ماشین بدون راننده گوگل هنوز به فرمان نیاز دارد

google-car

عرضه خودروی بدون رانده گوگل در ایالات‌متحده آمریکا با مشکل خورده است زیرا بنا به قوانین ایالتی مرکز قوانین رانندگی، ماشین بدون راننده گوگل هنوز به فرمان نیاز دارد.

سازمان وسایل موتوری ایالت کالیفرنیا در قوانین خود به‌طور مستقیم تاکید کرده است که راننده باید داری قابلیت ارائه عکس‌العمل فیزیکی ناگهانی باشد ولی مدل پیش ساخت یا پروتوتایپ ماشین بدون راننده اپل، با این قانون همخوانی ندارد زیرا این قانون شامل اعمال عکس‌العمل بر روی حلقه فرمان و پدال‌های ترمز و گاز است و این خودرو با شرایط فعلی، فاقد این قسمت‌های مهم برای رفع این سد قانونی است.

سیستم اصلی خودروی گوگل به یک نرم‌افزار کامپیوتری وابسته است و به همین دلیل نیز تمامی اقدامات کنترلی خودرو تنها با کمک این نرم‌افزار صورت خواهند پذیرفت و تنها کنترل مسافر بر روی برنامه، با کمک چند دکمه بوده است ولی مشکلاتی که در این قانون برای این پروژه پیش‌آمده است موجب خواهد شد تا مسئولان گوگل، امکانات کنترل فردی و انسانی را نیز به این پروژه بیفزایند و درنتیجه پدال‌های کنترل حرکت خودرو به‌ همراه فرمان، بر روی نسخه‌های اولیه این وسیله نقلیه تعبیه خواهند گردید تا خودروی گوگل بتواند مجوز حرکت در خیابان‌ها را کسب نماید.

این خودرو که به‌احتمال فراوان به‌زودی روانه بازار مصرف خواهد شد، برای نخستین بار در ماه می میلادی به‌طور رسمی رونمایی گردید. این وسیله در حقیقت یک ماشین کوچک و دونفره است که به‌صورت اکسل جلو طراحی شده است و بر اساس اعلام رسمی شرکت گوگل قرار است تا از قوانین ایالتی تبعیت کامل داشته باشد.

گوگل درباره شرایط فعلی خودروی خود می‌گوید: «در طی فرایند تست‌های انجام‌شده بر روی تجهیزات این خودرو، ما امکانات را با ابزارهای کنترل دستی مانند فرمان، پدال ترمز و پدال گاز مورد آزمایش قراردادیم. با این امکانات افزوده‌شده به خودرو، کاربران این ماشین خواهند توانست تا در کنار استفاده از یک ماشین بدون راننده، امکانات کامل و نکات ایمنی خاص را نیز در اختیار داشته باشند و بتوانند هرگاه که نیاز بود، کنترل کامل ماشین را بر عهده بگیرند.»

این تغییرات در برنامه‌های گوگل برای عرضه خودروی بدون سرنشین خود تاثیراتی گذاشت که درنتیجه آن، عرضه این ماشین مدتی عقب افتاد ولی پیش‌بینی می‌شود که نخستین مدل‌های این خودرو در ماه آینده میلادی یا ماه سپتامبر، به بازار مصرف و خیابان‌ها راه یابند.

تست‌های گوگل برای این خودرو کافی نیست و سازمان وسایل نقلیه ایلت کالیفرنیا نیز با نظارت خود باید آزمایش‌های خاصی را برای هر وسیله‌ای که می‌خواهد در این ایالت تردد کند، تجویز نماید و همین امر نیز موجب شد تا گوگل برای جلب رضایت این سازمان و به جهت گرفتن مجوز تردد، تغییرات یادشده را در ماشین ایجاد نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH