ورژن سبک شده ویندوز 11 روی حافظه یک کارت گرافیکی اجرا شد!

علاقه‌مندان به تکنولوژی کماکان به روند خلق شگفتی‌ها ادامه می‌دهند. در همین راستا تیم The NTDev که پیش‌تر نسخه سفارشی ویندوز 11 موسوم به Tiny11 را ایجاد کرده بود؛ اکنون تنها با استفاده از حافظه کارت گرافیکی موبایلی انویدیا جیفورس RTX 3050 موفق به اجرای این نسخه از سیستم‌عامل شده است.

بدین منظور توسعه‌دهندگان اقدام به ایجاد یک رم دیسک در حافظه ویدیویی کردند. این فناوری زمانی محبوب بود که حافظه‌های SSD مدرن و پرسرعت امروزی هنوز وجود نداشتند. با کمک رم دیسک، انتقال کامل سیستم‌عامل به رم امکان‌پذیر شد؛ پدیده‌ای که افزایش کیفیت پاسخگویی سیستم‌عامل را به‌دنبال داشت.

با این‌حال تیم NTDev پا را یک گام فراتر گذاشته و از کارت گرافیکی جیفورس RTX 3050 روی یک لپ‌تاپ استفاده کرده است. این ورژن از کارت گرافیکی مجهز به 4 گیگابایت حافظه ویدیویی از نوع GDDR6 است. با کمک ابزار GPU RAM Drive، یک ماشین مجازی ایجاد شد. این ماشین از رم دیسک با ظرفیت 3550 مگابایت استفاده می‌کرد.

سرعت خواندن و نوشتن داده در این سیستم به‌ترتیب برابر با 1960 و 2497 مگابایت برثانیه است. این اعداد و ارقام در مقایسه با حافظه‌های M.2 SSD روی درگاه PCIe 3.0 اندکی کمتر هستند.

سیستم‌عامل Tiny11 به نوبه خود نسخه ویژه‌ای از ویندوز 11 به‌شمار رفته و تنها از 2 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH