iOS به اندروید شبیه می‌شود! اپل امکان دانلود از اپلیکیشن‌های مختلف را فراهم کرد

تغییرات قوانین اتحادیه اروپا، شرکت اپل را وادار نموده تا استفاده از درگاه لایتنینگ را متوقف کرده و به پورت USB-C روی بیاورد. این موضوع بر گوشی‌های آیفون‌ در تمامی بازارهای جهان تاثیرگذار خواهد بود.

بعلاوه ظاهرا اپل بایستی به کاربران مقیم کشورهای اروپایی امکان دهد تا برنامه‌های مورد نیاز خود را از منابع متفرقه دانلود نموده و صرفا ناچار به دریافت برنامه‌ها از فروشگاه اپ استور نباشند. بر اساس گزارش‌ها غول کوپرتینویی به منظور رعایت کلیه الزامات قانونی جهت دانلود اپلیکیشن‌ها از منابع متفرقه کماکان در حال همکاری با قانون‌گذاران اتحادیه اروپا است.

کریگ فدریگی؛ معاون ارشد واحد نرم‌افزار شرکت اپل خاطرنشان می‌کند: “ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کلیه فعالیت‌های ما برای مشتریان خود به نحوی صحیح انجام می‌شوند. در این راستا ما در حال همکاری با اتحادیه اروپا جهت تطبیق خود با قوانین امنیتی این نهاد و چگونگی اجرای این قوانین هستیم.”

در عین‌حال اپل پیرامون ارائه فرصت‌های مشابه برای کاربران iOS در خارج از اتحادیه اروپا هنوز هیچ توضیحی نداده است. در خصوص استفاده از پورت USB-C بایستی توجه داشت که حفظ درگاه لایتنینگ برای برخی بازارهای خاص به معنای افزایش پیچیدگی فرآیند تولید خواهد بود. پس اکنون موضوع بحث در رابطه با نرم‌افزار است.

بنابراین اپل حداقل به لحاظ تئوری می‌تواند مجوز دانلود برنامه‌ها از منابع متفرقه را صرفا در اختیار کاربران کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دهد. این سناریو حداقل تا زمان تصویب الزامات قانونی مشابه توسط سایر کشورها امری محتمل خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH