شرکت TCL از نخستین گوشی‌های سری NxtPaper با فناوری محافظ چشم رونمایی کرد

چند سال قبل شرکت TCL با نگرانی از این موضوع که نمایشگرهای دیجیتالی مورد استفاده در تمام طول روز، فشار بیش‌تری را به چشمان کاربران وارد می‌کنند؛ از فناوری نمایشگر NxtPaper رونمایی کرد.

این فناوری بر مقوله راحتی چشم و کاهش تابش‌های خیره‌کننده تمرکز نموده است. بعلاوه مقاومت در برابر اثرانگشت نیز یکی از مزایای جانبی این نمایشگرها به‌شمار می‌رود؛ در حالی‌که رنگ‌ها کماکان به شکلی زنده نمایش داده می‌شوند.

شرکت TCL در اوایل سال جاری میلادی دومین نسخه از این فناوری را معرفی کرد. اما در حال حاضر تنها چند محصول شامل 3 تبلت و یک لپ‌تاپ کانورتیبل از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. اکنون کمپانی چینی آماده است تا با معرفی 2 گوشی هوشمند جدید، فناوری NxtPaper را به بازار گوشی‌های تلفن همراه بیاورد.

نخستین گوشی TCL 40 NxtPaper نام داشته و مجهز به یک نمایشگر 6.78 اینچی LCD با نرخ‌ نوسازی 90 هرتزی، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 20.5:9 است. بعلاوه این نمایشگر از یک حالت نمایشی ویژه موسوم به e-reader mode پشتیبانی می‌کند. در این‌حالت تم grayscale برای رابط کاربری فعال شده و خواندن محتوا توسط چشم را تسهیل می‌کند.

بعلاوه کاربران می‌توانند از این گوشی به‌عنوان دفترچه یادداشت با قاب آپشنال که دارای قلم استایلوس T-Pen است؛ استفاده کنند. فناوری NxtPaper از چندین لایه تشکیل شده که یکی از آنها موجب می‌شود تا تجربه استفاده از قلم استایلوس به حس به‌کارگیری قلم و کاغذ واقعی نزدیک‌تر شود.

در هر صورت توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه هلیو G88 ساخت شرکت مدیاتک به‌همراه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. بعلاوه کاربران قادر به ارتقاء ظرفیت رم دستگاه به‌صورت مجازی و تا سقف 8 گیگابایت خواهند بود. کاربران در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر می‌توانند از کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنند (این گوشی از قابلیت دریافت همزمان 2 سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو اس‌دی برخوردار است).

گوشی TCL 40 NxtPaper در مدل رنگی Midnight Blue

پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.76 اینچی و پیکسل‌های 0.64 میکرونی، لنز فوق‌عریض 5 مگاپیکسلی با میدان دید 115 درجه‌ای و ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی است. دوربین جلویی نیز از یک سنسور 32 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.45 اینچی و پیکسل‌های 0.65 میکرونی استفاده می‌کند.

دوربین اصلی روی پنل پشتی و دوربین جلویی گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم برثانیه هستند. گوشی TCL 40 NxtPaper صرفا برای مطالعه و یادداشت‌برداری مناسب نیست. نمایشگر بزرگ این گوشی به وسیله اسپیکرهای استریو با فناوری DTS 3D Boom Sound احاطه شده است. جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون نیز قابل دسترس است.

گوشی TCL 40 NxtPaper در مدل رنگی Opalescent

این گوشی از فناوری شارژ سریع 33 واتی (USB-PD 3.0) پشتیبانی نموده و مجهز به یک باتری 5010 میلی‌آمپرساعتی است. شارژ 50 درصدی باتری حدودا نیم ساعت زمان برده و شارژ کامل آن نیز به 100 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

بایستی توجه داشت که شارژر 33 واتی و کابل USB-C 2.0 در جعبه خرده فروشی گوشی ارائه شده است. 

حال نوبت به معرفی گوشی دیگر با نام TCL 40 NxtPaper 5G می‌رسد. این گوشی همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ از فناوری نمایشگر محافظ چشم بهره گرفته و با قابلیت اتصال به شبکه 5G روانه بازار می‌شود.

این دستگاه مجهز به نمایشگر کوچک‌تری با اندازه 6.6 اینچ، رزولوشن اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 20:9 است. با این‌حال نمایشگر مذکور کماکان دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی بوده و از قلم استایلوس T-Pen پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های استاندارد فناوری NxtPaper این است که به گوشی امکان می‌دهد تا دمای رنگ نمایشگر را با توجه به نور محیط تنظیم نماید. TCL در این دستگاه توجه خود را بر ارائه قابلیت ارتباطی نسل جدید با قیمت مناسب متمرکز نموده است.

توان پردازشی گوشی از طریق تراشه Dimensity 6020 به‌همراه 6 گیگابایت رم (در کنار 6 گیگابایت رم مجازی) و 256 گیگابایت حافظه داخلی تامین می‌شود. این گوشی از 2 عدد سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت در کنار کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند.

گوشی TCL 40 NxtPaper 5G با رنگ‌آمیزی Starlight Black

هر 2 دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری NxtPaper UI مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 روانه بازار می‌شوند. این گوشی‌ها از حداقل یک به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل و آپدیت‌های امنیتی برای مدت 2 سال بهره‌مند خواهند شد (پشتیبانی از این دستگاه‌ها احتمالا برای مدت زمان طولانی‌تری تداوم خواهد داشت؛ اما این موضوع در آینده مشخص خواهد شد).

انرژی مورد نیاز TCL 40 NxtPaper 5G از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 15 واتی تامین می‌شود. درون جعبه خرده فروشی گوشی تنها یک کابل شارژ قرار گرفته است؛ بنابراین کاربران در صورت تمایل بایستی آداپتور شارژر را به شکل مجزا خریداری نمایند.

همچنین مدل 5G مجهز به سیستم دوربین پشتی سه‌گانه شامل ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.76 اینچی و پیکسل‌های 0.64 میکرونی، ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است. با این‌حال رزولوشن حسگر دوربین سلفی به 8 مگاپیکسل کاهش یافته است. دوربین‌های جلویی و پشتی گوشی قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با حداکثر سرعت 30 فریم برثانیه هستند.

گوشی TCL 40 NxtPaper در مدل‌های رنگی Midnight Blue و Opalescent

این دستگاه همانند مدل 4G مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور است. با این‌حال TCL 40 NxtPaper 5G فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون بوده و صرفا مجهز به یک اسپیکر است. از جنبه قیمت‌گذاری و زمان عرضه نیز بایستی خاطرنشان کرد که گوشی‌های سری NxtPaper تنها تا چند هفته دیگر به بازار عرضه خواهند شد.

گوشی TCL 40 NxtPaper با برچسب قیمتی 200 یورویی (215 دلار/18 هزار روپیه) عرضه شده و طی ماه آینده در بازار اروپا قابل دسترس خواهد بود. همچنین در اواخر سال 2023 احتمالا شاهد عرضه این محصول در بازارهای بیش‌تری خواهیم بود.

گوشی TCL 40 NxtPaper 5G با مدل رنگی Starlight Black

گوشی TCL 40 NxtPaper 5G با قیمت‌‌گذاری 250 یورو (270 دلار/ 22500 روپیه) طی ماه اکتبر در اروپا عرضه خواهد شد. با این‌حال TCL قصد دارد که تا پایان سال 2023 این گوشی را در مناطق گسترده‌تری عرضه نماید. اما این برنامه‌ها متعاقبا اعلام خواهند شد.

بعلاوه TCL در جریان رویداد اخیر خود از تبلت‌ها و عینک واقعیت افزوده جدید کمپانی نیز رونمایی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH