لنوو در IFA 2023 کنسول دستی جدیدی را معرفی می‌کند

همین چند وقت پیش بود که کمپانی ایسوس از کنسول دستی جدید خود با نام ROG Ally رونمایی کرد. حالا خبرهای زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه کمپانی لنوو قصد دارد در نمایشگاه IFA 2023 کنسول دستی جدیدی را معرفی کند.

این نمایشگاه فناوری که از جمعه اول سپتامبر 2023 آغاز می‌شود، تا سه‌شنبه 5 سپتامبر 2023 ادامه خواهد داشت. تاکنون شایعه شده که کنسول دستی لنوو با دستگاه‌هایی همچون Steam Deck Valve و ROG Ally ایسوس رقابت خواهد کرد.

این کنسول جدید که Legion Go نام دارد، از ویندوز 11 پشتیبانی کرده و پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme نیز در آن قرار گرفته است.

نکته مهم این دستگاه، اندازه صفحه نمایش آن است. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون در فضای اینترنت منتشر شده‌ است، کنسول Legion Go از یک نمایشگر IPS 8.8 اینچی عظیم‌الجثه برخوردار است که وضوح 2560 در 1600 پیکسل داشته و می‌تواند رفرش ریتی برابر با 144 هرتز داشته باشد.

اگر بخواهیم نمایشگر این دستگاه را با دو کنسول دستی Steam Deck و ROG Ally مقایسه کنیم، باید گفت که هر دوی این دستگاه‌ها به نمایشگر 7 اینچی با وضوح بسیار پایین‌تر مجهز شده بودند.

پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme موجود در Legion Go با حافظه 16 گیگابایتی LPDDR5X همراه شده و کاربران می‌توانند از میزان فضای ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایتی لذت ببرند.

اگرچه در کنسول دستی ROG Ally ایسوس نیز از همین پردازنده Ryzen Z1 استفاده شده، ولی باید خاطرنشان کرد که پردازنده Legion Go لنوو سرعت بالاتری در حافظه دارد.

برند لنوو درباره زمان عرضه و قیمت این محصول اینچنین گفت که کنسول دستی Legion Go از ماه اکتبر 2023 در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. آنطور که گفته شده، قیمت آن نیز از 799 دلار آغاز خواهد شد.

نمایشگر بزرگتر و مشخصات بهتر کنسول Legion Go لنوو موجب شده تا قیمت آن کمی بالاتر از قیمت کنسول دستی ایسوس ROG Ally باشد؛ البته اصلا تعجبی هم ندارد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH