گلکسی نوت 4، شایعات و انتظارات در تنها یک روز مانده به معرفی این هوشمند

دو سال و نیم از حضور اولین نماینده از سری نوت سامسونگ که برای اولین بار کاربران را با واژه فبلت آشنا کرد می‌گذرد. از آن زمان شاهد حضور دو فبلت دیگر از این سری بوده‌ایم. حالا هم تنها یک روز مانده به معرفی پرچمدار این سری یعنی نوت 4، با اخبار، شایعات و انتظارات مرتبط به این فبلت تمام عیار و دوست داشتنی در خدمت شما هستیم.

طراحی

note4

اگر بخواهیم نسبت به آنچه تا بحال شنیده‌ایم حرفی بزنیم، باید نوت 4 را یک اسمارتفون نسبتا بزرگ بدانیم. حالا اینکه دقیقا چطور ساخته خواهد شد، باور کنید تا همین الان هم هنوز کاملا مشخص نشده است، اما با توجه به تصاویری که تا کنون منتشر شده‌اند، می‌توان حدسهایی زد. سایز این هندست احتمالا همان 5.7 اینچ خواهد بود و از پلاستیک با بخشهایی از جنس فلز با طراحی متفاوت از گلکسی اس 5 و در دو نسخه آبی تیره و مسی ساخته خواهد شد.

شایعات تا بحال تایید کرده‌اند که نوت 4 در بدنه خود بخشهایی از جنس فلز خواهد داشت. این اطلاعات اخیرا از رسانه‌های کره‌ای درز کرده است و گفته شده که این فبلت با کمک فن‌آوری جایگزینی دیجیتایزر صفحه نمایش با سنسورهای فرا صوت باریکتر ساخته خواهد شد که البته کمی خارج از انتظار است.

در تصاویری که اخیرا منتشر شده‌اند، دیدیم که نوت 4 در پیروی از گلکسی آلفا در کناره‌ها فلزی خواهد بود. برای اینکه درک بهتری از طراحی این هوشمند داشته باشید تصاویر زیر را ببینید:

Earlier-leak-of-the-Samsung-Galaxy-Note-4


The-latest-leak-of-the-Samsung-Galaxy-Note-4 (1)


The-latest-leak-of-the-Samsung-Galaxy-Note-4


A-leak-of-the-retail-box-for-the-Samsung-Galaxy-Note-4

در اخبار بعدی شنیدیم که این فبلت احتمالا ضد آب و گرد و غبار خواهد بود. این اخبار از منبعی که درباره ال‌جی جی 3 هم اظهار نظر کرده بود منتشر شده و از آنجایی که اس 5 هم دارای گواهینامه IP67 بوده است، انتظار می‌رود که نوت 4 هم چنین شود.

از نظر قراردادن سنسورهای مختلف، گفته می‌شود که اسکنر اثر انگشت که احتمالا در کلید خانه قرار خواهد گرفت برای این فبلت در نظر گرفته شده است، در ضمن موج یاب اشعه فرا بنفش که به کاربر در تنظیم خودکار روشنایی و مطلع شدن از موقعیت خطرناک قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از حد کمک می‌کند در این دستگاه تعبیه می‌شود.

قلم این دستگاه هم مثل همیشه در جایگاهی که برایش در نظر گرفته شده است، قرار خواهد گرفت و گفته می‌شود که پیشرفتهایی در کارایی آن صورت خواهد پذیرفت که البته فعلا حرفی از این پیشرفتها زده نشده است.

صفحه نمایش

3sides

یکی از شایعات ویژه مرتبط به نوت 4، مربوط به صفحه نمایش این هوشمند می‌شود. شایعاتی که از وجود دو نسخه متفاوت با صفحه نمایش فلت و خمیده حرف می‌زنند. وجود یک نسخه خمیده از نوت 4 آنقدرها هم دور از انتظار نیست، زیرا سامسونگ گلگسی راند در واقع نوت 3 با صفحه خمیده بود که سال گذشته بدون قلم هوشمند به بازار آمد.

انتظار داریم که نوت 4 با صفحه نمایش خمیده یوم که ساخت خود سامسونگ است روانه بازار شود.

این دستگاه مجهز به هر صفحه‌ای که باشد، اندازه آن مشخص شده و 5.7 اینچی خواهد بود و با رزولوشن 2560×1440 پیکسل یعنی کیفیت QHD ساخته شده است. نوع این صفحه هم احتمال زیاد سوپر آمولد خواهد بود.

فهرستی از فایلهای APK بدست آمده از سایت @evleaks رزولوشن QHD نوت 4 را تایید ‌کرده‌اند.

رابط کاربری و عملکرد

هر نسخه‌ای از اندروید که برای نوت 4 در نظر گرفته شده باشد، مطمئنیم که با تغییرات بسیار زیادی خواهد آمد و احتمالا آخرین نسخه تاچ ویز که روی اس 5 هم دیدیم برای نوت 4 استفاده خواهد شد.

Screenshot-2014-04-07-17-42-03 (1)


Screenshot-2014-04-07-17-42-27


Screenshot-2014-04-07-17-43-41


Screenshot-2014-04-07-17-44-15


Screenshot-2014-04-07-17-45-24

بعلاوه گفته می‌شود که نوت 4 با قابلیت پشتیبانی از حرکت دست برای انجام کارهایی مثل بیدار کردن دستگاه خواهد آمد. در ضمن ویژگی با نام Smart Fingerprint برای دسترسی سریع به برخی از آپشن‌ها آنهم تنها با کشیدن انگشت روی اسکنر اثر انگشت احتمالا در این هوشمند وجود خواهد داشت. بعلاوه شاهد وجود برخی از ویژگی‌های موجود در گلکسی اس 5 مثل Download Booster که به کاربر امکان دانلود فایلهای بزرگ با ترکیب دو شبکه وای فای و LTE را می‌دهد در نوت 4 خواهیم بود. ویژگی‌های دیگری چون مود Ultra Power Saving و آخرین نسخه S Health که در صورت تعبیه مانیتور ضربان قلب روی دستگاه در نظر گرفته خواهند شد.

پردازشگر و حافظه

درست مثل نوت 3، پرچمدار سری نوت در دو نسخه از نظر پردازشگر عرضه خواهد شد. طبق شایعات، مناطقی چون آمریکای شمالی، کره جنوبی، چین و ژاپن نسخه اسنپدراگون 805 و باقی دنیا نسخه Exynos 5433 را دریافت خواهند کرد. هر دوی این نسخه‌ها احتمالا مجهز به رم حداقل 3 گیگاباتی خواهند بود. از دیگر مشخصات می‌توان به حافظه داخلی 32 گیگابایتی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه اشاره کرد.

نتایج بنچمارک دو نسخه نوت 4 مشخص می‌کند که این هندست در دو نسخه Snapdragon 805 و Exynos 5433، صفحه نمایش‌های QHD، دوربین 16 مگاپیکسلی، رم 3 گیگابتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی به بازار می‌آید. در ضمن طبق اطلاعات منتشر شده در وب سیاتهای فروش، نسخه‌های 16 و 64 گیگابایتی از این دستگاه هم وجود خواهند داشت.

دوربین

Screenshot-2014-04-07-17-50-34

دوربین نوت 4 درست به مانند دوربین اس 5، 16 مگاپیکسلی خواهد بود، ولی دوربین نوت 4 مجهز به OIS نیز خواهد شد. گفته می‌شود که شرکت سونی سازنده این دوربین خواهد بود و این یعنی نوت 4 بر خلاف اس 5 دارای فوکوس خودکار منطقه یاب نخواهد بود. درباره دوربین جلو هم چیز خاصی گفته نشده و انتظار می‌رود که همان 2 مگاپیکسلی باشد.

گرچه در اخبار دیگری که از رسانه‌های کره‌ای درز کرد، شنیدیم که دوربین نوت 4 یک نوع 13 مگاپیکسلی خواهد بود که واقعا باعث شگفتی شد، زیرا استفاده از دوربین مشابهی که در نوت 3 بکار رفته است، کار چندان جالبی به نظر نمی‌آید، مگر اینکه دلیل اینکار قرار دادن OIS بوده باشد. در ضمن در برخی از نتایج بنچمارکها دوربین جلو 3.7 مگاپیکلسی نشان داده شده است.

قیمت و زمان عرضه

نوت 4 فردا یعنی سوم سپتامبر معرفی می‌شود، زمان عرضه دقیق این فبلت در زمان معرفی‌اش مشخص خواهد شد، اما حدس می‌زنیم که تنها پس از چند هفته از معرفی رسمی، نماینده جدید سری نوت سامسونگ را در بازار ببینیم. درباره قیمت این هوشمند هم که می‌دانیم قطعا ارزان نخواهد بود و طبق آخرین اخبار 3 میلیون تومانی برایتان آب خواهد خورد.

3 در مورد “گلکسی نوت 4، شایعات و انتظارات در تنها یک روز مانده به معرفی این هوشمند”

  1. اون عکسی که برای کاور مطلب گذاشتید سال پیش برای GALAXY NOTE 3 لیک شده بود که بعدن معلوم شد فیکه، ولی عکسای دیگه جدیدن

  2. سلام خانوم صرح بابت پست هاتون واقعا ممنون فقط اگه لطف کنید بگید کجا میتونم بطور زنده مراسم رو تماشا کنم یا حداقا عکس هارو ببینم ممنون میشم
    دستتون درد نکنه خدا قوت

    1. سارا صریحی

      سایتهای تکنولوژی اغلبشون پخش زنده رویدادهارو دارن. سری به سایت فون آرنا،PCadvisor و سایت ایفا تی وی بزنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH