بی‌ام‌و از سری 5 با مشخصات عالی و طراحی جذاب رونمایی کرد + گالری تصاویر

کمپانی بی‌ام‌و اکنون از سری جدید 2024 یعنی سری 5 (با کد رمز G60) رونمایی کرد. گفته می‌شود که این سدان برقی به جز برخی از جزییات تفاوت زیادی با سری 5 ICE ندارد.

این سری طراحی چشمگیرتری دارد و چراغ‌های عقب LED به صورت تخت طراحی شده‌اند. سپرهای اسپرت نیز جذابیت بخصوصی به آن می‌بخشد. اندازه این خودرو نسبت به مدل قبلی بیشتر بوده و طول آن به 5060 میلی‌متر، عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب به 1900 و 1515 میلی‌متر می‌رسند.

ظرفیت صندوق عقب 520 لیتر و فاصله بین دو محور نیز 2995 میلی‌متر است که راحتی سرنشینان عقب را افزایش می‌دهد. در داخل کابین نیز از نمایشگر خمیده بی‌ام‌و iDrive استفاده شده که در مرکز قرار دارد.

این نمایشگر در اصل از دو صفحه نمایش تشکیل شده که شامل یک نمایشگر اطلاعات 12.3 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 14.9 اینچی هستند.

کمپانی بی‌ام‌و گفت که اخیرا با شرکت AirConsole همکاری کرده است و از این به بعد، سرنشینان می‌توانند درون خودرو از بازی‌های جذاب لذت ببرند. جنس صندلی‌ها از چرم است و سقف پانوراما ثابت Sky Lounge نیز برای اولین بار در سری 5 به کار می‌رود.

این خودرو در انواع بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی ساخته شده است. پیشرانه محصول بی‌ام‌و i5 eDrive40 می‌تواند 335 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

اگر بخواهیم به برخی از نوآوری‌های آن اشاره کنیم، می‌توان نمایشگر هدآپ، فناوری تعامل طبیعی بی‌ام‌و، چرخ‌های استاندارد 19 اینچی و غیره را نام برد.

مدل i5 M60 xDrive نیز دارای یک پیشرانه دو موتوره است که قدرتی معادل 590 اسب بخار و گشتاوری برابر با 743 نیوتن متر تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن نیز به 230 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

هر دو مدل با باتری 84.3 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. بی‌ام‌و از شارژ AC سطح 2 و شارژ سریع DC استفاده می‌کند که قادر است در حدود 30 دقیقه باتری را از 10 درصد به 80 درصد برساند. همچنین در شرایطی که فرد نمی‌تواند خودرو را شارژ کند، قابلیت Max Range قرار گرفته که قدرت و حداکثر سرعت را محدود می‌کند.

علاوه بر این، بی‌ام‌و i5 به خنک شدن بیش از حد باتری در هنگام شارژ سریع نیز توجه کرده و گفته که با جلوگیری از سرد شدن زیاد در طول پروسه شارژ، عمر باتری افزایش می‌یابد.

دمپرهای جدید در جاده‌های ناهموار و دور زدن‌ها بهتر عمل می‌کند و سیستم تعلیق عالی و فرمان برقی اسپرت از جمله مواردی هستند که ارزش خرید این محصول را افزایش می‌دهند.

علاوه بر این، i5 M60 xDrive دارای سیستم تعلیق حرفه‌ای تطبیقی M است که شامل دمپرهای کنترل‌شده الکترونیکی، فرمان چرخ‌های عقب و کاهش ارتفاع سواری به میزان 0.3 اینچ است.

قیمتی که کمپانی سازنده برای سری 5 بی‌ام‌و 2024 در نظر گرفته، از 67795 دلار برای i5 eDrive40 و 85095 دلار برای i5 M60 xDrive آغاز می‌شود. این محصول قرار است در ماه اکتبر وارد بازار جهانی شود.

 

منبع: motor1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH