راهکار موثر چین برای تولید برق؛ بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ترکیبی جهان راه‌اندازی شد

چین طی هفته گذشته بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ترکیبی با مزرعه نمک در جهان را افتتاح کرد. بر اساس اعلام اپراتور، این نیروگاه قادر به تامین انرژی برق مورد نیاز 1.5 میلیون خانوار خواهد بود.

یک شرکت دولتی چین با نام Huadian Corporation اعلام کرده که نیروگاه Huadian Tianjin Haijing در روز شنبه 8 جولای (17 تیر ماه) به شبکه شهرداری شمال تیانجین متصل شده است. این نیروگاه از پنل‌های خورشیدی متعددی تشکیل شده که در میدان‌های نمک چانگلو با مساحت بیش از 13 کیلومتر مربع در یکی از قدیمی‌ترین مزارع نمک ساحلی کشور نصب شده‌اند.

سیستم پیشرفته موسوم به Supplemental Salt-Light با استفاده از پنل‌های خورشیدی دو طرفه هم برق و هم نمک تولید می‌کند. این پنل‌ها نور مستقیم خورشید را از قسمت بالایی و همچنین نور خورشید منعکس شده از سطح آب را از بخش زیرین خود جذب می‌کنند.

شرکت دولتی China Huadian اعلام کرده که این نیروگاه دارای ظرفیت نصب شده 1 گیگاواتی بوده و هر ساله 1.5 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد. برق پاک تولید شده به کاهش میزان انتشار کربن بدون تاثیر بر محیط مزارع نمک کمک می‌کند.

تلویزیون دولتی CCTV اعلام کرد که به منظور بهینه‌سازی تولید انرژی و نمک، پنل‌ها در مقایسه با سایر نیروگاه‌ها فاصله بیش‌تری با یکدیگر دارند. همچنین برای به حداقل رسیدن سایه در سطح آب، پنل‌ها با زاویه خاصی کج می‌شوند.

مزارع نمک برای پرورش میگو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. خبرگزاری دولتی شین‌‌هوا چین گزارش داد که راندمان سالیانه یک مزرعه پرورش میگو در شهر بینژو استان شاندونگ پس از نصب پنل‌های خورشیدی در مزرعه افزایش یافته است.

بر اساس اعلام این گزارش، پنل‌ها بر روی استخرهای پرورش میگو سایه انداخته و دمای آب را بین 1 تا 2 درجه سانتیگراد کاهش می‌دهد. این پدیده به افزایش سطح تولید میگو کمک می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH