صدای دوربین

نحوه غیرفعال کردن صدای دوربین در همه گوشی‌ها؛ چگونه صدای دوربین را قطع کنیم؟

در این مطلب می‌خواهیم به نحوه غیرفعال کردن صدای دوربین در اندروید، آیفون و غیره بپردازیم و چندین برنامه کاربردی در این زمینه را به شما معرفی کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اگرچه صدای دوربین گاهی اوقات مفید است ولی احتمال دارد در هنگام عکس گرفتن کمی آزاردهنده به نظر برسد؛ مخصوصا اگر در فضای بیرون از خانه و در طبیعت مشغول عکس‌برداری از حیوانات مختلف باشید. معمولا در این نوع فضا، شما نیاز به سکوت و آرامش دارید ولی درست در همان زمان صدای شاتر دوربین ممکن است باعث شود که تمرکزتان بهم بریزد و عکس خوبی نگیرید.

یا برای مثال فرض کنید در رستورانی دنج با فضای آرام هستید و می‌خواهید از غذا یا خودتان عکس بگیرید؛ در این موقعیت، صدای دوربین می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این صدا به کاربر نشان می‌دهد که عکس مورد نظر ثبت شده است.

البته خوشبختانه تمام سازندگان گوشی‌های هوشمند راهکاری برای غیرفعال کردن صدای دوربین فراهم کرده‌اند تا کاربران بتوانند با خیال راحت و بدون ایجاد هیچ صدای اضافه‌ای از خود یا سوژه موردنظرشان عکس بگیرند.

 آموزش نحوه فیلمبرداری با دوربین و پخش موزیک به صورت همزمان در اندروید و آیفون

در این مطلب قصد داریم علاوه بر ارائه چندین راهکار برای حذف صدای دوربین در دستگاه‌های اندرویدی و آیفون، برنامه‌های متعددی را به شما معرفی کنیم تا از شر صدای شاتر دوربین در هنگام عکس‌برداری خلاص شوید، پس تا انتها ما را همراهی کنید.

صدای دوربین

بهترین راه برای غیرفعال کردن صدای دوربین چیست؟

راه‌های زیادی برای حذف صدای دوربین وجود دارد؛ با فعال کردن برخی از این روش‌ها صدای دوربین برای همیشه در دستگاه‌تان غیرفعال می‌شود و برخی دیگر نیز روشی موقتی هستند. علاوه بر آنها، چند اپلیکیشن کاربردی و مفید در این حیطه را نیز معرفی می‌کنیم؛ در ابتدا قصد داریم به سراغ این راهکارها برویم و پس از آن، از چند اپلیکیشن‌ رونمایی کنیم. بنابراین، تا انتهای این مقاله، همراه آی‌تی‌رسان باشید.

استفاده از دکمه‌ بی‌صدا (دستگاه‌های اندرویدی)

این روش یکی از آسان‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید در این بخش از آن استفاده کنید. تنها کافی است با نگه داشتن دکمه ولوم گوشی در قسمت بدنه، صدای دوربین را تنظیم کرده و یا اینکه آن را روی بی‌صدا بگذارید. حالا وارد دوربین شده و تصویری تهیه کنید؛ متوجه می‌شوید که به همین سادگی، صدای دوربین در گوشی شما غیرفعال شده است!

البته نکته حائز اهمیت این است که این روش، راهکاری دائمی نبوده و هر بار قبل از عکس‌ گرفتن، باید صدای گوشی را تنظیم کنید.

البته شما می‌توانید با پایین کشاندن بخش Control Center، گزینه میوت را انتخاب کنید و گوشی خود را برای هر مدت زمانی که می‌خواهید، به صورت کلی بی‌صدا کنید.

استفاده از نوار صدا (آیفون)

اگر گوشی‌ آیفون داشته باشید حتما می‌دانید که با حرکت دادن نوار صدا، می‌توانید گوشی را بی‌صدا یا میوت کنید. این کلید در سمت چپ گوشی، درست بالای دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته است. برای غیرفعال کردن صدای دوربین در آیفون از طریق این روش در ابتدا کافی است قبل از عکس گرفتن، این دکمه را حرکت داده و صدای دوربین گوشی را میوت کنید.

این روش، مانند راهکار قبلی دائمی نبوده و هر بار قبل از عکس گرفتن باید این روند را طی کنید.

صدای دوربین

غیرفعال کردن صدای دوربین در تنظیمات (اندروید)

در این روش، کافی است وارد برنامه دوربین شوید و روی گزینه‌ Options و سپس Setting بزنید.

صدای دوربین

پس از آن، روی گزینه Camera sounds بزنید تا صدای دوربین خاموش شود. ممکن است این گزینه در گوشی‌های شیائومی به صورت Shutter sound نوشته شده باشد.

صدای دوربین

این روش، برعکس راهکارهای بالا، روشی دائمی بوده و نیازی نیست هربار قبل از عکس گرفتن، با صدای دوربین مواجه شوید. علاوه بر آن، این روش می‌تواند دیگر صداهای مزاحم از جمله صدای فوکوس را حذف کند. اگر نظرتان عوض شد، می‌توانید دوباره به همین بخش یعنی دوربین> Options> و Setting بروید و پس از آن، گزینه Camera sounds یا Shutter sound را روشن کنید. البته این روش در آخرین نسخه‌های اندروید موجود نیست.

 حذف مخاطبین از آی‌فون؛ چگونه مخاطبین را از گوشی آیفون خود حذف کنیم؟
کم کردن حجم ویدیو در ویندوز، مک، آیفون و اندروید با ساده‌ترین روش‌ها

استفاده از هدفون

این روش که بسیار کاربردی هم هست، برای بی‌صدا کردن صدای شاتر دوربین کاربرد فراوانی دارد. برای این کار، تنها کاری که باید انجام بدهید این است که هدفون، هندزفری، ایرپاد یا هر وسیله دیگری که دارید را به گوشی متصل کرده و سپس بدون تولید هیچ صدایی، عکس بگیرید.

استفاده از برنامه‌های شخص ثالث

برنامه VSCO

برنامه VSCO یکی از برنامه‌هایی است که برای کاربران اندروید و آیفون طراحی شده است و شما می‌توانید آن را از اپ استور یا فروشگاه پلی استور دانلود کنید. قبل از ورود به برنامه باید با استفاده از شماره موبایل و یا ایمیل خود ثبت نام کنید.

پس از آن، روی تب Studio بزنید و سپس نماد دوربین را انتخاب کنید. اکنون وارد دوربین شده‌اید، روی دکمه شاتر بزنید و بدون صدای دوربین، عکس بگیرید.

صدای دوربین

این برنامه به یک برنامه دوربین اختصاصی و ویرایشگر تصویر مجهز شده که به کاربر امکان می‌دهد پس از عکس گرفتن، تصویر خود را به سلیقه خود ادیت کند. البته گزینه‌های زیادی برای فیلتر و پانوراما و غیره در دسترس نیست. این برنامه برای عکس‌برداری به طور پیش فرض بدون صدای دوربین طراحی شده و می‌توانید عکس‌ها را از حافظه به برنامه وارد کنید و از ویرایشگر آن برای تغییر عکس‌ها، کنتراست، نوردهی، تعادل رنگ سفید و غیره استفاده کنید.

نکته مهم این است که تنها استفاده از آن به مدت 7 روز رایگان بوده و برای استفاده بیشتر از آن، به صورت درون برنامه‌ای، اشتراک تهیه کنید. همچنین، در مدل‌های آیفون دستگاه‌تان باید از iOS 11.0 پشتیبانی کند.

برنامه Mute Mode

شما می‌توانید برنامه Mute Mode که تنها برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده، را از پلی استور دانلود کنید. پس از ورود به برنامه، باید مجوز بی‌صدا کردن خودکار را فعال کنید.

حالا روی علامت + در زیر گزینه Auto Mute mode بزنید تا برنامه‌هایی را که می‌خواهید بی‌صدا کنید، انتخاب کنید. در این بخش، برنامه دوربین را انتخاب کرده و روی تیک بزنید تا فرآیند میوت کردن تایید شود. اکنون اگر وارد برنامه دوربین شوید و عکس بگیرید، هیچ صدایی تولید نخواهد شد.

رابط کاربری این برنامه به خوبی ساخته شده و کاربر می‌تواند چندین برنامه را برای میوت کردن، انتخاب کند.

محدودیت‌های برخی از کشورها برای غیرفعال کردن صدای دوربین

در بعضی از کشورها مانند ژاپن و کره جنوبی، کاربران هرچقدر هم تلاش کنند تا با نصب برنامه و امتحان کردن روش‌های مختلف، صدای شاتر را غیرفعال کنند، به نتیجه‌ای نخواهند رسید. چون در این کشورها، حریم خصوصی شهروندان حرف اول را می‌زند.

این روش به کاربران این اطمینان را می‌دهد تا فردی مخفیانه از آنها فیلم یا عکس نگیرد. اگرچه این یک قانون واقعی نیست، اما سازندگان گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولات فناوری در این کشورها سعی می‌کنند این مسئله را رعایت کنند. البته باز هم می‌توان با استفاده از هدفون و غیره صدای دوربین را خاموش کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH