برای اولین بار یک خودرو الکترونیکی به عنوان پرفروش‌ترین خودرو جهان معرفی شد؛ تسلا همچنان می‌تازد

خودروی تسلا مدل Y که حدودا چهار سال پیش توسط کمپانی تسلا رونمایی شد، اکنون در صدر پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار گرفت. باید اشاره کنیم که این خودرو به صورت برقی ساخته شده و علاقمندان زیادی نیز دارد.

برای اولین بار است که یک خودروی تمام برقی در صدر پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد. این دستاورد خوبی برای تسلا محسوب می‌شود.

تسلا مدل Y از همان زمان عرضه خود آمار فروش بالایی داشته و سال گذشته نیز در رتبه سومین خودروی پرفروش جهان قرار گرفت. قیمت این محصول نیز خیلی بالا نیست؛ شاید همین امر منجر به افزایش طرفداران آن در سراسر جهان شده باشد.

قیمت کنونی آن 47490 دلار است، در حالی که مدل Y Long Range قیمتی برابر 50490 دلار دارد. تسلا موفق شد در سه ماهه اول سال 2023، 267200 دستگاه از مدل Y را بفروشد. این تعداد نسبت به سال گذشته، 69 درصد افزایش داشته است.

پیش‌بینی ایلان ماسک درست از آب در آمد!

ایلان ماسک در سال 2016 پیش‌بینی کرده بود که اگر همچنان به علاقمندان مدل Y تسلا اضافه شود، این شرکت می‌تواند بیش از 1 میلیون دستگاه از این خودرو را در سال بفروشد؛ دقیقا همین پیش‌بینی درست از آب در آمد!

بی‌ام‌و از سری ۵ با مشخصات عالی و طراحی جذاب رونمایی کرد + گالری تصاویر

کرولای تویوتا نیز با فروش 256400 دستگاه در سه ماهه دوم موفق شد رتبه دوم را از آن خود کند. تویوتا هایلوکس، تویوتا راو 4 و تویوتا کمری نیز پس از آن در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

کنترل کیفیت تسلا مدل Y

بنظر می‌رسد که همچنان برخی نگرانی‌ها درباره وضعیت کنترل کیفیت مدل Y رفع نشده باشد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) اخیرا درباره برخی از حادثه‌های جاده‌ای گزارشی ارائه کرد که در آن بعضی از خودروهای تسلا مدل Y دچار مشکل شده بودند.

در این گزارش اینچنین آمده که راننده‌ای با این محصول اعلام کرده است که فرمان خودرو در هنگام رانندگی از جایش در آمد! البته این حادثه تلفاتی نداشت و راننده موفق شد به راحتی خودرو را کنترل کند. بنابراین، امکان دارد این مسائل مربوط به کنترل کیفیت مانع از خرید مدل Y شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH