سامسونگ اپل را به چالش سطل یخ دعوت کرد

Galaxy-S5-ICe-Bucket-Challenge

مسلما در طول چند روز گذشته با ماجرای چالش سطل یخ روبرو شده‌اید، جالب است بدانید که در آخرین نسخه این ماجرا، سامسونگ، اپل را به چالش سطل یخ دعوت کرد و یا اگر بخواهیم به عبارت دقیق‌تر ماجرا را مطرح کنیم باید بگوییم که گوشی گلکسی اس 5 سامسونگ، گوشی‌های رقیب را به چالش سطل یخ دعوت نمود.

اگر فکر می‌کنید که ماجرای همه‌گیر چالش سطل یخ قرار است در همین حد باقی بماند اشتباه کرده‌ا‌ید، این چالش روزبه‌روز در حال پیشرفت است و ظاهرا از انسان‌ها به ابزارها نیز منتقل شده است و شرکت‌های تولیدکننده ابزارهای دیجیتالی قصد دارند تا از این حرکت بهره‌های تبلیغاتی ببرند.

به‌تازگی یک کلیپ تبلیغاتی در شبکه یوتیوب قرار گرفته است که در آن، یک صدای دیجیتالی از سوی گوشی گلکسی اس 5 سخن می‌گوید. در این کلیپ که تنها 16 ثانیه است این متن از سوی گوشی گفته می‌شود: «من سامسونگ گلکسی اس 5 هستم و این چالش سطل یخ من است. (سطل آب و قطعات یخ بر روی گوشی ریخته می‌شود) اوه، خیلی یخ بود. افرادی که توسط من برای این کار نامزد می‌شوند آیفون 5 اس، اچ تی سی وان ام 8 و نوکیا لومیا 930 هستند.»

مسلما برای گوشی‌هایی که در مقابل آب مقاوم هستند فرقی نخواهد داشت که آب یخ یا آب ولرم را تجربه کنند و بدون مشکل از این چالش برخواهند آمد ولی اینکه سامسونگ برای انجام این کار پیشگام شده است در نوع خود بسیار جالب و البته تا حدی سوءاستفاده از یک حرکت و یک موج ضد بیماری بوده است.

این چالش در راستای اطلاع‌رسانی برای بیماری عصبی مغز با نام ALS انجام می‌شود که نام کامل این بیماری amyotrophic lateral sclerosis است. این پروژه از افراد بزرگ و متمول اجتماع آغاز شد ولی پس از مدتی به سطوح عام جامعه نیز راه یافت و هدف از آن ارائه رقمی هرچند اندک برای امور خیریه و مبارزه با این بیماری است.

البته در کشور ما نیز افراد فراوانی برای خودشان این چالش را شروع کرده‌اند ولی هدف اصلی آن ‌که مبارزه با بیماری است را فراموش کرده‌اند و بیشتر به جنبه رقابت و به‌اصطلاح عامیانه‌تر، کل‌کل توجه داشته‌اند.

این حرکت گلکسی اس 5 هنوز با ارائه خیریه همراه نبوده است و همین امر نشان از این دارد که این اقدام تنها برای نفع گرفتن از یک جریان محبوب است ولی شعبه بریتانیای سامسونگ موبایل برای جبران این امر دست به تبلیغات گسترده برای جمع‌آوری مبالغ خیریه به‌منظور مبارزه با این بیماری پرداخته است.

ازجمله افراد مشهور دنیای فناوری اطلاعات که به این امر پرداخته‌اند می‌توان به تیم کوک، مارک زاکربرگ و بیل گیتس اشاره نمود که چند روز پیش خبری درباره رقابت آن‌ها در آی‌تی رسان مشاهده نمودید.

2 در مورد “سامسونگ اپل را به چالش سطل یخ دعوت کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH