گزارش سالیانه پادرو: روزهای سخت پس از فیلترینگ!

شب گذشته پادرو در حضور جمعی از اصحاب رسانه، مدیران و کارکنان مجموعه از گزارش سالیانه خود رونمایی کرد.

گزارش سالیانه پادرو از این جهت مهم بود که در سال گذشته با بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و اختلالات گسترده اینترنت مواجه بودیم. پشوتن پورپزشک در ابتدای صحبت‌های خودش آمارهای جالبی را از وضعیت پادرو پیش از فیلترینگ ارائه داد و گفت:

تا قبل از فیلترینگ دغدغه اصلی ما بحث‌های مربوط به API اینستاگرام بود و در بدبینانه‌ترین حالت حتی فکرش را هم نمی‌کردیم که قرار است در آینده با چنین چالش بزرگی روبرو شویم. از کمپین بهاره ما استقبال بسیار خوبی صورت گرفت. تمرکزمان بیشتر روی تشخیص نیاز فروشنده و مخاطب بود تا بتوانیم محصولمان را توسعه دهیم. تا ۳۰ درصد رشد هفتگی را تجربه کردیم. تعداد فروشندگان تا ۷۰ درصد رشد داشت و در تابستان ۱۴۰۱ ترافیک ما بیش از دو برابر شد و اوضاع خیلی خوب بود حتی تعداد سفارشات نسبت به بهار ۳.۵ برابر شد.

طبق اعلام پورپزشک اولین چالش جدی در تابستان ۱۴۰۱ و اختلالات مربوط به اینترنت بوجود آمد که تا ۵۰ درصد فروش فروشندگان را کاهش داد. آن‌ها درست در زمانی که دنبال راه چاره‌ای برای برگرداندن وضع به حالت عادی و قبل از اختلالات اینترنت بودند، با بزرگ‌ترین چالش خودشان یعنی فیلترینگ مواجه شدند.

پور پزشک ادامه داد:

بعد از فیلترینگ اینستاگرام و مسائل بوجود آمده در کشور، 90 درصد فروش ما کاهش یافت! فروشندگان در اینستاگرام رسما تا 100 درصد فروش‌شان را از دست دادند و بیش از ۷۰ درصد ارسال سفارش‌های ما کاهش یافت. در این مدت حتی فروشندگان اینستاگرامی دنبال راه چاره بودند و از ما سوال می‌کردند که چه کنیم؟ و ما خودمان هم نمی‌دانستیم که باید چه کنیم!

پور پزشک ادامه که تصمیم گرفتند تا ۳ ماه خدمات خودشان را به صورت کاملا رایگان ارائه دهند تا در این دوران سخت، حداقل فروشگاه‌های اینستاگرامی امیدی برای ادامه دادن داشته باشند.

پور پزشک گفت:

برگزاری کمپین شب یلدا شبیه به شروعی دوباره برای ما بود. کم کم فروشگاه‌‌ها دوباره به مسیر برگشتند و توانستیم به تعادل نسبی برسیم و شرایط نرمال‌تر از گذشته شد. رشد ماهانه ۲۰ درصدی ما ناشی از همین کمپین شب یلداست. ما در این زمان بازار آفلاین را هم تست کردیم و برخی راهکارها همچون ساخت پلاگین وردپرس را هم در دستور کار قرار دادیم.

پور پزشک بعد از اشاره به این موضوع که در زمان محدودیت، ضعیف‌ترها تاب‌آوری کمتری دارند، گفت:

بعد از 6 ماه جان کندن، اواخر زمستان ۱۴۰۱ توانستیم تا اعداد شهریور ماه را تکرار کنیم. ما هیچ رشدی نداشتیم اما توانستیم از این بحران عبور کنیم، بیزینس را نجات دهیم و به معنای واقعی کلمه زنده بمانیم.

در ادامه افشان سامانی هم‌بنیان‌گذار پادرو روی صحنه آمد و در رابطه با سختی‌های روزهای پس از فیلترینگ گفت:

دوران سختی داشتیم ولی مهم بود که راه حلی برای آن پیدا کنیم. تیم ما کاملا ناامید بود. ما باید کاری می‌کردیم که تیم انرژی خودش را دوباره بدست آورد. ما دوره‌های آموزشی را برگزار کردیم و حتی چندین جلسه روانشناسی داشتیم تا متوجه شویم که چگونه باید با بحران برخورد کرد. کنار هم بودیم، حرف زدیم و کتاب خواندیم.

سامانی ادامه داد:

بزرگ‌ترین دارایی ما در زمان رکود و سکوت، ارتباط بود. به واسطه همین ارتباط توانستیم با گروه‌های دیگر همکاری داشته باشیم. سعی کردیم به دیگران کمک کنیم و تجربیاتمان را با آن‌ها به اشتراک بگذاریم. برای نخستین بار توانستیم با کمک ۱۷ استارتاپ برخی کالاهای مورد نیاز برای زلزله‌زدگان خوی را تامین و ارسال کنیم.

سامانی در رابطه با مشکلات بیزینس‌های اینستاگرامی گفت:

مشتری‌های ما همه چیزشان حول همین اینستاگرام بود و خیلی با مسائل بیزینسی آشنا نبودند. ما سعی کردیم تا کمپین‌هایی برای آشنایی آن‌ها همچون کمپین بیرون آمدن از بحران را برگزار کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH