بهترین بازی فکری کدام است؟ معرفی برترین بازی‌های فکری مخصوص بزرگسالان و کودکان!

در این مطلب می‌خواهیم به بررسی بهترین بازی فکری بپردازیم که مناسب کودکان و بزرگسالان هستند، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در این روزها که بیشتر مردم، در وقت آزاد خود، به فضای مجازی روی می‌آورند، بازی فکری یکی از تفریحاتی است که می‌تواند در این راه بسیار مفید واقع شود.

انتخاب بهترین بازی فکری کمی دشوار است، چرا که تاکنون شرکت‌های فراوانی، بازی‌های متنوع و گوناگونی ساخته‌اند و مخاطبان بسیاری نیز از این طریق، به انجام بازی‌های فکری روی آورده‌اند. این بازی‌ها معمولا به‌ صورت بازی‌های روی میزی شناخته می‌شوند و با یک صفحه، مهره یا تاس و ورق انجام می‌شوند.

یکی از شناخته‌‌شده‌ترین و بهترین بازی‌ فکری، منچ نام دارد؛ قطعا بیشتر افراد این بازی فکری را می‌شناسند، البته هنوز هم افراد زیادی هستند که منچ و مارپله بازی می‌کنند و از انجام آن لذت می‌برند. یکی از مزیت‌های بازی فکری این است که معمولا اینگونه بازی‌ها تکراری نمی‌شوند و اوقات خوشی را نیز برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

یکی دیگر از مزیت‌های بازی‌های فکری این است که باعث هیجان می‌شوند و شور و اشتیاق فرد را بالا می‌برند. این امر برای بدن مفید است و موجب می‌شود که مغز هورمون اندورفین ترشح کند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین بازی فکری آشنا شوید!

بهترین بازی فکری

بازی فکری چیست و چه مزایایی دارد؟

بازی‌های فکری معمولا به عنوان بازی‌های روی میزی شناخته می‌شوند و با یک صفحه، مهره یا تاس و ورق انجام می‌شوند. معروف‌ترین آنها منچ است که هنوز هم افراد زیادی آن را بازی می‌کنند.

انواع بازی‌های فکری شامل بازی‌ فکری با کارت، تخته‌ای یا رومیزی، ساختنی و معمایی هستند و افراد می‌توانند بسته به سلیقه خود هر کدام از آنها را انتخاب کنند.

از مزیت‌های بازی فکری می‌توان به افزایش روحیه شادی و ترشح هورمون اندورفین در مغز اشاره کرد. همچنین، مهارت‌های شناختی، حافظه، تفکر تقویت شده و آلزایمر کاهش می‌یابد! سرعت عکس‌العمل بالا می‌رود، استرس کم می‌شود و سیستم ایمنی بدن نیز تقویت خواهد شد.

بهترین بازی فکری

معرفی بهترین بازی فکری

جومانجی

بازی فکری جومانجی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های فکری در سطح جهان است. فرد در این بازی با هیجان زیادی روبرو می‌شود و باید انتظار اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی را نیز داشته باشد! تمام این ماجراها تنها با انداختن تاس آغاز خواهد شد!

کروکودیل‌ها، تمساح‌ها و حیوانات دیگر در جریان بازی حضور دارند که به طور ناگهانی بازیکن‌ها را غافلگیر خواهند کرد. جومانجی برای 2 تا 4 نفر ساخته شده و افراد باید پس از انتخاب یک مهره اختصاصی، محتوای شعرمانند کارت‌ها را تفسیر کرده و منتظر اتفاقات غیرمنتظره باشند! سعی کنید بازی را به پایان برسانید تا برای همیشه در جنگل اسیر نشوید.

بازی مافیا

بازی فکری مافیا نیز مانند بازی بالا جزو بهترین بازی فکری قرار گرفته است. در این بازی، افراد باید در دو گروه شهروندان و مافیا قرار بگیرند و باهم رقابت کنند. شهروندان باید به دنبال مافیا بگردند و مافیاها نیز باید هویت خود را مخفی کنند.

البته در نوع کلاسیک آن، مافیا در یکی از شب‌ها، یکی از شهروندان را به قتل می‌رساند و هنگامی که صبح فرا می‌رسد، شهروندان تمام فکر خود را روی هم می‌گذارند تا قاتل را شناسایی کنند و برای این کار رای می‌دهند.

اگر شهروندان بتوانند همه مافیاها را به قتل برسانند، یا تعدادشان با آنها برابر شود و یا اینکه یکی از شخصیت‌های مستقل بازی، برنده شود، آن گروه در آخر به عنوان برنده مافیا شناخته خواهد شد.

بازی فکری پندامیک

در بازی پندامیک، چهار بازیکن حضور دارند که می‌توانند در نقش یک دانشمند، یک محقق، یک دکتر، یک توزیع‌کننده و یک متخصص عملیات ظاهر شوند. آنها باید جهان را از شر چهار نوع بیماری اپیدمیک نجات دهند. این بیماری‌ها در همه جای جهان گسترده شده‌اند!

شما و دوستانتان می‌توانید در یکی از این چهار نقش وارد بازی شوید و با همکاری یکدیگر، درمان این بیماری‌ها را پیدا کنید. هیچ رقیبی در بازی وجود ندارد و افراد می‌توانند پس از جلوگیری از فاجعه و یافتن راه درمان بیماری‌ها، برنده بازی شوند.

بازی بلاک آس

هدف از انجام بازی فکری بلاک آس این است که با 21 مهره از بقیه افراد موجود در بازی پیشی گرفته و قلمروی خود را گسترش دهند. این بازی روی صفحه انجام می‌شود، به صورت چهار نفره بوده و به دو صفحه نیاز است.

در بلاک آس باید راه دیگر بازیکنان را ببندید و خودتان پیش بی‌افتید. برای این کار، بهتر است که هرچه زودتر، انتخاب‌های رقیبانتان را حدس بزنید و زودتر از آنها، این مکان‌ها را انتخاب کنید. نکته دیگری که مهم است به آن اشاره کنیم، این است که از خانه‌های بزرگتر شروع کنید تا جای کمی را برای رقیبانتان بر جای بگذارید.

این مهره‌ها شکل‌های متفاوتی دارند و فرد باید هنگام انتخاب کردن آن‌ها بهترین‌ها را شناسایی کرده تا به رقیب خود حق انتخاب و جابه‌جایی کمتری بدهد.

بازی Camel Up (شترسواری)

بازی Camel Up یا همان شترسواری که در بین بهترین بازی فکری قرار گرفته، مناسب بزرگسالان بوده و بردگیم جدید و جذابی دارد. بازیکنان در جریان بازی با چالش زیادی روبرو هستند که باید با آنها مقابله کنند.

تعداد ظرفیت بازیکنان برای شرکت در بازی 2 تا 8 نفر است. این بازی قوانین سختی نداشته و به راحتی می‌توان به آنها مسلط شد. بازیکنان باید به دقت تاس بندازند، پیش‌بینی کنند و انتخاب‌های درستی داشته باشند! این بازی می‌تواند مهارت ریسک‌پذیری افراد را تقویت کرده و قدرت تصمیم‌گیری را بهبود ببخشد.

اگر به بازی‌های هیجانی علاقه دارید، این بازی را فراموش نکنید؛ در هر ثانیه از بازی باید تصمیم‌های درست بگیرید و از شدت بالا بودن هیجان، تپش قلب خود را احساس خواهید کرد.

بازی Ultimate Werewolf (آخرین گرگینه)

همه افراد می‌توانند بازی Ultimate Werewolf را انجام دهند. ظرفیت بازیکنان این بازی که در بخش بهترین بازی فکری قرار گرفته است، 5 تا 75 نفر خواهد بود. روش انجام آن کمی به بازی مافیا شباهت دارد؛ گروه روستاییان و گرگینه‌ها در بازی حضور دارند و هر کدام از آنها باید یکدیگر را متقاعد کنند که بی‌گناه هستند.

بهترین بازی فکری

البته علاوه بر آنها، گروه خون آشام‌ها نیز در بازی هستند که سعی دارند دو گروه گرگینه‌ها و روستاییان را بکشند تا برنده بازی شوند! هر کدام از این افراد با یکدیگر رقابت می‌کنند تا در آخر برنده بازی شوند. ده‌ها نقش ویژه برای کمک به روستاییان و گرگینه‌ها در دستیابی به اهداف خود نیز در بازی حضور دارند.

این بازی دارای 12 نقش منحصربه‌فرد است که روی شانزده کارت تصویری نشان داده شده‌اند! بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که یا همه گرگینه‌ها مرده باشند یا روستاییان زیادی کشته شده باشند!

بازی فکری Avalon

در بازی فکری Avalon که برای بزرگسالان ساخته شده، شخصیت‌های زیادی حضور دارند، از شاه آرتور گرفته تا نقش آوالون همگی در این بازی ظاهر شده‌اند.

بهترین بازی فکری

تعداد نفراتی که می‌توانند در آن بازی کنند، برابر با پنج تا ده بازیکن خواهد بود. محیط بازی در شکل دیستوپیایی طراحی شده و دو گروه مقاومت و دولت در آن نقش دارند. یکی از بازیکنان به عنوان رهبر ماموریت انتخاب می‌شود. اولین رهبر ماموریت به گروه دستور می‌دهد که چشمان خود را ببندند و جاسوسان چشمان خود را باز کنند. حالا دوباره جاسوسان چشمان خود را می‌بندند و در آخر همه افراد چشمان خود را باز خواهند کرد!

ممکن است هویت بازیکنان برای دیگر افراد هرگز فاش نشود، همین مسئله به زیبایی و هیجان داستان می‌افزاید!

بازی فکری Jaipur

بازی فکری Jaipur، یک بازی با ورق است که تنها دو بازیکن دارد. بازیکنان نقش بازرگانان قدرتمند جیپور، پایتخت راجستان را بر عهده می‌گیرند. تمرکز این بازی بر خرید، مبادله و فروش با قیمت‌های بهتر است.

بهترین بازی فکری

در هر نوبت، بازیکن کالاهای خود را می‌فروشند و سعی می‌کنند که سود خوبی کنند. فروش خوب پاداش زیادی را به همراه دارد. این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی فکری دو نفره شناخته می‌شود که تاکنون ساخته شده است.

9. بازی فکری Cluedo

بازی فکری Cluedo که برای سه تا شش بازیکن طراحی شده در سال 1943 توسط طراح بریتانیایی بازی‌های رومیزی، آنتونی ای. پرت، ابداع شد. هدف بازی این است که چه کسی قربانی بازی را به قتل رسانده است، جنایت در کجا رخ داده است و از کدام سلاح استفاده شده است.

بهترین بازی فکری

هر بازیکن نقش یکی از شش مظنون را بر عهده می‌گیرد و با حرکت استراتژیک در اطراف صفحه بازی که نشانه اتاق‌های یک عمارت هستند، به دنبال سرنخ می‌گردد!

در سال 2008، تغییراتی در صفحه، گیم پلی و شخصیت‌های بازی انجام شد و نسخه Cluedo: Discover the Secrets به عنوان اسپین آف مدرن آن منتشر شد.

10. بازی فکری Catan

بازی Catan که قبلا با نام The Settlers of Catan شناخته می‌شد، یک بازی رومیزی چند نفره است که اولین بار در سال 1995 در آلمان منتشر شد. بازیکنان نقش شهرک‌نشینان را بر عهده می‌گیرند و هر کدام سعی می‌کنند که منابع را بدست بیاورند و در تجارت ماهر شوند.

بهترین بازی فکری

بازیکنان شهرک‌ها، شهرها و جاده‌هایی را می‌سازند تا آنها را به هنگام سکونت در جزیره به هم متصل کنند. آنها با افزایش مهارت‌های خود، به پیروزی رسیده و اولین نفری که بتواند به امتیاز 10 برسد، برنده می‌شود.

این بازی یکی از اولین بازی‌هایی بود که بیش از 32 میلیون نسخه از آن به 40 زبان ترجمه و فروخته شد. صفحه بازی که نمایانگر جزیره است از کاشی‌های شش ضلعی تشکیل شده که در ابتدای هر بازی به طور تصادفی چیده می‌شوند. در هر نوبت، یک بازیکن، دو تاس می‌ریزد.

البته پای یک سارق نیز به بازی catan باز می‌شود و تا زمانی که تکلیف او مشخص نشود، دیگر منابع تولید نخواهد شد. هر شهرک، یک امتیاز و هر شهر دو امتیاز دارد. دستاوردهای مختلف دیگر، مانند ایجاد طولانی‌ترین جاده و یا ارتش امتیازهای بیشتری دارد.

جمع‌بندی مقاله بهترین بازی فکری

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی 10 تا از بهترین بازی فکری بپردازیم که مناسب کودکان و بزرگسالان هستند. بازی‌های فکری معمولا می‌توانند موجب افزایش شور و اشتیاق افراد شوند، هیجان را بالا ببرند، سرعت عکس‌العمل را افزایش دهند؛ علاوه بر آن موجب شوند که مغز اندورفین ترشح کند. این ماده برای بدن بسیار مفید است.

مسلما انتخاب بهترین بازی فکری کمی دشوار بود، چرا که تاکنون شرکت‌های فراوانی، بازی‌های جذابی منتشر کرده‌اند که مخاطبان زیادی دارند. بازی‌های فکری انواع زیادی دارند که شامل بازی‌ فکری با کارت، تخته‌ای یا رومیزی، ساختنی و معمایی هستند و افراد می‌توانند بسته به سلیقه خود هر کدام از آنها را انتخاب کنند.

بازی‌های فکری معمولا به‌ صورت بازی‌های روی میزی شناخته می‌شوند و با یک صفحه، مهره یا تاس و ورق انجام می‌شوند. معروف‌ترین آنها منچ است که هنوز هم افراد زیادی آن را بازی می‌کنند.

از اینکه تا انتهای این مطلب همراه آی‌تی‌رسان بودید، بسیار سپاسگزاریم. امیدواریم که این مقاله مفید و کاربردی واقع شده باشد و توانسته باشید چند بازی فکری جذاب کشف کرده باشید تا در کنار خانواده و دوستان خود زمان خوبی را سپری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH