فاش شدن ویژگی مهم اندروید 14 که باعث افزایش طول عمر باتری شما می‌شود

گوگل ظاهرا در آخرین نسخه اندروید 14 اقدام به ارائه یک API جدید با نام Battery Manager نموده است. این API به کاربران امکان می‌دهد تا وضعیت سلامت باتری گوشی هوشمند خود را بررسی کنند. همچنین مشخصه فوق تعداد ویژگی و اطلاعات مفید دیگر را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

این خبر توسط میشال رحمان؛ تحلیل‌گر وبسایت Esper.io منتشر شده است. به گفته وی APIهای جدید با هدف ارائه اطلاعات مفیدی مانند تعداد چرخه شارژ، وضعیت شارژ، تاریخ تولید، تاریخ اولین استفاده، سیاست شارژ و مهم‌تر از همه نمایش وضعیت سلامت باتری ساخته شده‌اند.

در حال حاضر API جدید Battery Manager تنها در گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل که دومین نسخه بتا اندروید 14 یا ورژن‌های جدیدتر از آن‌را اجرا می‌کنند؛ قابل دسترس است. یک توسعه‌دهنده با شناسه narektor@ به لطف استفاده از این API موفق به ساخت یک برنامه اوپن سورس وضعیت سلامت باتری با نام Batt شد. این اپلیکیشن، آمار مربوط به سلامت باتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما بایستی به‌خاطر داشت که داده‌های ارائه شده در خصوص وضعیت سلامت باتری احتمالا به‌‌طور کامل دقیق نیستند.

این API ایجادکننده فریم‌ورکی است که نشان می‌دهد گوگل نهایتا ویژگی ردیاب سلامت باتری خود را ارائه نموده و این ابزار احتمالا در اپلیکیشن Settings قابل دسترس خواهد بود.

متاسفانه این احتمال نیز وجود دارد که گوگل از عرضه قابلیت مذکور در اندروید 14 صرفنظر نموده و نهایتا این ویژگی جالب را به اندروید 15 اضافه کند. کاربران از مدت‌ها قبل خواهان عرضه چنین قابلیتی از سوی گوگل هستند. بنابراین انتظار می‌رود که گوگل پس از مدتی بالاخره آن‌را در دسترس کاربران اندروید قرار دهد. با این‌حال به منظور دستیابی به اطلاعات بیش‌تر در این زمینه کماکان بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH