اپل قیمت آیفون 15 را افزایش خواهد داد

اپل از سال 2017 قیمت آیفون را در ایالات متحده افزایش نداده و می‌دانید که این به چه معناست!؟ هفته نامه مالی Barron’s توانست یادداشتی را به دست آورد که یکی از تحلیلگران Wedbush، به نام Dan Ives نوشته است. این تحلیلگر می‌گوید که اپل قیمت‌ها را در سری آیفون 15 افزایش خواهد داد. آیوز حتی در CNBC ظاهر شد و گفت که شاهد افزایش ASP‌ها است. alphabet soup مخفف میانگین قیمت‌های فروش است و به این معنی است که او افزایش قیمت را برای مدل‌های جدید آیفون در ماه سپتامبر پیش‌بینی می‌کند، هر چند به طور خاص به قیمت‌های ایالات متحده اشاره نکرد.

آیوز سابقه خوبی در پیش‌بینی افزایش قیمت آیفون دارد. او به درستی از اپل خواست تا قیمت آیفون 14 را در سطح بین‌المللی افزایش دهد که این اتفاق افتاد اما در ایالات متحده و چین قیمت‌ها ثابت بود. برخی از رویدادها در خارج از ایالات متحده نوسانات ارزی و تقویت دلار را به دنبال داشت. قوی بودن دلار به این معنی است که فروش خارج از کشور به مقادیر کمتری از دلار تبدیل می‌شود و همین موضوع باعث شد اپل قیمت آیفون را در برخی کشورها افزایش دهد.

ایوز همچنین نسبت به دومین بخش تجاری بزرگ اپل، یعنی خدمات آن خوش بین است. وقتی صحبت از این تجارت به میان می‌آید، می‌گوید: «اپل شطرنج بازی می‌کند، در حالی که دیگران در حال بازی چکرز هستند». او می‌گوید که ارزش اپل از 2.85 تریلیون دلار فعلی به 3.5 تریلیون تا 4 تریلیون دلار در 18 تا 24 ماه آینده افزایش می‌یابد. فوربس نیز خاطرنشان می‌کند که اکثر تحلیل‌گران اعتقاد دارند که اپل قیمت سری آیفون 15، به‌ویژه مدل‌های پرو و پریمیوم را تا 200 دلار افزایش می‌دهد.

آیفون 14 با قیمت 799 دلار به بالا فروخته می‌شود و آیفون 14 پلاس، 899 دلار و بیشتر قیمت دارد. قیمت آیفون 14 پرو از 999 دلار شروع می‌شود و قیمت آیفون 14 پرو مکس نیز 1099 دلار به بالا است. آیوز معتقد است که 250 میلیون دستگاه آیفون وجود دارد که در چهار سال گذشته ارتقاء نیافته‌اند که اگر دارندگان بسیاری از آنها امسال گوشی‌های خود را جایگزین کنند، برای اپل سود بادآورده‌ای خواهد داشت.

این تحلیلگر وال استریت پیش‌بینی می‌کند که اپل امسال بین 235 تا 240 میلیون دستگاه آیفون 15 را روانه بازار خواهد کرد و حتی اگر  قیمت آیفون 15 را به طور متوسط فقط 100 دلار افزایش دهد، به معنای مبلغ 23.5 میلیارد دلار درآمد بیشتر برای این شرکت خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH