یکی از برنامه‌های جایگزین توییتر به نام پست برای iOS راه‌اندازی می‌شود

از میان انبوهی از پلتفرم‌هایی که در کنار توییتر کار می‌کنند، پست یکی از مهم‌ترین رقیبان آن محسوب می‌شود. این پلتفرم روز پنجشنبه گذشته برای اولین بار روی دستگاه‌های iOS عرضه شد.

پست که به عنوان یک پلتفرم انقلابی برای مصرف اخبار در رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود، هدفش بازتعریف نحوه اطلاع‌رسانی به مردم در وب است. این برنامه سه فید متمایز را به کاربران ارائه می‌دهد: دنبال کردن، کاوش، و اخبار، که از میان آنها مورد دوم در واقع نقطه تمرکز آن است.

سازندگان محتوا می‌توانند از طریق پست به طور موثر برای محتوای تولیدی خودشان بازاریابی کنند. در برگه اخبار، کاربران می‌توانند به یک استریم از مقالات ناشران شریک پست، از جمله رسانه‌های مشهوری مانند رویترز، لس‌آنجلس تایمز، وایرد، یاهو فاینانس، فورچون، اینسایدر، NBC News و غیره دسترسی داشته باشند.

سرفصل‌ها و بخش کوچکی از ابتدای مقالات در دسترس هستند، اما خوانندگان باید با استفاده از “points” تراکنش کوچکی انجام دهند تا قفل متن کامل را در برنامه باز کنند.

توجه به این نکته مهم است که برای این مقالات، مبلغی به ناشر پرداخت نشده و در بیشتر موارد، خوانندگان می‌توانند با مراجعه به پلتفرم‌های اختصاصی ناشران هم به آنها دسترسی داشته باشند. با این حال، برای کسانی که به دنبال خواندن راحت، بدون آگهی و بدون پاپ‌آپ‌های مزاحم هستند، گزینه پرداخت برای محتوا ممکن است جذاب باشد.

در حال حاضر، ناشران 100 درصد درآمد حاصل از این پرداخت‌های خرد را دریافت می‌کنند، اگرچه این وضعیت ممکن است در آینده نزدیک دچار تغییر شود زیرا پست به دنبال سودآوری برای حفظ و راه‌اندازی پلتفرم است. بودجه فعلی این پلتفرم توسط Andreessen Horowitz، استاد بازاریابی و Scott Galloway، نویسنده در دانشگاه نیویورک تامین می‌شود.

تعداد امتیازهای مورد نیاز برای باز کردن قفل مقاله بسته به ناشر متفاوت است. مقرون به صرفه‌ترین تراکنش درون برنامه‌ای 300 امتیاز با قیمت 4.29 دلار است. بالاترین هزینه تقریباً 29 امتیاز است؛ در نتیجه، خوانندگان می‌توانند انتظار داشته باشند که برای اکثر مقالات چند سنت، حداکثر تا 40 سنت پرداخت کنند. کاربران همچنین این امکان را دارند که مبالغی را به ناشران یا سازندگان محتوا به عنوان قدردانی از کارشان هدیه بدهند.

تنها در عرض هشت ماه از زمان راه‌اندازی، پست توانسته است پایگاه کاربری قابل توجهی با بیش از 440000 نفر را جمع آوری کند. از آنجایی که این اپلیکیشن به تکامل خود ادامه می‌دهد و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند، چشم‌انداز جالبی در اخبار رسانه‌های اجتماعی دارد. در چند هفته گذشته، اخباری از چندین جایگزین در دست توسعه برای توییتر شنیده‌ایم. فقط زمان نشان خواهد داد که آیا پست می‌تواند به عنوان جانشین واقعی توییتر ظاهر شود و شیوه دریافت اخبار را در عصر و زمان امروز متحول کند یا نه. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH