کپی برداری سونی از سامسونگ! تصویر بیلبورد تبلیغاتی گوشی جدید اکسپریا 1 مارک 5 سونی منتشر شد

شرکت سونی حدودا 10 روز دیگر از گوشی هوشمند جدید خود با نام اکسپریا 1 مارک 5 رونمایی می‌کند. این دستگاه با طراحی مشابه مدل‌های نسل قبلی خود بیش از 2 ماه قبل در کانون توجهات قرار گرفت؛ اما اکنون طراحی ظاهری این گجت مورد تائید قرار گرفته است.

پرچمدار جدید سونی در یک بیلبورد تبلیغاتی در کشور هنگ‌کنگ رویت شده و به‌کارگیری پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه با چیدمان عمودی و ماژول جزیره‌ای بیضی‌شکل با برجستگی بیش‌تر و لنزهای بزرگ‌تر به معرض نمایش گذاشته شده است.

تصویری از این بیلبورد که در انجمن Reddit منتشر شده است؛ به شعار “one for all light” برای مدل جدید اکسپریا 1 اشاره نموده و نشان می‌دهد که این گوشی مجهز به سنسور دوربین نسل جدید با سطح نویز بسیار پایین خواهد بود.

گزارش‌های پیشین نشان دادند که سونی در حال پیاده‌سازی سنسور IMX989 برای دوربین اصلی است؛ اما احتمالا برای ماژول اصلی از حسگر IMX858 استفاده خواهد کرد (زیرا این سنسور تنها پلتفرمی است که از حالت جدید نویز پایین موسوم به LN2 و سیستم همگام‌سازی چند دوربینه (MCSS) پشتیبانی می‌کند.

حالت LN2 یک معماری جدید برای تکنولوژی حسگر CMOS را پیاده‌سازی می‌کند. اکنون به‌جای استفاده از فوتودیودها و ترانزیستورهای پیکسلی بر روی یک بستر و صفحه، این المان‌ها به‌صورت پشته‌ای بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

این پدیده به افزایش محدوده دینامیکی کمک کرده و امکان دریافت نور بیش‌تر و کاهش سطح نویز بدون تاثیر بر عملکرد کلی گوشی را فراهم می‌کند.

سونی همانند بسیاری از تولیدکنندگان دیگر به افشای زودهنگام مشخصات محصولات خود تمایل چندانی ندارد. این موضوع بدان معناست که به منظور دستیابی به جزئیات بیش‌تر درباره گوشی اکسپریا 1 مارک 5 بایستی تا معرفی رسمی آن در روز 11 مه (21 اردیبهشت ماه) منتظر بمانیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH