نرم افزار حضور و غیاب رایگان بدون نیاز به دستگاه!

نرم افزار حضور و غیاب رایگان بدون نیاز به دستگاه یک برنامه اندروید، آی او اس یا نرم افزار تحت وب است که با نصب آن بدون نیاز به یک دستگاه حضور و غیاب می‌توانید ورود و خروج پرسنل را مدیریت کنید. مهم‌ترین ویژگی این نرم افزارها قابلیت کنترل آن‌‎‌ها از راه دور است. به عبارتی شما می‌توانید حتی از راه دور نیز ورود و خروج پرسنل خود را تحت کنترل داشته باشید. از دیگر کاربردهای نرم افزار حضور و غیاب رایگان بدون نیاز به دستگاه باید به کارایی آن در زمان دورکاری اشاره کرد. انواع دستگاه حضور و غیاب که در محل شرکت یا سازمان نصب می‌شوند بسیار کاربردی هستند. اما بنا به شرایطی پرسنل مجبور به دورکاری شوند، چگونه می‌خواهید میزان ساعت کاری آن‌ها را در طول روز محاسبه کنید؟

به نظر شما چرا تا این اندازه از نرم افزارهای رایگان حضوروغیاب استقبال شده است؟ شاید قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به دستگاه‌های کنترل تردد موجب استفاده بیشتر از آن‌ها شده است. البته که یک نرم افزار حضورغیاب نمی‌تواند جایگزین یک دستگاه حضور و غیاب هوشمند باشد چراکه دستگاه‌های کنترل تردد کارایی بسیار بیشتری دارند؛ اما دار مواقعی نیز نرم افزارهای حضوروغیاب بسیار کاربردی بوده و استفاده از آن‌ها به جای سیستم حضور غیاب پرسنل توصیه می‌شود.

دستگاه‌های حضور و غیاب دارای انواع مختلفی هستند. به همین خاطر در هنگام سفارش سیستم حضور و غیاب باید ابتدا به هدف خود از استفاده از این دستگاه‌ها توجه کنید. هر یک از انواع دستگاه حضور غیاب مانند دستگاه‌های کارتی یا رمزی، ویژگی‌های خاص خود را دارند. از آنجایی‌که امنیت اهمیت بسیار بالایی در سیستم کنترل تردد دارد به همین سبب این سیستم از یک سری الگوها پیروی می‌کند که به آن الگوهای بیومتریک گفته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اثرانگشت، الگوی شبکیه، عنبیه، چهره‌نگاری و… اشاره کرد.

دستگاه کنترل تردد بخریم یا نرم افزار حضور و غیاب؟ کدام از نظر کارایی بهتر است؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده‌ایم. پیش از تصمیم‌گیری راجع‌به خرید یک سیستم برای مدیریت ورود و خروج پرسنل، این مطلب را مطالعه کنید.

انواع نرم افزار حضور و غیاب

تنوع در انواع برنامه حضور و غیاب موجب استقبال زیاد از این اپلیکیشن‌های کاربردی شده است. با وجود نرم افزارهای مختلف حضور و غیاب مدیران حتی زمانی که در محل کار حضور ندارند، به سادگی و با امکانات این برنامه‌ها می‌توانند پرسنل خود را تحت کنترل داشته باشند. بزرگ‌ترین مزیت سامانه حضور و غیاب، تنوع مدل‌های مختلف آن است. انواع برنامه نرم افزار ساعت زنی عبارت است از:

  1. نرم افزارهای حضور و غیاب نسخه موبایل
  2. انواع نرم افزار حضور غیاب برای سیستم عامل اندروید
  3. انواع نرم افزار حضور غیاب برای سیستم عامل آی او اس
  4. انواع مدل های نرم افزار حضور و غیاب تحت وب یا نرم افزار حضور و غیاب آنلاین
  5. انواع مدل های مختلف نرم افزار حضور و غیاب تحت ویندوز
  6. انواع مختلف نرم افزار حضور و غیاب تحت اکسل

همان‌طور که مشاهده می‌کنید مدل های نرم افزارهای حضور و غیاب بسیار متنوع هستند. اینکه کدام یک از این برنامه‌ها برای شما کاربردی‌تر است، به هدف استفاده شما از یک نرم افزار ساعت زنی بستگی دارد. برای مثال اگر می‌خواهید همیشه و همه‌جا امکان کنترل عبور و مرور پرسنل برایتان مهیا باشد، می‌توانید از اپلیکیشن های مختلف ساعت زنی که امکان نصب بر روی موبایل را دارند استفاده کنید. نرم افزارهای حضور و غیاب نسخه موبایل خود دارای انواع متفاوت اندرویدی و ios هستند.

اگر می‌خواهید برنامه حضورغیاب را برای کامپیوتر خود نصب کنید، باید از سامانه های مختلف ساعت زنی تحت ویندوز استفاده کنید. این برنامه‌ها امکان نصب بر روی هر کامپیوتری را دارند. همچنین اگر به دنبال نمونه های نرم افزاری حضورغیاب آنلاین هستید، باید از اپلیکیشن‌های تحت وب استفاده کنید.

5 مورد از ویژگی‌های بهترین نرم افزارهای حضور و غیاب پرسنل

  1. بهترین نرم افزار حضور و غیاب امکان اتصال به نرم افزارهای حسابداری و حقوق و دستمزد را دارد.
  2. از قیمت مناسبی برخوردار است.
  3. تمامی نیازهای سازمان به یک سیستم حضور و غیاب را پوشش می‌دهد.
  4. از پتشیبانی همه روزه و حرفه‌ای برخوردار است.
  5. رابط کاربردی ساده‌ای داشته و امکان استفاده از این نرم افزار برای همه افراد وجود دارد.
  6. استفاده از برند دستگاه حضور و غیاب حرفه‌ای.

اگر نمی‌دانید به هنگام خرید یک نرم افزار ساعت زنی چه معیارهایی را باید در نظر داشته باشید، یک بار دیگر 5 مورد فوق را مطالعه کنید. اگرچه یک سامانه حضوروغیاب می‌تواند امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌تری داشته باشد، اما این 5 مورد جزو ضروری‌ترین ویژگی‌هایی هستند که انواع نرم افزار رایگان حضوروغیاب باید داشته باشند.

مقایسه نوع های مختلف نرم افزار ورود و خروج

  • مقایسه نرم افزار ساعت زنی تحت وب و برنامه حضوروغیاب ویندوز: برای استفاده از مدل های متنوع برنامه کامپیوتری حضور و غیاب باید حتما آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید درحالی‌که برای استفاده از برنامه حضور و غیاب تحت وب نیازی به نصب آن نیست و می‌توانید از طریق مرورگر خود بر روی موبایل یا کامپیوتر از این سامانه استفاده کنید.
  • مقایسه سامانه حضور و غیاب اندرویدی با برنامه حضورغیاب آی او اس: هر دوی این نرم افزارها جزو نرم افزارهای سیستم عاملی محسوب می‌شوند. برای استفاده از آن‌ها باید فایل نصبی را خریداری کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. این نرم افزارها از نظر کارایی و قابلیت‌های آن‌ها هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها تفاوت آن‌ها سیستم عامل است.
  • مقایسه نرم افزارهای مختلف حضور و غیاب از نظر قیمت: قیمت یک نرم افزار حضور و غیاب به کاربرد و قابلیت‌های آن بستگی دارد. برای مثال یک نرم افزار ساعت زنی تحت وب که قابلیت یکپارچه سازی با سیستم حسابداری را دارد از دیگر انواع مدل های اپلیکیشن ساعت زنی که چنین قابلیتی را ندارند، گران‌تر است.
  • مقایسه انواع نرم افزار سیستم حضور و غیاب از نظر پشتیبانی: در هنگام خرید نرم افزار کنترل ورود و خروج، نحوه پشتیبانی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر نرم افزاری که تهیه می‌کنید تیم پشتیبانی خوبی نداشته باشد با چالش‌های زیادی مواجه خواهید شد. معمولا انواع نرم افزارهای رایگان حضور و غیاب از پشتیبانی ضعیف‌تری نسبت به نسخه‌های پولی برخوردار هستند.
  • مقایسه انواع اپلیکیشن حضور و غیاب از نظر راحتی کاربر: در میان انواع مختلف سامانه‌های حضورغیاب کار با نسخه‌های موبایلی ساده‌تر است. این نرم افزارها ساده، کاربرپسند و کاربردی طراحی شده‌اند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از برنامه‌های تحت وب و ویندوز رابط کاربری پیچیده‌تری دارند.
  • باطری دستگاه حضور و غیاب:  یکی از مواردی که باید در زمان خرید دستگا حضور و غیاب به آن توجه داشته باشید، باطری دستگاه حضور و غیاب است که مدل‌های مختلفی از باطری‌های با ولتاژ پایین و باطری با ولتاژ بالا وجود دارد.
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH