تراشه A17 Bionic اپل از اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام قدرتمندتر خواهد بود

تراشه A17 Bionic اپل اولین پردازنده کاربردی (AP) مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند با گره فرآیندی 3 نانومتری به‌شمار می‌رود. بر اساس گزارش وبسایت NotebookCheck یک افشاگر با شناسه NaveenTechWala@ مدعی شده که تراشه 3 نانومتری آینده اپل برای نخستین بار در پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این نیمه‌هادی در سری آیفون 15 پرو مورد استفاده قرار گرفته و در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 3269 و 7666 را کسب کرده است. برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب موفق به کسب امتیازات 2223 و 6661 شده است.

تراشه آینده کوالکام که هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است؛ ظاهرا همراه با گوشی گلکسی S24 پلاس در تست بنچمارک شرکت کرده است. امتیازات کسب شده توسط تراشه A17 Bionic در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی به‌ترتیب 47 و 15.1 درصد بیش‌تر هستند.

تراشه A17 Bionic در گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به‌کارگیری خواهد شد؛ در حالی‌که گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از تراشه 4 نانومتری A16 Bionic استفاده خواهند کرد. تراشه A16 هم‌اکنون در گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه A16 در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 2531 و 6460 را کسب کرد. بنابراین امتیازات کسب شده توسط تراشه A17 Bionic در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای نسبت به نیمه‌هادی نسل قبلی به‌ترتیب 29 و 19 درصد بیش‌تر هستند.

بر اساس پست منتشر شده در شبکه اجتماعی X، تراشه A17 Bionic با حداکثر فرکانس 3.7 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. این مشخصه با شایعات پیش‌تر لو رفته پیرامون تراشه A17 Bionic مطابقت دارد. همچنین تراشه A17 Bionic موفق به کسب امتیاز بنچمارک محاسباتی 30669 شد. این رقم در مقایسه با امتیاز 23000 کسب شده توسط آیفون 14 پرو با تراشه A16 Bionic به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است.

این تست با شبیه‌سازی عملکرد GPU در امور پردازشی متداول نظیر پردازش تصویر، بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین به تست عملکرد پردازنده گرافیکی می‌پردازد. اضافه شدن یک هسته پردازشی بیش‌تر به GPU تراشه A17 Bionic موجب افزایش امتیاز کسب شده توسط این نیمه‌هادی شده است. از طرفی تراشه A17 Bionic با بهره‌گیری از فرآیند تولید 3 نانومتری نسبت به تراشه A16 برتری دارد.

تراشه 4 نانومتری A16 Bionic دارای 16 میلیارد ترانزیستور بوده و کاهش مقیاس ذاتی در گره فرآیندی کوچک‌تر بدان معناست که تراشه A17 Bionic از ترانزیستورهایی با اندازه کوچک‌تر استفاده خواهد کرد. در نتیجه تعداد ترانزیستورهای موجود در تراشه افزایش یافته و توان پردازشی و بهره‌وری انرژی آن ارتقاء خواهد یافت.

با این‌حال بایستی به خاطر داشت که NaveenTechWala@ یک افشاگر نسبتا ناشناخته بوده و فقدان نتایج واقعی تست گیک‌بنچ بدان معناست که باید نسبت به صحت و سقم امتیازات بنچمارک فاش شده با دیده تردید نگاه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH