پورشه از کانسپت انقلابی Mission X خود رونمایی کرد + گالری تصاویر

کمپانی محبوب پورشه در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود از محصول جدیدی رونمایی کرد. این کانسپت که پورشه Mission X نام دارد، یک خودروی برقی است که جایگزین پورشه 918 اسپایدر خواهد شد.

البته شرکت پورشه، محصول پورشه 918 اسپایدر خود را در سال 2018 به بازار عرضه کرد. این خودرو در آن زمان به عنوان رقیبی برای مک لارن P1 و فراری لافراری شناخته می‌شد. این خودروی هیبریدی پلاگین می‌توانست قدرتی برابر با 652 کیلووات و گشتاوری معادل 944 پوند فوت تولید کند.

خودروی پورشه 918 اسپایدر در مدت زمان 2.7 ثانیه، 0 تا 62 مایل بر ساعت را طی می‌کرد.

کانسپت Mission X که به عنوان جایگزین پورشه 918 Spyder طراحی شده است، یک خودروی اسپرت دو نفره بوده و یک پیشرانه تمام الکتریکی دارد.

پورشه 918 اسپایدر

این موتور قادر است قدرتی برابر با 1118 کیلووات (1500 اسب بخار) تولید کند. هنوز جزییات زیادی از مشخصات فنی این خودرو در دسترس قرار نگرفته است.

هدف کمپانی از طراحی کانسپت پورشه Mission X

پورشه پس از ارائه کانسپت جدید خود اشاره کرد که شرکت قصد دارد یکی از سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای را بسازد که وارد پیست نوربرگ رینگ Nordschleife می‌شود. این عنوان اکنون متعلق به کمپانی مرسدس AMG One است که در 6 دقیقه و 35.18 ثانیه مسیر 12.94 مایلی را به پایان رساند.

طراحی کانسپت پورشه Mission X

شرکت پورشه در بخش طراحی قسمت‌های بزرگ این محصول از گنبد شیشه‌ای سبک وزن و در اسکلت خارجی از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن استفاده کرد.

در ساخت نمای بیرونی از ماشین‌های مسابقه‌ای Le Mans پورشه الهام گرفته شده است، بنابراین با خودرویی مدرن، خوش‌ساخت و با عملکرد عالی روبرو هستیم.

اگر از قسمت جلو به Mission X نگاه کنیم، با یک نسخه بازسازی‌شده با چراغ چهار نقطه‌‌ای عمودی مواجه می‌شویم. پورشه برای ساخت این چراغ‌ها از خودروهای مسابقه‌ای تاریخی پورشه 906 و 908 نیز الهام گرفته بود. در بخش عقب خودرو نیز نشان پورشه به زیبایی می‌درخشد.

کانسپت پورشه Mission X از طول 4500 میلی متر و فاصله بین دو محور 2730 میلی متر برخوردار است که از نظر اندازه مشابه دو محصول پورشه 918 Spyder و Carrera GT خواهد بود. با ارتفاع 1200 میلی متری می‌توان گفت که با خودرویی جمع و جور طرف هستیم.

چرخ‌های 20 اینچی جلو و 21 اینچی عقب عملکرد بهتری را در اختیار راننده می‌گذارند. این مشخصات ذکر شده همگی منحصر به‌فرد و خیره‌کننده هستند.

فضای داخلی کانسپت پورشه Mission X

کابین Mission X به شکل کابین مسابقات ماشین سواری طراحی شده است و رنگ‌بندی فراوانی برای صندلی‌ها وجود دارد. صندلی‌ها از دکمه کنترل شش نقطه‌ای برخوردارند و یک فرمان کوچک مجهز به دکمه‌های تعویض دنده نیز قابل مشاهده است.

فناوری‌های به کار رفته در کانسپت پورشه Mission X

پورشه در کانسپت جدید خود از تعدادی دوربین داخلی بهره برد که می‌توان به عنوان کنترلر چند منظوره نیز از آنها استفاده کرد.

زمان عرضه کانسپت پورشه Mission X

آنطور که کمپانی پورشه اعلام کرده است، بعید به نظر می‌رسد که این محصول تا قبل از سال 2027 وارد بازار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH