سومین نسخه بتا One UI 5.1.1 برای کدام دستگاه‌های گلکسی منتشر می‌شود؟

سامسونگ جدیدترین نسخه بتا رابط کاربری اختصاصی خود که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به نمایشگرهای بزرگ طراحی شده است را منتشر کرد. این رابط کاربری One UI 5.1.1 نامگذاری شده و برای گلکسی زد فولد 4 و تبلت‌های سری گلکسی تب S8 منتشر شده است.

این به‌روزرسانی سومین نسخه بتا One UI 5.1.1 پس از عرضه اولین نسخه بتا در حدودا یک ماه قبل محسوب می‌شود. فریم‌ور‌های منتشر شده برای گلکسی زد فولد 4 و تبلت گلکسی تب S8 به‌ترتیب از شماره ورژن‌های ZWGB و ZWGA استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود که نسخه نهایی One UI 5.1.1 طی ماه جاری میلادی منتشر شود.

این به‌روزرسانی شامل اصلاحات مربوط به برخی باگ‌ها از جمله مشکل اعوجاج که عملکرد دوربین فوق‌عریض گلکسی زد فولد 4 را تحت تاثیر قرار داده بود؛ است. مشخصه Galaxy Watch Camera Controller امکان کنترل دوربین گوشی از راه دور را فراهم نموده و اکنون به شکل سریع‌تری بارگذاری خواهد شد. همچنین مشکل سیاه شدن اپلیکیشن دوربین در گلکسی زد فولد 4 نیز برطرف شده است.

آپدیت جدید به برخی مشکلات مشاهده شده هنگام اجرای بازی موبایلی Clash Royale پایان خواهد داد. این آپدیت، مشکل نشت حافظه را بهبود بخشیده و بر اساس اعلام سامسونگ تعداد زیادی از اصلاحات دیگر را نیز به ارمغان خواهد آورد.

در خصوص تبلت‌های سری گلکسی تب S8 فهرست تغییرات شامل رفع خطای مربوط به تصویر زمینه تبلت‌ها، بهبود عملکرد دوربین‌ها و همچنین بسیاری از اصلاحات دیگر است. بایستی توجه داشت که در هر 2 مورد، فهرست تغییرات با استفاده از گوگل لنز و از زبان کره‌ای ترجمه شده است.

رابط کاربری One UI 5.1.1 بر پایه سیستم‌عامل اندروید 13 بنا شده و به‌صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های گلکسی زد فولد 5، گلکسی زد فلیپ 5 و تبلت‌های سری گلکسی تب S9 نصب شده است. این دستگاه‌ها در روز 11 آگوست (20 مرداد ماه) روانه بازار خواهند شد. بنابراین به لحاظ تئوری در این تاریخ یا پیش از آن شاهد عرضه نسخه نهایی One UI 5.1.1 خواهیم بود.

در کنار گلکسی زد فولد 4 و تبلت‌های سری گلکسی تب S8، گلکسی زد فلیپ 4، مدل‌های تاشو قدیمی‌تر و گوشی‌های سری گلکسی S23 نیز به‌روزرسانی One UI 5.1.1 را دریافت می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی برای مدل‌های کره‌ای گلکسی زد فولد 4 و سری گلکسی تب S8 منتشر شده و احتمالا طی روزهای آینده در سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد.

علاقه‌مندی اکثر کاربران دستگاه‌های گلکسی به آپدیت‌ One UI 6.0 عمدتا از این واقعیت ناشی می‌شود که آپدیت مذکور بر پایه اندروید 14 منتشر خواهد شد. برنامه بتا آپدیت One UI 6.0 مبتنی بر اندروید 14 برای پرچمدار فعلی سری گلکسی S23 از روز گذشته آغاز شده است.

فرضیه اصلی برای ارائه رابط کاربری One UI این است که تعامل کاربران معمولی با دستگاه‌های مجهز به نمایشگر بزرگ از طریق یک دست تسهیل شود. این‌کار با انتقال عناصر قابل لمس به قسمت پایینی نمایشگر انجام شد؛ جایی که کاربران به نحوی آسان‌تر به آنها دسترسی داشتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH