند. افراد در کلیه گروه‌های سنی برای برقراری ارتباط و انجام کارهای روزمره خود به این گجت‌ها متکی هستند. با توجه به این موضوع، بسیاری از افراد هر 1 الی 2 سال یکبار اقدام به خریداری یک گوشی هوشمند جدید می‌کنند.

طی چند سال گذشته، گوشی‌های هوشمند تقریبا در تمامی حوزه‌ها عملکرد کاملا موفقی از خود ارائه داده‌اند. اکنون تفاوت میان گوشی‌های قدیمی و جدید از هر زمان دیگری کمتر شده است. اگرچه بسیاری از کاربران به این موضوع واقف هستند؛ اما کماکان گوشی‌های خود را به‌طور مکرر تعویض می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که کاربران جوان‌تر با سرعت بیش‌تری گوشی‌های خود را به مدل‌های جدیدتر ارتقاء می‌دهند.

بر اساس پژوهش جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) روی کاربران اپل انجام شده است؛ میزان تمایل کاربران جوان‌تر برای ارتقاء آیفون خود به مدل‌های جدیدتر در مقایسه با مشتریان مسن‌تر به‌مراتب بیش‌تر است.

به‌عنوان مثال 45 درصد از کاربران 18 تا 24 ساله برای مدت کمتر از 2 سال از گوشی قبلی خود استفاده کرده‌اند. در نتیجه نرخ ارتقاء گوشی در میان این افراد نسبت به مشتریانی با سن 65 سال و بالاتر بالغ بر 3 برابر بیش‌تر است. 65 درصد از مشتریان 65 ساله یا مسن‌تر از گوشی قبلی خود برای مدت حداقل 3 سال استفاده کرده‌اند. این رقم در مقایسه با درصد مشاهده شده برای گروه سنی 18 تا 24 سال بالغ بر 2.5 برابر بیش‌تر است.

بعلاوه مطالعه موسسه CIRP نشان داد که 40 الی 45 درصد کاربران 18 تا 54 سال از گوشی خود برای مدت کمتر از 2 سال استفاده می‌کنند. همچنین 21 تا 27 درصد کاربران با سن 55 سال یا بالاتر پس از مدت 3 سال یا بیش‌تر، گوشی قبلی خود را کنار گذاشته‌اند. در واقع این وضعیت چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد.

تجارب شخصی و مشاهدات ما در گوشه و کنار نشان می‌دهند که جوانان برای مدت زمان بیش‌تری در روز از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. هر روزه میلیون‌ها نفر از مردم به تولید و استفاده از محتوا در رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تیک‌تاک می‌پردازند.

این گرایش‌ها در کنار بسیاری از عوامل دیگر موجب ترغیب جوانان برای تعویض گوشی‌های خود می‌شوند؛ حتی اگر آنها نیازی به انجام این‌کار نداشته باشند. برندهای مختلف با آگاهی از این موضوع، کاربران جوان را به‌عنوان هدف تبلیغاتی خود در نظر می‌گیرند. دلیل احتمالی دیگر، علاقه جوانان به مقوله فناوری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH