کار با سیستم‌عامل iOS راحت‌تر است یا اندروید؟ یک پژوهش جدید به این سوال پاسخ می‌دهد

گزارش جدید وبسایت GreenSmartphones نشان می‌دهد که کاربران اندروید نسبت به همتایان iOS خود با مشکلات کاربری کمتری مواجه می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد که سیستم‌عامل اندروید به لحاظ درک بصری احتمالا در جایگاهی برتر از iOS قرار می‌گیرد.

این گزارش، داده‌های موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل نموده و تعداد دفعات جستجوی کاربران هر 2 سیستم‌عامل برای کمک گرفتن در زمینه اعمال اساسی مانند ضبط محتوای صفحه، ثبت اسکرین‌شات و اشتراک‌گذاری لوکیشن را ردیابی می‌کند.

یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند که کاربران آیفون در ایالات‌متحده برای کمک گرفتن در زمینه اعمال اساسی طی هر ماه تقریبا 358 هزار نوبت به جستجو می‌پردازند. این رقم در مقایسه با کاربران اندروید به میزان حیرت‌انگیزی (58 درصد) بیش‌تر است.

مشخصا بیش‌ترین میزان اختلاف در جستجوی “نحوه پاک کردن کل محتوا و تنظیمات” به چشم می‌خورد. میزان جستجوی کاربران iOS در این زمینه نسبت به کاربران اندروید حدودا 6 برابر بیش‌تر است. در این نظرسنجی، 12 عملیات رایج مورد مقایسه قرار گرفته و اندروید در 10 مورد از آنها عملکرد بهتری نسبت به iOS از خود ارائه داد. به عبارت دیگر در 10 مورد، کاربران اندروید نیاز کمتری به جستجوی دستورالعمل‌ها داشتند.

سیستم‌عامل اندروید صرفا در زمینه تهیه تصاویر اسکرین‌شات و اسکن کدهای QR در جایگاهی پایین‌تر از iOS قرار گرفت. عملکرد iOS در این 2 حوزه نسبت به اندروید قابل درک‌تر بود. کاربران اندروید به منظور دریافت کمک برای اعمال اساسی به‌طور متوسط هر ماهه 226 هزار مورد جستجو را انجام می‌دهند؛ در حالی‌که این رقم برای کاربران iOS معادل 358 هزار است. این ارقام از اختلاف 58.41 درصدی میان سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS حکایت دارند.

این در حالیست که اندازه پایگاه کاربران هر 2 سیستم‌عامل در ایالات‌متحده تقریبا با یکدیگر برابر است. اگرچه بحث در زمینه نقاط برتری اندروید و iOS نسبت به یکدیگر از مدت‌ها قبل جریان داشته و قابلیت‌های انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی اندروید در برابر سرعت و امنیت بلندمدت iOS مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما یافته‌های این پژوهش جدید نشان می‌دهد که برای کاربران عادی، استفاده از اندروید احتمالا آسان‌تر از iOS خواهد بود.

این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل حجم داده‌های جستجو شده توسط گوگل در ایالات‌متحده طی مدت 12 ماه گذشته انجام شده و در این میان به منظور حفظ ثبات از فرمت‌های مشابه کلیدواژه برای هر 2 سیستم‌عامل استفاده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH