تماس صوتی و تصویری به توییتر اضافه می‌شود!

ایلان ماسک از زمان خریداری توییتر در ماه اکتبر سال گذشته بابت هرج و مرج و وضعیت سردرگم‌کننده حاکم بر این پلتفرم، انتقادات زیادی را مطرح نموده است. اما اکنون وی قصد دارد تا آشفتگی‌های موجود را ساماندهی نموده و وضعیت این رسانه اجتماعی را بهبود دهد.

بر اساس خبرهای اخیرا منتشر شده ایلان ماسک از تصمیم خود برای حذف اکانت‌های غیرفعال خبر داده است. مالک فعلی توییتر با انتشار توییتی در اواخر وقت روز سه‌شنبه اعلام کرد که مشخصه دایرکت مسیج رمزگذاری شده طی روز 10 مه (20 اردیبهشت ماه) معرفی خواهد شد. وی مدعی شد که این قابلیت به سرعت رشد نموده و هدف از ارائه آن، عدم دسترسی افراد ثالث به دایرکت مسیج‌ها است؛ حتی اگر این افراد دارای یک اسلحه در سر باشند!

همچنین آقای ماسک خاطرنشان می‌کند که در ورژن جدید اپلیکیشن توییتر، کاربران قادر به ارسال پاسخ دایرکت مسیج به کلیه پیام‌های موجود در تاپیک (و نه صرفا آخرین پیام) خواهند بود. بعلاوه برای واکنش نشان دادن می‌توان از کلیه اشکال ایموجی استفاده کرد. موضوع حتی هیجان‌انگیزتر اینکه مشترکین توییتر به‌زودی می‌توانند با استفاده از نام کاربری خود با کلیه افراد حاضر در پلتفرم به‌صورت صوتی یا تصویری تماس برقرار نمایند.

به گفته ایلان ماسک با توجه اینکه برقراری تماس با استفاده از نام کاربری توییتر انجام می‌شود؛ لذا کاربران بدون ارائه شماره تلفن خود به سایرین می‌توانند با مردم در هر نقطه از جهان صحبت کنند.

ویژگی Twitter Spaces هم‌اکنون به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از جریان صدا به‌صورت صوتی با یکدیگر چت کنند. اما این تماس‌ها جنبه عمومی داشته و برای چت‌های گروهی قابل دسترس هستند. اما قابلیت جدید تماس‌های صوتی و تصویری برای مکالمات خصوصی بین مشترکین توییتر در نظر گرفته شده است.

اکنون پرسش اساسی این است که آیا ایلان ماسک می‌تواند بر مشکلات خود در زمان خریداری توییتر غلبه نماید؟ این مشکلات اصولا شامل چه مواردی هستند؟ نحوه کنترل علامت تائید آبی‌رنگ یکی از مشکلات دیرینه توییتر به‌شمار می‌رود. همچنین اخراج برخی کارمندان توییتر موجب شد تا این پلتفرم جهت ارائه عملکرد مطلوب با مشکل کمبود نیروی کار مواجه شود.

ایلان ماسک طی قراردادی به ارزش 44 میلیارد دلار اقدام به خریداری توییتر کرد. این در حالیست که 2 ماه قبل، ارزش این شرکت کمتر از نصف مبلغ مورد اشاره بود. با این‌حال دایرکت مسیج رمزگذاری شده و امکان برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی از طریق نام کاربری توییتری می‌تواند به منزله شروعی برای ارائه ویژگی‌های جدید در این پلتفرم قلمداد شود.

اقداماتی از این‌دست موجب افزایش ارزش توییتر در بازار خواهند شد. ایلان ماسک اخیرا در رابطه با افزایش حداکثر طول توییت‌ها به 10 هزار کاراکتر و همچنین اضافه شدن برخی ابزارهای قالب‌بندی ساده به این پلتفرم، بحث‌هایی را مطرح کرده است. نهایتا به‌نظر می‌رسد که آقای ماسک آماده است تا روی ایجاد تغییرات در توییتر تمرکز نماید؛ موضوعی که پیش از رسیدن به نتیجه نهایی برای بهبود تجربه کاربری حیاتی خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH