هکرهای چینی اکانت‌های ایمیل دولت آمریکا را هک کردند

بر اساس اظهارات رسمی مایکروسافت و کاخ سفید، هکرهای چینی در راستای تلاش برای به‌دست آوردن اطلاعات محرمانه، حساب‌های ایمیل 22 سازمان از جمله برخی ارگان‌های دولتی ایالات‌متحده را هک کردند. یک فرد آگاه ضمن گفتگو با خبرگزاری CNN اعلام کرد که وزارت امور خارجه نخستین آژانس فدرالی بود که پدیده هک در آنجا کشف شد. در ادامه، وزارت امور خارجه اجرای فعالیت‌های مشکوک را به شرکت مایکروسافت گزارش داد.

از طرفی وزارت بازرگانی نیز مورد حمله هکرها قرار گرفت و به‌دنبال آن شرکت‌های مخابراتی چین را تحریم کرد. یک منبع آگاه به شبکه CNN اعلام کرد که هکرها به ایمیل جینا ریموندو؛ وزیر بازرگانی دسترسی پیدا کرده‌اند. سخنگوی این وزارتخانه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: “مایکروسافت خبر به خطر افتادن سیستم مایکروسافت آفیس 365 را به وزارت بازرگانی اطلاع داد و این وزارتخانه نیز بلافاصله دست به اقدام تلافی‌جویانه زد.”

آدام هاج؛ سخنگوی شورای امنیت ملی طی بیانیه‌ای که به دست خبرگزاری CNN رسیده است؛ اعلام کرد: “تیم امنیتی دولت ایالات‌متحده طی ماه گذشته موفق به شناسایی نقض حریم امنیت ابری مایکروسافت شد؛ مشکلی که سیستم‌های طبقه‌بندی نشده را تحت تاثیر قرار داد. در ادامه مقامات فورا با مایکروسافت تماس گرفته و خواهان یافتن منبع و حفره آسیب‌پذیری موجود در سرویس ابری این شرکت شدند. ما امنیت تامین کنندگان تدارکات دولتی ایالات‌متحده را همچنان در سطح بالایی حفظ خواهیم کرد.”

از سوی دیگر وزارت امور خارجه نیز فعالیت‌های غیرعادی را مشاهده نموده و به منظور ایمن‌سازی سیستم‌ها دست به اقدامات فوری زده است. این نهاد به نظارت دقیق و واکنش سریع در برابر کلیه اقدامات آتی ادامه خواهد داد. آدام هاج به هویت افراد پشت پرده این هک اشاره نکرده است؛ اما مدیران مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کردند که هکرها در چین مستقر بوده و دست به حملات جاسوسی می‌زنند.

روز چهارشنبه وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات مایکروسافت و کاخ سفید، واشنگتن را به انجام عملیات هکری علیه خود متهم کرد. در عین‌حال چین اتهامات مطرح شده علیه خود را بی‌اساس خواند. مقامات ایالات‌متحده همواره به‌طور پیوسته از چین به‌عنوان پیشرفته‌ترین دشمن سایبری آمریکا یاد می‌کنند. به گفته FBI، دولت پکن به‌دنبال اجرای برنامه‌های هک بزرگ‌تر علیه کلیه دولت‌های دیگر جهان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH