ویژگی جدید اینستاگرام الگوی درخواست دایرکت مسیج در این پلتفرم را تغییر می‌دهد

اینستاگرام بالاخره یکی از پرتقاضاترین ویژگی‌ها از زمان معرفی قابلیت ارسال دایرکت مسیج را به پلتفرم خود اضافه می‌کند. به‌روزرسانی جدید اینستاگرام به کاربران این پلتفرم امکان می‌دهد تا درخواست‌های دایرکت مسیج ارسالی برای خود را محدود نمایند.

بر اساس گزارش وبسایت TechCrunch، این ویژگی جدید طی ماه گذشته تست شده و اکنون در دسترس کلیه کاربران اینستاگرام قرار گرفته است. اولین محدودیتی که با معرفی این ویژگی جدید، تعریف شده این است که از ارسال بیش از یک درخواست دایرکت مسیج برای شخصی که شما را در اینستاگرام فالو نمی‌کند؛ جلوگیری خواهد کرد. چنان‌چه این افراد، درخواست شما را بپذیرند؛ در این‌صورت می‌توانید به ارسال درخواست‌های دایرکت مسیج جدید به آنها ادامه دهید.

دومین محدودیت اعمال شده این است که درخواست‌های دایرکت مسیج نمی‌توانند حاوی تصاویر، ویدیوها یا یادداشت‌های صوتی باشند. بنابراین درخواست‌های دایرکت مسیج برای افرادی که شما را در اینستاگرام فالو نمی‌کنند؛ صرفا بایستی شامل محتوای متنی باشند.

سیندی ساوتورث؛ رئیس واحد امنیت زنان در شرکت متا گفت: “ما می‌خواهیم هنگامی‌که کاربران، صندوق پیام‌های دریافتی (inbox) خود را باز می‌کنند؛ احساس اعتماد به نفس و کنترل داشته باشند. به همین دلیل ما سرگرم تست ویژگی‌های جدیدی هستیم. این موضوع بدان معناست که افراد تا زمانی که درخواست چت را نپذیرند؛ قادر به دریافت تصاویر، ویدیوها یا پیام‌های متعدد از فردی که وی را فالو نمی‌کنند؛ نخواهند بود. ما قدردان بازخوردهای دریافتی از سوی کاربران خود هستیم. ما به این بازخوردها توجه نموده و در تلاش برای یافتن راهکارهایی هستیم که به ارتقاء حس امنیت عمومی در اینستاگرام کمک می‌کنند.”

اینستاگرام در کنار معرفی این محدودیت‌های جدید که اساسا درخواست‌های دایرکت مسیج هرزنامه را حذف می‌کنند؛ تنظیمات محدودکننده جالبی را نیز ارائه کرده است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا اکانتی که مایل به مسدودسازی آن نبوده اما در عین‌حال خواهان محدودیت حضور آن در صفحه اینستاگرام خود هستند را تحت نظر قرار دهند.

با محدودسازی یک حساب‌کاربری، کامنت‌های آن درباره پست‌های شما صرفا برای همان اکانت قابل مشاهده خواهند بود. مهم‌تر از همه اینکه اکانت‌های مذکور نمی‌دانند که پست‌های آنها توسط هیچ‌کس قابل مشاهده نبوده و دایرکت مسیج‌های آنها نیز به‌طور خودکار به پوشه درخواست‌های دایرکت مسیج شما ارسال می‌شوند.

چنان‌چه قصد ندارید یک حساب‌کاربری را به‌طور کامل مسدود کنید؛ اما کماکان مایل به حفاظت از خود در برابر هرگونه قلدری هستید؛ در این‌صورت راهکار فوق تا حدی مفید واقع خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH