خبری خوش برای دوستداران فناوری، یک USB متحد برای تمامی دستگاه‌ها

usb type-c

اگر شما هم مانند من با تعدد فرم‌ها و شکل‌های کابل‌های USb و درگاه‌های مختلف آن در دستگاه‌های مختلف مشکل دارید باید بگویم که این مقاله شما را خوشحال خواهد کرد. در خبری خوش برای دوستداران فناوری، یک USB متحد برای تمامی دستگاه‌ها به تایید رسمی رسیده و به‌زودی استفاده از آن اجباری خواهد شد.

این نوع خاص از USB که Type C نامیده می‌شود، برای تمامی دستگاه‌ها و ابزارهای موجود در بازار قابل‌استفاده خواهد بود و به‌این‌ترتیب می‌توان از یک کابل USB برای تمامی ابزارها و گجت‌های موجود در خانه استفاده نمود. جالب است بدانید که در طول یک سال، بیش از 3 میلیارد کابل USB به بازار مصرف روانه می‌شوند و این اتحاد می‌تواند میزان مصرف این ابزار را کاهش بدهد.

ولی USB type c چیست؟ برای شناخت این کابل باید ابتدا بدانید که USB type A و USB type B چیست. در ادامه به‌صورت مختصر توضیحاتی درباره این سه نوع از کابل USB خواهیم پرداخت.

کابل‌های USb تیپ A برای بیشتر کاربران، بسیار آشنا است و بر روی کامپیوتر‌های خانگی و ابزارهای عادی روزمره، بارها با آن روبرو شده‌اید، بخش مادینگی این کابل بر روی لپ‌تاپ‌ها وجود دارد و در سه رده USB 1، USB 2 و USB 3 قابل‌استفاده است که نشانه نسخه USB 3، رنگ آبی درگاه است.

پورت USB تیپ B در حقیقت بخش دیگر کابل است که به دستگاه‌های جانبی مانند پرینتر و غیره متصل می‌شود، این بخش از کابل دارای شکل‌های متنوعی است و در تلفن‌های همراه هوشمند نیز ممکن است بر اساس شرکت سازنده با تفاوت نسبت به سایر مدل‌ها عرضه شود.

به‌این‌ترتیب قرار است تا کابل‌های USB تیپ C برای استاندارد کردن استفاده تمامی دستگاه‌ها مورداستفاده قرار بگیرند و دو سوی این کابل‌ها به یک شکل خواهند بود تا کاربران بتوانند بدون مشکل با آن کار کنند و دردسر استفاده از سیم‌های مختلف برای اتصال ابزارهای مختلف را نداشته باشند.

البته تا همه‌گیر شدن این قانون زمان زیادی باقی مانده است زیرا حتی با تصویب قانون استفاده از این کابل‌ها در ساخت ابزارهای جدید نیز استفاده از آن همه‌گیر نخواهد شد چون در حال حاضر تعداد زیادی از گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها و سایر گجت‌ها در بازار موجود هستند که از شکل خاص کابل USB استفاده می‌کنند و مسلما زمانی بین 4 تا 6 سال طول خواهد کشید تا این دستگاه‌ها از رده خارج شوند و همین مدت‌زمان نیز موجب بقای ساختارهای سنتی موجود در کابل‌های USB خواهد شد.

درهرحال این اقدام می‌تواند به نفع مصرف کندگان تمام شود زیرا ازنظر هزینه و فضای حمل وسایل، کمک شایانی را با کمک حمل تنها یک کابل USB تجربه خواهد نمود و دیگر زمان آن رسیده است تا ارام آرام با پورت‌های امروزی USB خداحافظی کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH