سدان جذاب مرسدس بنز کلاس E 2024 معرفی شد + گالری تصاویر

کمپانی خودروسازی مرسدس اعلام کرده است که اتوموبیل جدید مرسدس بنز کلاس E 2024 اکنون معرفی شده و به زودی رونمایی خواهد شد. دو سطح تریم E 350 و E 450 در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. اندازه‌ این دو خودرو تقریبا مانند هم هستند ولی پیشرانه موجود از نوع 4MATIC AWD هستند، در نتیجه انتظار داریم سیستم چهار چرخ متحرک را در این مدل‌ها ببینیم.

هر دو از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند و با توجه به نوع تریم، موتور چهار سیلندر یا شش سیلندر خطی در زیر کاپوت وجود دارد.

صفحه نمایش MBUX در تمام مدل‌های کلاس E حضور دارد که در دو سبک طراحی شده است: اسپرت (این سبک برای رانندگی با سرعت بالا طراحی شده و نور قرمز و سرعت‌سنج مرکزی از جمله امکانات آن است) و کلاسیک.

خریدارانی که پکیج اختیاری MBUX Premium Plus را انتخاب کنند، می‌توانند در قسمت سرنشین‌ها نیز از ویژگی نمایشگر بهره ببرند. این نمایشگرها به حسگرهای صندلی سرنشینان متصل هستند و تنها در صورتی فعال می‌شوند که شخصی در آن حضور داشته باشد.

کابین و امکانات آن

5 دوربین مختلف در خودرو به کار رفته است؛ یکی از این موارد، دوربین ناظر بر راننده است تا سفری ایمن را به ارمغان بیاورد. یک دوربین حرکتی در پانل کنترل بالای سر قرار می‌گیرد و دو دوربین RGB نیز به عنوان دوربین داشبورد و سلفی استفاده می‌شوند.

مرسدس گفته بود که می‌توان از دوربین سلفی خودرو برای جلسات ویدیویی زوم در هنگام سفر استفاده کرد. نمایشگر درایور سه بعدی که به صورت اختیاری در خودروها نصب خواهد شد نیز به قابلیت برجسته‌نمایی مجهز شده است.

ویژگی اختیاری دیگری که علاقمندان زیادی دارد، قابلیت Active Ambient Lighting است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا چراغ‌های LED درون کابین را با موزیک خودرو هماهنگ کرده و فضای جذابی را به ارمغان بیاورد.

استفاده از نرم‌افزارهای مختلف از جمله تیک تاک و هوش مصنوعی

مرسدس درباره طراحی نرم‌افزارها اعلام کرده بود که در کلاس E جدید بیشتر نرم‌افزارهای جذابی تعبیه شده است. خریداران می‌توانند از برنامه‌های سرگرمی مانند بازی Angry Birds، برنامه‌های ویدیو کنفرانس مانند وبکس یا زوم استفاده کنند؛ علاوه بر آن، از پلتفرم ویدیویی تیک تاک نیز بهره ببرند.

عملکردهای دیگر مرسدس بنز کلاس E 2024 شامل سیستم ارتقا یافته فرمان صوتی، کنترل آب و هوا، تنظیم موقعیت صندلی و آینه‌ها و غیره هستند. هوش مصنوعی به کمک مرسدس آمده که با شناخت علایق راننده (برای مثال فرد چه نوع سیستم نورپردازی در کابین را ترجیح می‌دهد) نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ظاهر خارجی خودرو

جلوپنجره بزرگ در مرکز قرار گرفته که با چراغ‌های کرومی یا LED اختیاری مشخص می‌شوند. البته کاربران می‌توانند از چراغ‌های دیجیتالی نیز استفاده کنند. چراغ‌های عقب نیز از نوع LED و در شکل ستاره سه‌پر طراحی شده و اندازه چرخ‌ها بین 18 تا 21 اینچ برآورد می‌شود.

فرمان اختیاری می‌تواند در سرعت‌های بالاتر، چرخ‌های عقب را تا 2.5 درجه بچرخاند تا شاهد پایداری، مانورپذیری و عملکرد بهتری باشیم. سیستم تعلیق هوای Airmatic نیز قادر است در سرعت‌های بالاتر از 74 مایل در ساعت، خودرو را بیش از نیم اینچ کاهش داده تا کارایی بهتر و مرکز ثقل کمتری حس شود.

موتور و مشخصات فنی

موتور مدل E 350 همچنان از نوع توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر است، اگرچه موتور الکتریکی کوچکی نیز به آن اضافه می‌شود. مدل E 450 نیز از نوع توربو I6 بوده که قدرتی برابر با 375 اسب بخار تولید می‌کند. در حال حاضر، هیج خبری مبنی بر عرضه تریم هیبریدی مرسدس در ایالات متحده منتشر نشده است.

قیمت و تاریخ عرضه

هنوز اطلاعاتی درباره قیمت کلاس E مرسدس و تاریخ عرضه آن منتشر نشده ولی گفته می‌شود که اواخر امسال، تولید آن آغاز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH