گوگل پیکسل 8 پرو مجهز به دماسنج مادون‌قرمز داخلی است

گوگل در آخرین سری از گوشی‌های پیکسلی خود از ترفندهای متنوعی بهره گرفته است. بسیاری از این ترفندها در یک نسل قابل دسترس بوده و در نسل بعدی کنار گذاشته می‌شوند. رادار Soil از جمله این ویژگی‌ها به‌شمار می‌رود.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که گوگل پیکسل 8 پرو مجهز به یک دماسنج مادون‌قرمز در قسمت پشتی خود است. این حسگر دقیقا در قسمت پایینی فلاش LED دایروی‌شکل و درون ماژول برجسته دوربین قرار دارد.

بی‌تردید دماسنج قادر به اندازه‌گیری دمای بدن کاربران خواهد بود. این حسگر ظاهرا مشابه با نمونه‌ای است که در اکثر دماسنج‌های بدون تماس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مشخصه یاد دوران شیوع بیماری کووید 19 را در ذهن زنده می‌کند.

کاربران برای استفاده از سنسور دماسنج پیکسل 8 پرو بایستی آن‌را تا حد امکان به پیشانی خود نزدیک نمایند؛ به‌گونه‌ای که حسگر با پوست بدن تماس پیدا نکند. سپس بایستی روی دکمه شروع ضربه زده و ظرف مدت 5 ثانیه گوشی را به سمت پایین جابه‌جا کرد. با اتمام فرآیند اندازه‌گیری دما، بدنه گوشی خواهد لرزید.

با توجه به این واقعیت که صفحه‌نمایش در طرف دیگر گوشی قرار دارد؛ لذا مشاهده نتیجه احتمالا تا حدی دشوار خواهد بود. پیش‌تر ویدیویی از نحوه کارکرد این ویژگی منتشر شد. این ویدیو در یوتیوب آپلود شد و نشان داد که راهکار گوگل بهترین ایده در تاریخ به‌شمار نمی‌رود. یوتیوب تحت مالکیت گوگل قرار دارد و ویدیوی مورد اشاره به‌دلیل نقض قوانین سرویس‌های یوتیوب از این پلتفرم حذف شد.

این حسگر، تجربه کاربری شگفت‌انگیزی را به ارمغان نمی‌آورد؛ اما در صورت شیوع هرگونه بیماری فراگیر در آینده، کاربران گوگل پیکسل 8 پرو بدون نیاز به هرگونه سخت‌افزار اضافی می‌توانند دمای بدن خود یا اطرافیان را اندازه‌گیری نمایند.

این ویژگی جدید تنها در گوگل پیکسل 8 پرو قابل دسترس است؛ بنابراین علاقه‌مندان به قابلیت مذکور بایستی فکر خریداری مدل معمولی پیکسل 8 را از ذهن خود بیرون کنند. بر اساس پیش‌بینی‌ها پیکسل 8 پرو به‌همراه مدل استاندارد پیکسل 8 در ماه اکتبر معرفی می‌شود. بر اساس شایعات هر 2 دستگاه از تراشه بومی جدید گوگل موسوم به تنسور G3 استفاده خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، نمایشگر پیکسل 8 پرو در مقایسه با پنل 6.52 اینچی به‌کارگیری شده در پیکسل 7 پرو از اندازه کوچک‌تری برخوردار است. بعلاوه این گوشی احتمالا از بزرگ‌ترین سنسور دوربین موبایلی سامسونگ موسوم به ISOCELL GN2 برای دوربین اصلی خود استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH