ژاپن تا سال 2025 برای انتقال انرژی از فضا به زمین تلاش خواهد کرد

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ژاپن قصد دارد که تا سال 2025 انرژی را از فضا به زمین منتقل نماید. ما در رابطه با انتقال انرژی دریافتی از صفحات خورشیدی نصب شده در فضا بدون استفاده از هرگونه کابل صحبت می‌کنیم.

در حال حاضر پیرامون این پروژه جزئیات محدودی منتشر شده است. همچنین به‌نظر می‌رسد که این پروژه توسط شرکت‌های خصوصی و با حمایت دولت اجرا خواهد شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این پروژه شامل ماهواره‌های کوچکی در مدار زمین بوده که انرژی را در محدوده امواج مایکروویو به زمین منتقل می‌کنند.

فناوری انتقال انرژی به‌صورت هوایی به نوبه خود ابدا جدید محسوب نمی‌شود؛ اما در این پروژه، صحبت از انتقال انرژی از فواصل صدها کیلومتری مطرح است. آژانس فضایی ژاپن موسوم به JAXA در سال 2015 موفق به انتقال انرژی 1.8 کیلوواتی شد و به پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه دست یافت. اما انتقال انرژی از فاصله تنها 50 متری انجام شد.

در عین‌حال حتی در صورت موفقیت دانشمندان ژاپنی نیز بعید است که فناوری انتقال مستقیم انرژی خورشیدی از فضا در آینده نزدیک به‌صورت گسترده مورد بهره‌برداری قرار گیرد. محاسبات فعلی نشان می‌دهند که برای تولید 1 گیگاوات برق در مدار زمین بایستی حدودا 7 میلیارد دلار هزینه شود. بعلاوه هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این انرژی را می‌توان به زمین منتقل کرد.

 

منبع: Gadgettendency 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH