تمامی ترفندهایی که برای ساخت ویدیو در تیک تاک نیاز دارید!

در این مطلب می‌خواهیم تمام روش‌های منحصر به‌فرد برای ساخت ویدیو در تیک تاک را به شما معرفی کنیم. تیک تاک برنامه‌ای چینی است که از سال 2016 در چین و سال 2017 در دیگر کشورها رونمایی شد. کاربران می‌توانند در این برنامه که برای کاربران اندرویدی و آیفون در دسترس قرار گرفته است، با خلاقیت خود ویدیوهای کوتاه 3 تا 60 ثانیه‌ای بسازند و آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

حالا اگر مایل هستید که برنامه تیک تاک را نصب کنید ولی با نحوه کار با آن آشنایی ندارید، بهتر است که تا انتهای این مطلب با آی‌تی‌رسان همراه باشید؛ چرا که ما قصد داریم در این مقاله روش‌های مختلف ساخت ویدیو در تیک تاک را به شما معرفی کنیم و ترفندهای جالبی را به شما توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

ساخت ویدیو در تیک تاک ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد! حتی امکان دارد که از نحوه کار با تیک تاک خوشتان بیاید و از آن استقبال کنید. ما می‌خواهیم در این مطلب علاوه بر اینکه نحوه ساخت ویدیو در تیک تاک را به شما یاد می‌دهیم، ساخت ویدیوهای 3 دقیقه‌ای را نیز معرفی کنیم و حتی نحوه کار با ارسال ویدیوهای از قبل برنامه‌ریزی‌ شده را نیز بیان کنیم.

علاوه بر مواردی که بالا به آنها اشاره کردیم، 7 مورد از مهم‌ترین مواردی که قبل از ساخت ویدیو در تیک تاک نیاز دارید بدانید را به شما خواهیم گفت، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا بتوانید بهترین ویدیوهای تیک تاکی را بسازید و علاقمندان زیادی را جذب کنید.

ساخت ویدیو در تیک تاک

ساخت حساب کاربری در تیک تاک

در ابتدا باید برای ساخت ویدیو در تیک تاک، حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. برای این کار کافی است از مراحل زیر پیش بروید:

  1. در مرحله اول باید تیک تاک را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کنید.
  2. وارد برنامه شوید و روی how to sign up کلیک کنید.
  3. در این قسمت باید تاریخ تولد خود را به میلادی بنویسید. چرا که یکی از قوانین تیک تاک این است که حداقل 13 سال سن داشته باشید.
  4. در مرحله بعدی شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را برای ایجاد حساب کاربری تیک تاک یادداشت کنید.
  5. رمز عبوری انتخاب کرده و در آخر نام کاربری برای خود بنویسید.
  6. دیگر به انتهای کار رسیده‌اید! اکنون کافی‌ست علاوه بر انتخاب یک عکس پروفایل، بیوگرافی و نام خود را نیز بنویسید و لینک اکانت‌ اینستاگرام و یوتیوب خود را نیز به حساب کاربری خود اضافه کنید.

 

نحوه ساخت ویدیو در تیک تاک

حالا که حساب کاربری تیک تاک ایجاد کرده‌ایم، بهتر است به بخش ساخت ویدیو در تیک تاک برویم. برای انجام این کار کافی است از مراحل زیر اقدام کنید:

  1. در ابتدا باید روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید. البته می‌توانید از بخش پروفایل خود نیز روی ایجاد ویدیو کلیک کنید.
  2. از بخش Camera Roll استفاده کنید یا اینکه با کلیک روی دکمه قرمز ضبط، ویدیو بگیرید.
  3. در این قسمت، می‌توانید انتخاب کنید که ویدیوی شما چند دقیقه باشد (گزینه‌هایی همچون ویدیوی 15 ثانیه‌ای، 60 ثانیه‌ای یا 3 دقیقه‌ای وجود دارد). کاربر قادر است حداکثر 10 دقیقه ویدیو آپلود کند.
  4. در منوی سمت راست گزینه Adjust Clips وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن طول کلیپ‌ها را کم کرد.
  5. علاوه بر آن، با کلیک بر روی دکمه بالای صفحه، موسیقی مورد علاقه خود را نیز به ویدیو اضافه کنید. البته تیک تاک طبق محتوای ویدیوی شما، موسیقی‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهد اما می‌توانید از نوار جستجو برای یافتن آهنگ‌ها یا موارد صوتی دیگر نیز استفاده کنید.
  6. اگر روی گزینه‌های موجود در منوی سمت راست کلیک کنید، استیکرهای مختلف یا متن را مشاهده می‌کنید.
  7. همچنین می‌توانید به فیلم خود زیرنویس‌ اضافه کنید.
  8. در مرحله نهایی نیز باید روی دکمه قرمز رنگ Next در پایین صفحه کلیک کرده، هشتگ اضافه کنید و سایر کاربران را تگ کنید.

تیک تاک به کاربران اجازه می‌دهد تا با اضافه کردن تنظیماتی مانند Allow Duet (کاربران با استفاده از ویدیوی خود با ویدیوی تیک تاکی یک کاربر دیگر ارتباط برقرار کنند) یا Allow Stitch (کاربران می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی دیگر کاربران را در کلیپ‌های خود ادغام کرده و ویرایش کنند) ویدیوهای جذابی بسازند و حتی با انتخاب Select cover نیز می‌توانند برنامه‌ریزی کنند تا کدام یک از ویدیوها در فید او حضور داشته باشند.

ساخت ویدیو در تیک تاک

چگونه در تیک تاک چندین ویدیو را باهم بسازیم؟

  1. برای این کار کافی است در ابتدا روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. سپس باید روی آپلود در پایین صفحه سمت راست کلیک کرده و سپس فیلم‌ها را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید چند کلیپ اضافه کرده یا ترکیبی از عکس‌ و ویدیوها را نیز اضافه کنید!
  3. اکنون حداکثر تا 35 ویدیو انتخاب کرده و بارگذاری کنید.
  4. برای ادامه روی Next ضربه بزنید.
  5. با کلیک روی Adjust Clip، ویدیوهای خود را تغییر داده یا موسیقی و جلوه‌های صوتی مختلف را به آن اضافه کنید.
  6. در این بخش نیز، تیک تاک بر اساس محتوای ویدیو، موسیقی‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد. اگر می‌خواهید از صدای ویدیوی اصلی استفاده کنید، می‌توانید روی پیش‌فرض ضربه بزنید.
  7. روی Next بزنید و سپس جلوه‌های ویدیویی، استیکر و متن‌های مختلفی را برای افزودن به آن انتخاب کنید.
  8. برای کم کردن نویز پس زمینه نیز می‌توانید روی Noise Reducer ضربه بزنید.
  9. همچنین می‌توان علاوه بر انتخاب یک صداگذاری، آن را روی صدای اصلی در کلیپ‌ ویدیویی قرار دهید.
  10. در آخر نیز زیرنویس و هشتگ را به ویدیوی خود اضافه کنید، سایر کاربران را تگ کرده و ویدیوی خلاقانه‌ای را با زدن روی دکمه Post در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

نحوه ساخت اسلایدشو در تیک تاک

برای اینکه در تیک تاک بتوانیم با استفاده از تصاویرمان، یک ویدیو به صورت اسلایدشو بسازیم، تنها کافی است از مراحل زیر اقدام کنید:

  1. روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. سپس آپلود در پایین سمت راست را انتخاب کرده و روی Photos در بالای صفحه بزنید تا تصاویر به شما نشان داده شوند.
  3. کاربر می‌تواند حداکثر 35 تصویر را انتخاب کرده و به ترتیبی که می‌خواهد، بچیند.
  4. پس از انتخاب تصاویر، برای افزودن موسیقی، افکت، استیکر و موارد دیگر، باید روی Next بزنید.
  5. اسلایدشو به این معنی است که عکس‌های شما در حالت ویدیو به دیگر کاربران نمایش داده می‌شوند. در نتیجه می‌توان با ضربه زدن روی دکمه موسیقی در بالا، یک آهنگ یا جلوه صوتی را به تصاویر اضافه کنید یا حتی برای ضبط آهنگ صوتی روی Voiceover بزنید.
  6. در مرحله انتهایی نیز هشتگ اضافه کنید، سایر کاربران را تگ کنید و تنظیمات ویدیوی خود را ادیت کنید. حالا روی دکمه Post بزنید و تصاویرتان را به اشتراک بگذارید!

نحوه ساخت ویدیوی 3 دقیقه‌ای در تیک تاک

برای ساخت ویدیوی 3 دقیقه‌ای در تیک تاک راه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت؛ اولین راه این است که ویدیو را در برنامه ضبط کنید. برای این کار کافی است از مراحل زیر اقدام کنید:

  1. روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. مدت زمان ضبط 3 دقیقه‌ای را انتخاب کرده و روی دکمه قرمز رنگ ضبط، ضربه بزنید.
  3. می‌توانید روی فیلم از جلوه‌های ویدیویی، موسیقی، صداگذاری و موارد دیگر نیز استفاده کنید.

راه دوم برای ساخت ویدیوی 3 دقیقه‌ای در تیک تاک، آپلود ویدیو به همراه ویرایش آن است.

  1. روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. روی آپلود کلیک کرده و ویدیوی خود را انتخاب کنید.
  3. حالا روی Adjust Clips بزنید و مدت زمان ویدیوها را تنظیم کرده و تا 3 دقیقه برسانید.
  4. متن، برچسب، جلوه‌ها و موارد دیگر را نیز به آن اضافه کنید.
  5. اکنون می‌توانید یک کلیپ 3 دقیقه‌ای از پیش ویرایش شده را نیز آپلود کنید.

 

چگونه ارسال ویدیوها در تیک تاک را از قبل برنامه‌ریزی کنیم؟

یکی از قابلیت‌هایی که در تیک تاک برای کاربران در دسترس قرار گرفته، ویژگی Hootsuite است؛ کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، ویدیوهای تیک تاک خود را از قبل برای ارسال در ده روز آینده برنامه‌ریزی کنند.

برای زمان‌بندی ویدیوهای تیک تاک با استفاده از Hootsuite، این مراحل را دنبال کنید:

  1. ویدیوی خود را ضبط کرده، آن را ویرایش کنید و به آن جلوه‌های مختلف صدا بیافزایید.
  2. بعد از اتمام ویرایش ویدیو، روی Next در گوشه سمت راست پایین صفحه بزنید.
  3. سپس گزینه‌های بیشتر را انتخاب کنید و روی Save to device ضربه بزنید.
  4. اکنون باید در Hootsuite، روی نماد Create در بالای منوی سمت چپ زده تا Composer باز شود.
  5. حالا باید حساب کاربری را که می‌خواهید ویدیو در طی روزهای آینده در آن منتشر شود، انتخاب کنید.
  6. ویدیوی تیک تاک خود را در دستگاه آپلود کنید.
  7. در اینجا می‌توانید علاوه بر افزودن نام، ایموجی و هشتگ، اکانت دیگر افراد را نیز در کپشن خود تگ کنید.
  8. علاوه بر موارد بالا نیز می‌توان تنظیمات اضافی مانند Stitches و Duets را برای هر یک از پست‌ها فعال یا غیرفعال کنید.
  9. حالا روی پیش نمایش کلیک کنید. اگر می‌خواهید ویدیوی خود را اکنون ارسال کنید، روی فورا منتشر شود بزنید. در غیر این صورت، روی Schedule for later کلیک کنید.
  10. تاریخ انتشار را به‌ طور دستی انتخاب کرده و منتظر منتشر شدن ویدیوی خود در روزهای آینده باشید!

ساخت ویدیو در تیک تاک

نکات مهمی که باید قبل از ایجاد اولین ویدیو در تیک تاک بدانید

ساخت ویدیو در تیک تاک اصلا کار سختی نیست، همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، در ابتدا برای ساخت ویدیو باید حساب کاربری ایجاد کنید. اما قبل از هر چیزی دانستن چندین نکته از اهمیت فراوانی برخوردار است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • برای ساخت ویدیو در تیک تاک می‌توانید از آهنگ‌های پرطرفدار که در فضای مجازی ترند می‌شوند، بهره ببرید. در حال حاضر، موسیقی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی افراد شده و بسیاری از کاربران نیز تنها با سرچ آهنگ، به ویدیوهای تیک تاک دست پیدا می‌کنند و کلیپ‌های جدید را می‌یابند. تطبیق آن با محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
  • چند ثانیه اول ویدیو، مهمترین بخش آن است! طبق گزارشی که کارشناسان تیک تاک انجام دادند، 67 درصد از بهترین ویدیوها، تنها در 3 ثانیه اول کشف می‌شوند.
  • هشتگ اضافه کنید. با افزودن هشتگ‌ها به ویدیوی خود می‌توانید مطمئن باشید که ویدیوی شما به تب Discover رفته و افراد زیادی از آن بازدید خواهند کرد. اگرچه یافتن هشتگ‌های پرطرفدار دشوارتر است، اما می‌توانید با کمی جستجو، آنها را بیابید.
  • سعی کنید به صورت منظم ویدیو پست کنید، با این کار، ویدیوهای شما بیشتر دیده شده و علاقمندان زیادی از آن استقیال می‌کنند. یکی از مواردی که باید برای ساخت ویدیو در تیک تاک به آن توجه کنید این است که اگر تا 4 بار در روز ویدیو پست کنید، می‌توانید سلیقه مخاطبان خود را بهتر کشف کنید.
  • همیشه سعی نکنید که بهترین ویدیو را بسازید، چون گاهی اوقات ویدیوهای ساده نیز توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهند کرد.
  • تلاش کنید ویدیوهای خود را خیلی طولانی نسازید. چرا که ویدیوهای کوتاه طرفداران بیشتری دارند. اوایل سال 2022 بود که یک چالش هفت‌ ثانیه‌ای در تیک تاک ترند شد؛ این چالش موجب شد ویدیوهای بسیار کوتاه با متن‌های زیاد طرفداران زیادی پیدا کند. نکته مهمی که در این بخش باید به آن توجه کنید، این است که بهترین زمان برای یک ویدیوی تیک تاکی، 7 تا 15 ثانیه است.
  • اگر بتوانید زبان انگلیسی را یاد گرفته و آن را بهبود ببخشید، خیلی راحت‌تر با سلیقه دیگر کاربران تعامل خواهید داشت و با دانستن اصطلاحات مختلف تیک تاکی، استقبال بیشتری از ویدیوهای شما نیز می‌شود.

جمع‌بندی

ما سعی کرده‌ایم در این مطلب تمام مواردی را که برای ساختن ویدیو در برنامه TikTok به آن نیاز دارید، را به شما معرفی کنیم؛ علاوه بر آن، نحوه ساختن ویدیوهای مختلف و اسلایدشو را نیز در مطلب فوق بازگو کردیم. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و بتوانید پس از دانلود و نصب تیک تاک از سایت‌های مختلف، ویدیوهای جذاب و خلاقانه‌ای را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

7 در مورد “تمامی ترفندهایی که برای ساخت ویدیو در تیک تاک نیاز دارید!”

  1. من تا حالا چندین نفر رو فالو کردم ولی وقتی میرم نگا میکنم فالورام همون 0هست مشکل چیه لطفا بگید بهم

    1
    1
  2. آموزش واسه اپلود ویدئو 🙂
    ولی خب حق دارین کاربرای تیک تاک بچن اکثرا و اکثرا توی فاز تتلو 🙂

    10
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH