ربات ChatGPT قیمت بیت‌کوین طی سال‌های آینده را پیش‌بینی کرد

یک تحلیل‌گر مشهور ارزهای دیجیتال با نام Bitcoin Therapist از ربات چت هوشمند ChatGPT درخواست کرد تا قیمت بیت‌کوین در سال‌های 2024، 2028، 2032 و 2050 را پیش‌بینی نماید.

شایان به ذکر است که انجام این‌کار چندان آسان نیست؛ چرا که ChatGPT به درخواست‌های مختلف در این رابطه، پاسخ‌های نسبتا مشابهی داده و اعلام می‌کند:

“متاسفانه من به اطلاعات جدید دسترسی ندارم و نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم. قیمت رمزارزهای پایه مانند بیت‌کوین بسیار در نوسان بوده و به‌ عوامل مختلفی از جمله رویدادهای اقتصادی، اقدامات نظارتی و روندهای فنی بستگی دارد. چنان‌چه به پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین علاقه‌مند هستید؛ در این‌صورت توصیه می‌کنم تا با تحلیل‌گران مالی و منابع متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال تماس بگیرید.”

با این‌حال Bitcoin Therapist ادعا کرده که ChatGPT برای قیمت بیت‌کوین در سال‌های مختلف، پیش‌بینی‌های زیر را ارائه نموده است:

  • قیمت بیت‌کوین تا سال 2024: بین 20 هزار تا 150 هزار دلار
  • قیمت بیت‌کوین تا سال 2028: بین 20 هزار تا 500 هزار دلار
  • قیمت بیت‌کوین تا سال 2032: بین 20 هزار تا 1 میلیون دلار
  • قیمت بیت‌کوین تا سال 2050: بین 20 هزار تا 5 میلیون دلار

همواره بایستی توجه داشت که هر پیش‌بینی برای ارزهای دیجیتال چه از سمت مردم و چه توسط شبکه‌های عصبی باید تنها به‌عنوان یک برآورد مد نظر قرار گیرد. با این‌حال بی‌تردید تکیه بر این پیش‌بینی‌ها از جانب کارشناسان مالی ابدا توصیه نمی‌شود.

شایان به ذکر است که ChatGPT در پیش‌بینی خود، نوسانات بالا را مد نظر قرار داده و این موضوع نشان‌دهنده عدم قطعیت بازار و پتانسیل بالقوه آن است. بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش‌بینی بوده و عوامل متعددی از جمله تغییر در قوانین، پیشرفت‌های فناوری و احساسات بازار می‌توانند بر قیمت بیت‌کوین تاثیرگذار باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH